Inlägg från: Manda25 |Visa alla inlägg
  • Manda25

Gravid vecka 5

Hej hej!

Jag är också gravid i vecka 5 (4+6) så går in i vecka 6 imorgon. Plussade den 11/10 och har BF 2019-06-21. Jag är 28 år och min sambo 30 år. Vårat första gemensamma barn, sambon har en dotter sen tidigare.

Dem symtomen jag har hitills är att jag är kissnödig stup i kvarten, förstoppad/svullen om magen, halsbränna, molnande värk i livmodern och nu i slutet av vecka 5 så har jag börjat känna av illamående.

• Manda25
    Blomma10 skrev 2018-10-17 14:24:05 följande:

Hej! Stort grattis till er! Va roligt att vi är så nära, jag har bf 22/6-2019. Och vi har ju exakt samma symptom haha, jag har med halsbränna, kissar ofta, molande värk och liiite illamående. Samt ont i brösten, känner hur de drar och spänner. Har du några inbokade tider hos barnmorskan? :)

Tack såmycket och stort grattis till er också! Ja de verkar som om de är de första symtomen, illamåendet kom mer och mer nu i måndags den 15/10 och har känt av det lite varje dag sen dess. Är lite orolig att jag snart ska börja kaskadspy ifrån ingenstans haha! Ja kul att vi är så nära, kanske får samtidigt? :)

Japp jag hade tur och fick en bokad tid imorgon för inskrivning/hälsosamtal hos en barnmorska. Sen så har jag en bokad tid den 30/10 för att diskutera fosterdiagnostik hos specialmödravården. Dudå?
  • Manda25

Hur mår alla? Idag går jag in i vecka 6 (5+0) om mår ganska bra! Svullen/trög i magen, kissar ganska ofta och har mått lite illa men har inte spytt eller nått sånt. Är det någon som har börjat spy eller bli illamående som resulterat i spyor? Jag är så orolig att jag börjar kaskad soy ifrån igenstans haha.

• Manda25
    Blomma10 skrev 2018-10-18 19:34:41 följande:

Hej där! Jag mår helt okej. Går in i vecka 6 på lördag :) hård i magen, gör svin ont att skita haha :/ kissar ofta och en jävla halsbränna som inte ger med sig! För övrigt mår jag bra. Lite lite illamående bara, inte spytt än tack och lov!

Haha de kanske kommer för oss båda snart! Men hoppas att vi får må bra så länge som möjligt! Men alla pratar om morgonillamående, men jag är isf mer illamående på kvällen! Igår när jag skulle sova och låg i sängen så vaknade jag till av att ja hulkade lite lätt :/
  • Manda25
    Lilili skrev 2018-10-18 20:59:21 följande:

Ja, vad kul att vi är precis lika! Och vad skönt att höra att dina bröst gör ont bara ibland. Igår kväll gjorde nämligen mina mycket mindre ont än tidigare, och jag blev jätteorolig. Men idag har de känts ömma igen, så det verkar variera för mig också.

Ja, jag tror också att det vore bra för mig att se hjärtat slå.

Mina bröst har till och från gjort jätte ont, sen har dem stannat av i ömhet och smärta! Men natten till idag så hade de växt sig typ tre ggr större haha! Kan knappt ha mina vanliga BH:ar, jobbigt med så stora bröst då jag redan har ganska stora bröst :p
Svar på tråden Gravid vecka 5