Försöker bli gravid med 1a barnet
Men åh va "roligt"! Följ jättegärna åt. Jag med, jag räknar verkligen ned tiden. Känns som en riktigt bra julklapp att äntligen få svar och precis som du säger, lägga det här på någon annan ett tag. Det känns äntligen som att julen kan få bli en liten break medan vi väntar på svar.
Min mens är beräknad till samma dag, vet du om det spelar någon roll? Jag frågade aldrig vad man gör exakt på första besöket utan var så glad för att få en tid. Vi fick hem hälsodeklarationer som vi ska ta med och sen antar jag att vi kommer prata om våra livsvanor etc..
Jag kände mig lite ofokuserad när de ringde och berättade om hur det första mötet skulle gå till eftersom jag satt på jobbet, men jag tyckte hon sa att första ggn går man igenom hälsodeklarationerna, tar blodprov och mannen tar spermaprov, och efter det bokar man in undersökning av äggledarna med hjälp av kontrastvätska/spolning m. m. Så jag tror inte att det spelar någon roll att du har mens under första besöket.
Håller med om att detta blir den absolut bästa julklappen man kan ge till sig själv, och förhoppningsvis kan man då få slappna av lite under julen och blicka fram emot det nya året istället, såå skönt!