• DoriaP

Försöker bli gravid med 1a barnet

Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-14 17:50:31 följande:
    Tack!! Ja här ska det mysas! :)

Du kanske träffade precis i slutet av stegringen. Ja mys på!!

Okej jag har BIM 25 + -

Kram
    Vem vet kanske, men har testat två gånger per dag så tycker inte jag borde ha missat. Men min kropp kanske är lite knasig som det jag är Glad.
    Hoppas du träffar precis rätt denna månad.

Kram !!
  • DoriaP
    oshark skrev 2018-11-14 20:32:49 följande:

Men om du fick positivt på dagen och det nu blir svagare så har du ju hittat stegringen, och så lär väl ÄL vara imorn kanske

Jaha......tur det finns smarta typer här inne!!

Tack snälla!!
  • DoriaP
    oshark skrev 2018-11-14 21:03:36 följande:

Så ska det vara iaf jag testat en gång om dagen, efter lunch, och får positivt test dagen innan ÄL och negativt test samma dag som ÄL så temphöjning dagen efter det.

Okej !!

Får se om.jag vågar tempa i morgon då. Om det inte rör någon höjning = ingen ÄL så tror jag det är risk för gråtkalas här hemma.

Ha en bra dag !!
  • DoriaP
    oshark skrev 2018-11-15 08:26:03 följande:

Tänk på att du kan ha en lite långsammare höjning också. Jag brukar dippa lågt samma dag som det negativa testet igen, sen dagen efter upp precis över CL. Så jag tror det betyder att mina ägg släpper på natten och tempen inte hinner stiga mer.

Så FF sätter ut ÄL dagen med dippen och NC dagen efter.

Okej. Alltså stort tack för all info du ger mig. Guld värt !!

Kan man känna sin ägglossning?? Fick galet ont i morse i den äggatock jag tror ska släppa, ont i magen och lätt illamående. Flytningarna ökade också.

Myste igår och myser idag får vi se vad som händer.
  • DoriaP
    Granskott skrev 2018-11-17 09:05:08 följande:

Wihoo!! Testade positivt i morse!

Helt overklig känsla!

Nu håller jag alla mina tummar för att ärtan ska trivas hos mig i nio månader <3

Lycka till alllihop! Håller tummar och tår för er

Stort grattis !!
  • DoriaP

Hur tänker ni alla runt tiden innan BIM. Tänker ni på vad ni äter och dricker eller kör ni på som vanligt??

Jag försöker dra ner på mängden te jag dricker per dag, kan annars lätt få i mig tio koppar. Dricker heller inte nån alkohol och så. Men ibland känns det som om jag jinxar och hoppas för mkt när jag tänker så. Skulle vara intressant att höra hur ni andra gör.

Inte för att jag tror det blev nåt denna månad då vi bara fick till mys tre dagar runt ÄL och jag inte har några känningar alls. Men man hoppas ju ändå.

• DoriaP
    piffan87 skrev 2018-11-18 12:54:14 följande:
    Jag tänker likadant. Första månaderna försökte jag hålla mig från allt (mat som man inte fick äta, alkohol, träna måttligt). Jag ställde in middagar pga av alkoholen men eftersom de inte tog sig blev jag nästan ännu mera besviken och kände att jag knappt kunde leva så här i längden. Så nu kör jag precis som vanligt och tar de sig så tar de sig..

Jag hade samma värk i äggstockarna i nästan 3-4 dagar efter ÄL. Kändes som kraftig mensvärk runt hela ÄL. Men tror kanske de kan ha med progesteronkrämen att göra.. åhh man vågar ju inte hoppas men räknar ändå ned tiden! En vecka kvar.. tänkte du testa innan?

Hoppas du haft en fin helg! Stor kram <3
    Jag förstår hur ni tänker. Och det blir ytterligare en sak att grubbla över vilket stressar ännu mera.

Känner absolut ingenting denna gången, förra gången hade jag i äggstocken fram till mensen typ. Önskar det fanns en off-knapp att trycka på ibland så man slapp grubbla och analysera så mycket hela tiden.
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-17 15:37:06 följande:
    Jag kör på som vanligt. Försöker (så gott jag kan) att hålla allt normal och inte jinxa eller få upp förhoppningarna för mycket.

Jag har konstant molvärk kring äggstockarna, haft sen igår, men tror inte att det tagit sig, eller vågar inte hoppas.

Hatar att bli så besviken varje mens och ännu mer att jag inte kan sluta tänka/hoppas.
    Håller tummarna för er !!

Jo det låter klokt, en sak mindre att noja över !!
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-20 17:41:54 följande:

Idag känner jag oro i hela kroppen. Det är drygt en vecka kvar till mens och vill verkligen inte ha den, men har inga förhoppningar att den ska hålla sig borta. Känns som att jag håller på att bli knasig av den här processen. Behövde bara få skriva av mig lite.

Hur mår ni?

Jag förstår dig. Har ju BIM ungefär samtidigt och jag gruvar nästan för nästa vecka!! Springa på toa och kolla om det kommit nåt blod, känna efter hela tiden om mensvärken är på G.

Inte lätt heller när ingen vet eller förstår varför man är så lättretlig.

Bara skriva om du behöver få ut dig något mer !!
  • DoriaP
    Myran1979 skrev 2018-11-20 14:28:52 följande:

Jag fick mens idag...

Skickar en stor kram !!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet