• Myran1979

Försöker bli gravid med 1a barnet

DoriaP skrev 2018-11-10 08:38:58 följande:

I dag fick jag blinkande gubbe på CB advanced eller vad du nu heter. Men istället för att bli peppad så blir jag stressad och får typ prestationsångest. Det är så knäppt som det kan bli !!

Hur gör ni andra som använder samma ÄL-test, börjar ni mysa samma dag som gubben blinkar eller väntar ni en dag till eller två ??

Jag förstår sååå väl! Ja alla här inne förstår nog! Det blir enorm press...allt det roliga blir som förbytt till fabriksmonotont produktions sex. Börja gärna innan blinket, spermierna kan ju leva upp till 5 dagar i en. Sen fortsätter ni dagligen när den börjat blinka. ÄL sker ju 24-48 h från det att du får utslag på stickan MEN eftersom du mäter på morgonurin så blir det inte exakt. Stickan mäter bara hirmonnivån men den säger inget om när du peakar.
  • Myran1979
    DoriaP skrev 2018-11-10 08:38:58 följande:

I dag fick jag blinkande gubbe på CB advanced eller vad du nu heter. Men istället för att bli peppad så blir jag stressad och får typ prestationsångest. Det är så knäppt som det kan bli !!

Hur gör ni andra som använder samma ÄL-test, börjar ni mysa samma dag som gubben blinkar eller väntar ni en dag till eller två ??

Jag förstår sååå väl! Ja alla här inne förstår nog! Det blir enorm press...allt det roliga blir som förbytt till fabriksmonotont produktions sex. Börja gärna innan blinket, spermierna kan ju leva upp till 5 dagar i en. Sen fortsätter ni dagligen när den börjat blinka. ÄL sker ju 24-48 h från det att du får utslag på stickan MEN eftersom du mäter på morgonurin så blir det inte exakt. Stickan mäter bara hirmonnivån men den säger inget om när du peakar.
  • Myran1979
    Angellike90 skrev 2018-11-09 23:14:30 följande:

Hejsan, hoppas mitt inlägg är lämpligt för denna tråd. jag ska börja med rfsu ägglossningstest efter min mens, som jag har nu. Jag är dock lite fundersam för förra månaden provade jag med clearblue digitalt ägglossningstest men enligt den så hade inte jag ägglossning, jag testade varje morgon samma tid men visade bara tom cirkel. Kan ju va som så att det var fel tid på dagen som jag testa,men jag har även en app som heter flo och vi hade sex kring ägglossningen enligt den men blev inte gravid. 

Denna gång ska jag testa med rfsu stickor som sagt och ska jag göra testet vid kl 18 varje dag för att det inte ska krocka med jobb osv, och man får inte dricka på ett antal timmar å inte kissa osv, så då räknade jag ut att det skulle bli den lämpligaste tiden att testa på. Men när ska jag börja testa för att inte missa äl ? Om jag inte har helt fel så kan jag börja redan på söndag för mensen håller på att avta, den började den 6/11. och har 14 stickor så det bör räcka. Kan ni rekommendera något? Tips, erfarenheter ? Kram

Läs instruktionen i förpackningen som du ska använda. Utgå från hur lång din menscykel är. Använd morgonurin. Lycka till!
  • Myran1979
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-10 13:05:06 följande:

Fick just ett ultraljudsklipp upp i ansiktet via messenger från min 3:e vän, den 3dje gravida i det kompisgänget jag har och det gör så jäkla ont i hjärtat. Jag skäms verkligen över mina känslor för att jag inte längre kan känna någon glädje då det är allt jag drömmer om själv. Det känns som att jag håller på att tappa bort mig själv i allt dethär. Det känns som att jag håller på att isolera mig totalt från allt och alla för att undvika att det ska lysa igenom hur trasig jag känner mig i själen... Är det någon som känner igen sig? Vad gör ni för att inte gå under i denna längtan? Ursäkta för världens deppigaste inlägg:/

Inte behöver du be om ursäkt heller! Det är ju helt naturligt att du känner så! Du är ingen dålig kompis eller människa för att du känner så! Undvik ALLA situationer som får dig att må dåligt. Det kan bara du ta ansvar för. Man kan ju inte förvägra andra att känna glädje med sin graviditet (på samma sätt som du kommer glädjas när du blir gravid förhoppningsvis).

Min kusin ringde och babblade om barn, jag var så less och hon vet inte om att vi har det svårt så jag lade helt sonika på och skickade ett ursäktande sms senare att jag har en trasig telefon. Jag höll på att kräkas och kände att jag måste få ett slut på hennes snack, och vips blev det tyst när luren lades på.

Försök höra sånt som du tycker om! Med din partner, vänner/släkt etc som förstår din situation och som inte smetar im sin babyslycka.

DU ÄR HELT NORMAL!
  • Myran1979
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-10 16:22:23 följande:

TACK för dina värmande ord! <3 det är så skönt att höra att andra är i samma situation som en själv, även om man såklart önskar att det vore självklart för alla att bara bestämma sig för att vilja få barn-och vips så var man gravid! Men så enkelt är det ju dessvärre inte för alla...

Jag tycker att du gjorde helt rätt i att lägga på... Fy vad jobbigt att behöva höra på allt bebisprat när man själv kämpar på! Så det är nog som du säger, man får välja vilka situationer man utsätter sig för och hur mycket man orkar med känslomässigt.

Jag står i valet och kvalet att orka åka och hälsa på mina vänners bebisar, vilket jag känner att jag eg. Borde som vän, men vet inte om jag klarar det just nu, rent mentalt.. Vad skulle du gjort?

Jag skulle ABSOLUT INTE ÅKT!!! Tänk dig, du är inte ledig så ofta (förutsätter att du jobbar raka veckor men det kan förståss vara vilket som). Helgen du har för återhämtning ska du lägga ner för att må dåligt. Aldrig i livet! Stanna hemma, boka spa, restaurang, teater eller vad du/ni roas av. Det sista du ska göra är att försöka vara en bra vän. Säg att du inte mår så bra just nu med hösten och mörkret, behöver vila för att orka med men att du gärna hade följt med om du mådde bättre. Ingen lögn direkt Lycka till!
  • Myran1979

Jag har märkt att CB med dubbel hormon indikator är buggigt precis så som du beskriver. Alternativt att det blinkar i hur många dagar som helst utan att få en fast gubbe. Jag rekommenderar att ni testar dubbelt, en men rosa CB också så får man litet referens. Teststickor ger åtminsone jag inte så mycket för, blir lätt spökstreck etc. Men alla hittar säkert sitt sätt men detta har funkat för mig.

• Myran1979

Jag grattade min man på fars dag idag även om vi inte har barn... han skulle ju potentiellt kunna vara pappa om det hade funkat.... ja alla sätt är bra bortsett dem dåliga.

• Myran1979

Jag fattar inte varför jag fortsätter att bli besviken när jag efter 3 år VET att det inte funkar!!! Hade ÄL, hade sex och nu känns det som om mensen är på väg även om det är typ 1 v kvar. Jag har lovat mig själv att inte hoppas längre eller att testa men jag sviker mig själv i det löftet. blir besviken på mig själv att jag även denna månad "föll dit" fastän utfallet från början är klar. Det funkar inte, men varför i hellskotta bli så ledsen ändå?! Jsg tycker att man blivit så inpumpad att folk lyckas slutligen bli gravida på egen hand att det gnager där bak ändå...Fan säger jag bara!

• Myran1979
    sandaler88 skrev 2018-11-13 16:45:22 följande:

Förstår verkligen din frustration, vi har inte alls försökt så länge som ni gjort. och är redan frustrerad, ledsen och tappat hoppet. Men 3 år är väldigt länge. Har ni försökt att söka hjälp? 

Japp, väntar ÄD...har inge större hopp på det heller just nu om jag ska vara ärlig. Känns som om allt kommer skita sig och jag kommer bli en bitter kärring!
  • Myran1979
    Granskott skrev 2018-11-17 09:05:08 följande:

Wihoo!! Testade positivt i morse!

Helt overklig känsla!

Nu håller jag alla mina tummar för att ärtan ska trivas hos mig i nio månader <3

Lycka till alllihop! Håller tummar och tår för er

Grattis grattis grattis!

Själv har jag börjat få mensvärk! SKIT är vad det är, att det ALDRIG ska funka! SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT! ......
  • Myran1979
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-20 16:35:58 följande:

Åh vad trist... All styrka till dig. Jag fick också mens efter senaste försöket och inväntar nu äl igen.. Vem kunde ana att det skulle bli såhär lång väntetid....? :/ känner mig inte det minsta pirrig inför ett nytt försök, känns mest bara hopplöst...

Jag håller mina tummar för dig nästa gång<3

Och jag för dig vännen!
  • Myran1979
    piffan87 skrev 2018-11-20 15:40:51 följande:

Åh nej! :( Hemskt ledsen.. Vet inte om de hjälper men nya tag nästa månad!! Jag hejar på dig! 

Tack! Omtanken hjälper men känns tungt idag! I synnerhet när jag träffade en vän som är pappaledig med världens gulligaste unge. Jag ville så gärna också ha...
  • Myran1979
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-20 17:41:54 följande:

Idag känner jag oro i hela kroppen. Det är drygt en vecka kvar till mens och vill verkligen inte ha den, men har inga förhoppningar att den ska hålla sig borta. Känns som att jag håller på att bli knasig av den här processen. Behövde bara få skriva av mig lite.

Hur mår ni?

Det är inte så konstigt, du vill ju verkligen inte ha mens! Knasiga blir vi alla av den här processen! Just nu är det tungt på jobbet också så allt känns så himla tufft. Igår ville jag bara dra en gammal filt över mig. Jag lade mig tidigt men vaknat varje timme in att, så jag är sååå slut nu. Föreslår att du lägger dig tidigt ikväll så att du slipper denna dag! Det ska jag göra!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet