• DoriaP

Försöker bli gravid med 1a barnet

piffan87 skrev 2018-11-24 14:32:34 följande:

Vi får se vad som säger på vårt första möte och när nästa tid blir. Vi hade turen att få en återbesökstid den 20 dec. Andra tiden var i mars och då är vi inne på ett år. Men behövs det så går jag privat. Hur ska ni göra? 

Jag tänkte köra samma nu, bara tempa fram tills bekräftad ÄL - orkar inte med stressen. Dessutom tänkte jag hoppa allt annat och låta kroppen gå helt naturell. Äter bara folsyra. 

Haha men de är ju inte helt omöjligt att bli skendräktig i dessa tider!!! Jag håller dock tummarna att det är en riktig dräktighet!!! Usch vet att du har dom värsta dagarna framför dig och önskar innerligt att jag kunde säga eller göra något för att hjälpa men det är ju tyvärr bara att ta sig igenom.. 

Hoppas du får en fantastisk helg ändå!! 

Okej. Vilken tur ni fick komma redan nu !!

Tack snälla du, har dock känts som om mensen ska komma hela dagen i dag.... 5 dagar förtidigt. Fattar ingenting.

Önskar dig en underbar helg också !!

Kram.
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-24 16:15:36 följande:

Det är bättre med ångesten idag, men det känns som att mensen är på G. Har haft en skön dag ändå, med promenad och lunch på stan. Hur mår du DoriaP?

Kram!

Okej skönt det är lite bättre !! Här känns det också som att mensen kan komma vilken sekund som helst, men det är ju 5 dagar kvar. Förstår mig inte på min kropp just nu men men.

Hoppas du får en härlig kväll !!
  • DoriaP

Nu fick jag dock grym ångest då vi myste jag och sambon och jag fick orgasm.
    Om det nu mot all förmodan var en bebis därinne kan detta orsaka missfall ??

Tänkte mig inte för utan det var bara skönt att göra det utan en massa måsten, men nu känner jag min dum och klantig :/.

• DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-25 08:53:52 följande:
    Hur är det idag DoriaP?
    Tydligen kom mitt svar inte fram.
    Mina äggstockar har bråkat och jag fick sitta med uppknäppa byxor på jobbet.
    Har köpt ett testa-tidigt test för det känns som om det är lättare att ta ett negativt test, än all ångest inför toabesök och mens.

Men nu har jag sjuk ångest då vi mös och jag fick orgasm. Läst så olika om detta kan orsaka missfall eller inte. Vore ju typiskt om det nu mot all förmodan var en bebis där inne.

Hoppas du har haft en bra söndag !!
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-25 18:44:37 följande:
    Så jobbigt att det här ska leda till ångest. Jag tror att det var bra att ni mös och att du fick orgasm. Jag har läst samma som dig, men övervägande att det inte orsakar missfall. <3

Jag hade världens mensvärk idag och trodde mensen skulle komma, men nu är mensvärk en som bortblåst.

Var dum nog att testa, med ett test som man ska testa med på BIM. Visade totalt negativt. Men tror att det var så fel att testa med det då det först gått 14 dagar sen ägglossningen på torsdag. Så dumt :(Jag 
    Jag hoppas din mens håller sig långt borta och att det inte är mensvärk du känner !!

Gah känner mig bara så dum som inte tänkte till före, även om de flesta läkarsidor osv skriver att det inte kan leda till missfall. Vill bara lägga mig ner och gråta, och så ska det inte behöva vara efter mys, men jag oroar mig så himla mycket att jag ska göra något fel som leder till att det inte går. Böjde mig ner på jobbet i går och då gjorde det ont. Vågar snart inte göra någonting alls.
    Samtidigt har jag vänner som inte vetat att de har varit gravida och som gjort alla "fel" i världen och ändå fått perfekta bebisar.

Nåja nu har jag skrivit ur mig lite skit, tack för ditt stöd.

Stor kram !!

• DoriaP
    Anonym 67 skrev 2018-11-25 20:14:21 följande:
    Hej DoriaP

Jag förstår verkligen din oro, men att få en orgasm, ha sex eller att motionera finns inga bevis för att det skulle orsaka ett missfall, försök att tänka bort att du gör något fel. Ett eventuellt missfall beror nästan alltid på att fostret inte är levnadsdugligt med kromosomfel. Jag fick ett missfall i juni och har ältat och ställt mig alla frågor och känt mig skyldig att ha orsakat det, men det gör ingen nytta att oroa sig. Jag har pratat med många barnmorskor om detta och det är ingenting man kan styra, att orsaka ett missfall själv är väldigt svårt. Jag vet precis hur mycket du oroar dig, jag har gjort det också men jag ser ingen anledning till det och försöker förändra mig, lätt att säga kanske men försök <3 det kommer en perfekt bebis till dig, mig och alla andra här som försöker så småningom. Kram
    Tack snälla du för att du tog dig tiden att svara !! Och innerst inne vet jag du har rätt, att det är naturens sätt att säga att allt inte var ok.

Jag beklagar verkligen ditt missfall och alla känslor du går och bär på. Jag hoppas snart du får din guldklimp !!

Stora kramar !!
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-25 19:01:16 följande:
    Tack snälla för din peppning! <3

Jag förstår precis vad du menar. Allt ger ångest istället för att bara få vara skönt och bra. Jag håller SÅ tummarna för att vi plussat och slipper den här bojan till nästa månad.

Stor kram till dig!
    Jag önskar dig en bra måndag och en mensfri vecka ;).

Kram.
  • DoriaP
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-26 07:47:16 följande:

Vilket sammanträffande, jag ska också på mitt första besök den 20/12,och känner också mer och mer att jag längtar dit. Så skönt att liksom vältra över sitt problem i någon annans händer ett tag och kanske få hjälp att nå sin dröm tillslut. Vi får följa upp varandra efter besöken tycker jag:)

Hoppas ni får bra hjälp och positiva besked !!
  • DoriaP
    Anonym 67 skrev 2018-11-26 22:28:51 följande:

Ja det är ju tyvärr så med missfall, hur sorgligt det än är så måste man försöka tänka att det var någon mening med det... Är på g med försök nr 5 efter skrapningen nu, och hoppas att det kanske är vår tur denna gång :) har prickat in ägglossning varje gång mer eller mindre så nu slutar jag med testen och att tempa denna månad så får vi se hur det går! Har sagt till min sambo att det är varannan dag som gäller hehe..

Håll tummarna!! Kram

Jag hoppas det är din tur nu !!

Haha bra att ni inte sliter ut varandra ;). Vi orkade inte dagen efter ÄL utan tittade bara på varandra och på oss i soffan!!

När har du ÄL, BIM ??
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-27 08:05:35 följande:

Tack! :)

Hur är det med dig?

Kram

Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-27 08:05:35 följande:

Tack! :)

Hur är det med dig?

Kram

I dag inga direkta symtom på någonting. Har BIM i morgon så ska faktiskt testa i dag får vi se vad som sägs.

Du då, hur känns allt ??
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet