Inlägg från: Kellie13 |Visa alla inlägg
  • Kellie13

Dagis? Hur funkar det / vad tänka på?

Mom2be262 skrev 2018-10-15 15:16:07 följande:

Vill höra era åsikter och tanker kring dagis... hur resonerar ni? Vad var viktigt för er? Vad tänkte ni mest på? Var ni där på studiebesök innan? Ge mig alla tips ni kan ge!

Det vi tycker e viktigast är att det är nära till dagis och att det e en montessori förskola(vet ej hur de stavas). Som tur är har vi en sån på våran gård så d tar bara 30 sekunder att gå dit. Det är en stor skillnad på vanligt dagis o montessori, det är som en liten skola innan skolan börjar. Dom får lära sig läsa, räkna o sånt innan den riktiga skolan börjar. Min dotter är 5 år o kan både läsa lite o räkna så ett sånt dagis kan jag verkligen rekommendera.
  • Kellie13
    Mom2be262 skrev 2018-10-28 08:27:42 följande:
    Hej, okej! Hur lär de barnen? Sitter de dom i ett klassrum 1h/dag eller gör det något roligt av det me lek typ?
    nä asså dom lär barnen hela dagarna på ett pedagogiskt sett barnen tycker e roligt. För mig har ett vanligt dagis aldrig varit ett alternativ. Dom får inte bara lära sig att räkna o skriva o sånt utan dom får lära sig att vara självständiga, som att klä på sig själva, ta sin tallrik efter lunch,skrapa av maten o lämna på diskbänken tex.
  • Kellie13
    Anonym (Mamma till två) skrev 2018-10-28 16:27:46 följande:
    Bor du i Sverige? Har du besökt en "vanlig förskola? Där möter man också barnen där de är.. Min dotter går på en fantastisk förskola. Hon är 5 år, och läser flytande. Just nu läser hon Lassemaja helt själv. Pedagogerna på förskolan är fantastiska och så duktiga på att möta vår dotters behov.
    Jo det har jag gjort men alla förskolor är ju olika o jag besökte väl en dålig sådan då. För mig så finns det bara montessoridagis eftersom jag bara har erfarenhet av en sådan. Ursäkta om jag klev dig på tårna.
Svar på tråden Dagis? Hur funkar det / vad tänka på?