Inlägg från: ElissaLevin |Visa alla inlägg
  • ElissaLevin

Försöker bli gravid med 1a barnet

Nej men läs inte om ivf osv !!! Gud vi ska inte tänka såntt nu... tänk vi båda har försökt ett halv år, och de kan ta ett halv år till tills vi blir gravida VILKET är heeeeelt normalt enligt alla läkare ! Så snälla du, läs inte om såntt och tänk inte på de ännu ! De kommer gå snart, jag vill tro på det.

• ElissaLevin

Alltså ska man andvika totalt sånna läkemedel ? Jag har varje månad vid mens sånn fruktansvärt smärta att jag tom kräks av smärta , så enda sen jag var 14 tills nu 25, så har jag varje månad under mensen ätit mkt Ipren eller Naproxen. Blev orolig nu :( jag tar inte de annars utan bara under mensen

• ElissaLevin

Alltså ska man andvika totalt sånna läkemedel ? Jag har varje månad vid mens sånn fruktansvärt smärta att jag tom kräks av smärta , så enda sen jag var 14 tills nu 25, så har jag varje månad under mensen ätit mkt Ipren eller Naproxen. Blev orolig nu :( jag tar inte de annars utan bara under mensen

• ElissaLevin

Jag har kollat upp de men dom sa att jag inte hade de.. dom gjorde inga tester eller så men jag fick svara på frågor o då kom dom fram till att ja troligtvis inte har de... bara de att livmodern drar ihop sig vid mens och att de är de som kan kännas mer för mig än för andra tillexempel... men ibland undrar man ju endå ifall dom har fel... ja kan inte leva utan smärtlindring under mensen , dör typ då :)

• ElissaLevin

Myran1979- ja va hos gyn o prata me dom... o så tänkte jag , jag kanske har cystor ? Som gör att de gör ont. Så jag gick på såntt ultraljud nerifrån , men dom tyckte allt såg normalt ut! Så sa dom p piller hjälper mot smärta, men eftersom jag vill ha barn så vill ja inte äta p piller . Min mens e 2 dar sen nu.. men de bukar den va.. känner i magen o nedre delen av ryggen att den e på G... lite trög bara :)

• ElissaLevin

Nä alltså min mens brukar nästan alltid vara 2-3 dagar försenad , så jag är nästan säker att den kommer... de blir aldrig mer än 3 dagar sen så skulle de gå mer än 3 dagar så får man väll testa sig men sån tur har jag Aldrig !! :( lagt om min kost lite också så kan va därför den e trög också ..

• ElissaLevin

Myran1979- neeej vad tråkigt !! :( bättre lycka nästa gång ! Jag e 3 dagar över tid på mensen, jag känner ju helaaa tiden att den kommer? Kände resan för 1 V sen hur livmodern drog ihop sig o brösten gör ont så har gått o väntat på mensen ...derömde dessutom att mensen ska lommma.vågar inte tänka nått annat för vill inte bli besviken..... tänker ja att de kan va nått annat så kommer nog mensen direkt !

• ElissaLevin

Jag kommer bli så himla ledsen om de är negativt :((( känner på mig att de är så. Väntar till onsdag iallafall ? Då har de gått 5 dagar övertid. Men sånn tur ska väll inte jag ha .... den e nog bara försenad pga nånting.

• ElissaLevin

Har du också övertid på mensen ?? Ja vill testa idag men jag känner på mig att den kommer att komma, fått lite vita flytningar nu också de brukar väll vara så innan mens ?

• ElissaLevin

Ohh hoppas inte de är min mens som kommer!!! Kommer bli galen då, nu har ja börjat få ett litet hopp om att ja kan va gravid pga att den är 3 dagar försenad

• ElissaLevin

Mensen har ej kommit.den e 4 dar försenad nu. Vågar inte testa mig vill inte se ett negativt svar . Väntar nog 1 dag till..

• ElissaLevin

O herregud. Jag är gravid !!! Fick ett plus på stickan.. kan inte fatta det!! 6 månader senare så gick det! Guuud vad jag är chock nu!!

• ElissaLevin

Tack så jätte mkt. Nu kommer den andra oron ... oron hur allt ska gå dom första 12 veckorna. Nervöööst!!

• ElissaLevin

Tack så jätte mkt. Nu kommer den andra oron ... oron hur allt ska gå dom första 12 veckorna. Nervöööst!!

• ElissaLevin

Att gå igenom nått såntt måste vara de värsta .. :( hur tar man bort desss tankar att mått ska hända ?? Börjar bli orolig mer o mer nu

Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet