Inlägg från: TrueLove12 |Visa alla inlägg
  • TrueLove12

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej är en tjej på 27 år vi har försökt med första barnet sen nov förra året ungefär.

• TrueLove12

Tempen är låg för de mesta vart uppe sen nere så vet inte om äl ens varit ännu men vill inte vänta längre börjar bli fruktansvärt jobbigt för ja gör allt detta utan att någon ska vet om de släkt m.m

• TrueLove12

Woho temp höjde sig idag ff la ut äl men inte flo appen men känner mig mer posetiv denna gång????????????

• TrueLove12

Min temp var hög idag hoppas den håller sig uppe nu tills mens och efter för denna månad prickade vi äl bra och gjort de vi har kunnat får se när ja vågar testa

• TrueLove12

Testade för skoj skull tidigt ännu men de kommer väl så småning om

Alltid otur detta år behöver tur någom gång

• TrueLove12

Detta år blev tyvärr inget iår mens dök upp idag :( får hoppas att 2019 blir bättre år

• TrueLove12
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-16 07:04:10 följande:

Tråkigt med mensen <3

Jag hoppas att ditt plus kommer direkt på nya året :)

Ja inget kul får riktigt ordentligt med kramper med när den sätter igång.

Tror inte på min tur direkt tyvärr
  • TrueLove12
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-18 06:57:17 följande:

Nej fy inget kul alls!

Jag förstår att du inte tror på din tur, det gör oftast inte jag heller. Det blir väl så när mensen kommer månad efter månad. Just idag känner jag mig lite positiv så tror och hoppas åt oss båda <3

Kram

Nä de e inget kul direkt.

Ja och de har vart så här sedan nov 2017 så känner inget hopp försökt så gott de gick hålla humör uppe och försöka m.m men just nu är de inte alls på topp.

Troligen tar de ett tag till men ska försöka prata med min man om det här med fertilitetsundersökning men de gäller ju oss båda så känns inte helt kul och ta upp med min man.

Man blir sä himla ledsen när man inte får det här plusset
  • TrueLove12
    Jitang skrev 2018-12-19 07:44:47 följande:

Om du går privat så behöver din man inte vara delaktig. Min kompis valde att bara kolla sig först eftersom hennes man är lite svår, eftersom hon var trött på att bli ledsen varje månad och lägga pengar på olika saker som kanske kunde hjälpa. Så hon spolade och tog testerna. Jag gjorde mitt privat också blodprover + spolning ca 4000-4500 kr. Spolningen var det dyra på ca 3000kr. Skönt att ha det gjort bara.

Vi har dock inte råd med privat så de får bli de vanliga isf tyvärr. Men ska se nästa år vad som händer oxå
  • TrueLove12

Då har de gått ett år utan att lyckas men nu om ca en månad så ska vi på möte 18:e feb om fertilitetsutredningen är så himla nervös kan man säga

• TrueLove12
    Clemmentina skrev 2019-01-23 09:17:31 följande:

Samma sak här! Vi har inte tagit tag i att boka in ett möte ännu men kommer göra det snart. Förstår att du är nervös men det kommer gå bra. Håller tummarna!

Ja förstår de tog ett litet tag innan jag ringde för att boka med men nu är de avklarat fått papper som vi fyllde i. Ja hoppas ändå att vi ska klara de innan dess men har även tankar bakom att de inte kommer ha turen med oss. Många tankar snurrar runt varje dag hur allt kommer gå till och inte typ. Hur länge har ni försökt?

Tackar
  • TrueLove12
    Clemmentina skrev 2019-01-27 14:24:03 följande:

Skönt att ni tagit steget! Håller tummarna för att det går innan för er. Vi har försökt ett år nu (slutade med p-piller i januari 2018) även om vi inte försökte helt aktivt de första månaderna. Ni?

Ja vi var på första mötet igår tog lite prover och gick genom hälso papprena osv.

Ja vi har försökt aktivt sen 10 nov 2017 ungefär man har förhoppningar att de ska ta av sig själv med. Jag måste även gå ner i vikt då ja hade bmi 32,2 men vi får den hjälp med fertilitetsutredningen ska ta blodprover 1 mars och sen träffar vi läkare 18 april så långt har vi konmit ännu
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet