Försöker bli gravid med 1a barnet
Jag fick mens idag...
Jag håller mina tummar för dig nästa gång<3
Jag fick mens idag...
Usch jag med!! Hela dagen började med oro och stress. Önskar jag kunde spola fram 5 dagar och bara ta mig igenom allt direkt och sen bara få ringa den där fertilitetskliniken istället. Gjorde ju inte saken bättre när en kompis informerade om att hon väntar sitt första barn. EN TILL! Varför kan de inte få bli vår tur nu? Nu är jag helt säker på att de inte funka denna gång heller.. Varför skulle de när de inte funkat en enda gång tidigare? Med alla ägglossningstester och knep man nu använt sig av! Usch va ledsen och slut man blir.. (förlåt för att så deppigt inlägg)...
Men jag fattar inte, det måste ju vara något fel? Andra blir ju gravida efter 1-3 försök. Det verkar bara vara att stoppa in den så funkar det. Oavsett tidpunkt. Själv ligger man ju slut sig själv när man väl fått plusset på ägglossningstesterna. Jag vill knappt ha sex de andra dagarna längre, de har tappat sin charm. Och jag vet att man borde ta en paus då, men den där pausen kan ju bara fara och flyga. Hur ska man nånsin få sinnesro förrän man vet att det funkar?!
Vi är inne på försök 7 nu (med 4 dagar kvar till BIM). Usch säger jag bara.. Jag trodde detta skulle vara en tid att se fram emot men jag känner mig enbart utan hopp. Ska ni ta hjälp snart?
Ja usch jag trodde att tempningen skulle hjälpa men jag mår bara dåligt av att se den där förbaskade tempen droppa innan mens. Usch och fy! Känns som att mina cyklar är så jäkla förutsägbara.. samma varje gång. Bokade en telefontid hos en klinik imorgonbitti så nu ska vi äntligen få hjälp. Måste få svar på vad som kan vara tokigt..
Hur har din dag varit? Fortfarande ont i magen?
Hej!
Finns det någon som inte orkat vänta ett är för att få undersöka sig och istället gått privat? Skulle gärna vilja ställa några frågor i såfall
Hej!
Fick precis mens efter 5 försöket. Inte alls ?länge? men de känns jobbigt psykiskt att inte ens veta om vi kan bli gravida. Jag vet inte om jag orkar vänta ett år. Vet du hur utredningen går till? Blir båda ni undersökta?
Hej!
Är 28 år och vi försöker också skaffa vårat för ta barn. Följer gärna med här!
Mvh Slassa
Åååh vilken intressant tråd att läsa!
Jag och min sambo är på första "försöket", alltså vi har sex och ser vad som händer. Har dock några ägglossningstester hemma (har haft Natural Cycles som skydd efter jag slutade med p-piller) som jag tänkte använda lite såhär i början. ;) Plussade på den i torsdags, haft sex igår och idag och enligt min app så är det idag ägglossningen är. Känns så spännande, men just nu mest över att kunna ha sex när vi än vill. :D Ska bli spännande och se om det faktiskt går att bli gravida, vi är båda 27 år.
Det kändes superbra, hon var så snäll på telefonen! Vi ska dit på vår första tid den 20 dec. Längtar! Är så glad att jag äntligen satt igång det. Känns konstigt nog som en lättad även fast de kanske inte är en lösning. Stressen att slippa oroa sig och pressen minskar ju betydligt iaf.
Ja usch visst är det jobbigt? Tänk om bara viljan kunde räcka! Den är ju oändlig och ofattbar! Jag har tänkt så många ggr "tänk den dagen jag får berätta för mamma, min sambos mamma, mina syskon - att vi ska få en till familjemedlem som vi alla kommer älska gränslöst". Den tanken gör mig så ledsen varje gång mensen kommer..
Haha förstår du din kommentar till fullo! Usch va hemskt, men man ska ju inte hata dom gravida för de är ju inte deras fel att vi inte lyckas MEN nånstans får man ju sätta gränsen för vad man själv orkar och vi är inte mer än människor! Jag skulle ta illamåendet för resten av mitt liv om det innebär att man får ta del av glädjen av att ha ett barn vid sin sida..
Hoppas du får en superfin fredag! Och jag tänker iaf njuta av lite vin ikväll, känns fel att säga fira men ett steg i rätt riktning mot hjälp iaf :)
Stor kram till dig <3
Hoppas ni får bra hjälp och positiva besked !!