• Myran1979

Försöker bli gravid med 1a barnet

Längtansblåblomma skrev 2018-10-28 16:22:58 följande:

Tack för tips!

Tror jag ska testa i nästa vecka igen, om jag inte fått mensen såklart, då köper jag nog ett digitalt om det fortsätter vara svagt! Geejen med detta test var att strecket kom senare än de 5 min som man ska läsa av testet inom. Så vi får se!

Hmm.. Okej. Förstår om det ställer till en del frågetecken då, men det kommer ju visa sig med tiden hursomhelst. Vet inte heller om man kan jämföra sitt urin med en mans då de har helt andra hormoner osv i kroppen, men vad vet jag.. Hur många dagar över bim är du nu? Håller mina tummar för dig![/quote]

Jo, det går! Det gravtest detekterar är hcg och det aka män INTE ha. MEN det kan falla ut positivt på mans urin och då har han testikelcancer = inte bra!
  • Myran1979

Jag känner så igen mig själv i test hysterin! Klickade hem tester på Apotea för över 1000 sek och budades vem kvällen efter, helt gratis! Otroligt smidigt!

• Myran1979
    DoriaP skrev 2018-11-05 16:14:15 följande:

Då kan vi vara old tillsamman ????????.

Ja vännen det kan vi! Men skit vad det är dåligt! Jag vill absolut ha den livserfarenheten jag har och vill uppfostra ett barn med den livsmognade jag uppnått men med dem svårigheterna vi har med att få barn så skulle vi med facit i hand börjat mycket tidigare... men det är lätt att vara efterklok. På något sätt har jag känslan av att detta tyvärr inte kommer gå vägen. Jar hittills bara stött på misslyckanden tyvärr... väntar äggdonation. Får se när det blir dags.

Hur gör ni för att bli gravida?

Det är buggigt i FL. Skriver man på mobilen så blir utropstecknen frågetecken av någon anledning.
  • Myran1979
    DoriaP skrev 2018-11-06 19:11:21 följande:

Huvva det låter som om ni har fått en del motgångar, hur länge har ni försökt ??

Precis som dig är det först nu jag är redo och har hittat den man jag vill dela mitt liv med, men man är ju som rädd det kan vara försent. Har haft lite strul med gulkroppscystor och det gör en ju inte mindre orolig.

Vi har bara försökt ett litet tag och kör som "vanligt", men skulle vilja göra alla undersökningar för att se om det ens är lönt att försöka på den vägen.

Skickar en stor kram !!

Tack snälla! Vi har försökt i 3 år...
  • Myran1979
    DoriaP skrev 2018-11-08 06:52:55 följande:

Jag håller tummarna för dig att du verkligen är gravid !! Varit med om samma en gång när en cysta hade spruckit, läkaren ville visa sin elev allt så det tog dubbelt så lång tid. Man känner sig som en apa i en bur eller nåt.

Kram !!

Tänk på att vårdpesonal behöver utbildas. Även om det finns böcker så är mycket ett hantverk. Om vi vil att våra barn, barnbarn och barnbarns barn skall ha en bra vård måste vi vara en del i deras utbildning. Varje patient är unik som kan lära vården nått. Är det en "vanlig åkomma" så bidrar detta till kunskapsbanken och erfarenheterna ökar. Givetvis kan det ibland göras på ett klumpigt vis men tänk vad dem lär sig. Tror det är viktigt att ha med sig det!
  • Myran1979
    DoriaP skrev 2018-11-10 08:38:58 följande:

I dag fick jag blinkande gubbe på CB advanced eller vad du nu heter. Men istället för att bli peppad så blir jag stressad och får typ prestationsångest. Det är så knäppt som det kan bli !!

Hur gör ni andra som använder samma ÄL-test, börjar ni mysa samma dag som gubben blinkar eller väntar ni en dag till eller två ??

Jag förstår sååå väl! Ja alla här inne förstår nog! Det blir enorm press...allt det roliga blir som förbytt till fabriksmonotont produktions sex. Börja gärna innan blinket, spermierna kan ju leva upp till 5 dagar i en. Sen fortsätter ni dagligen när den börjat blinka. ÄL sker ju 24-48 h från det att du får utslag på stickan MEN eftersom du mäter på morgonurin så blir det inte exakt. Stickan mäter bara hirmonnivån men den säger inget om när du peakar.
  • Myran1979
    DoriaP skrev 2018-11-10 08:38:58 följande:

I dag fick jag blinkande gubbe på CB advanced eller vad du nu heter. Men istället för att bli peppad så blir jag stressad och får typ prestationsångest. Det är så knäppt som det kan bli !!

Hur gör ni andra som använder samma ÄL-test, börjar ni mysa samma dag som gubben blinkar eller väntar ni en dag till eller två ??

Jag förstår sååå väl! Ja alla här inne förstår nog! Det blir enorm press...allt det roliga blir som förbytt till fabriksmonotont produktions sex. Börja gärna innan blinket, spermierna kan ju leva upp till 5 dagar i en. Sen fortsätter ni dagligen när den börjat blinka. ÄL sker ju 24-48 h från det att du får utslag på stickan MEN eftersom du mäter på morgonurin så blir det inte exakt. Stickan mäter bara hirmonnivån men den säger inget om när du peakar.
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet