Inlägg från: Clemmentina |Visa alla inlägg
  • Clemmentina

Försöker bli gravid med 1a barnet

L0uis3 skrev 2018-11-30 22:10:41 följande:

Hoppar in i tråden här.... Jag och min sambo är 25 år och har försökt att bli gravida sedan mars, börjar bli otålig nu.

Har svårt att hitta min ägglossning (tog ut p-stav dec. 2017) och sedan sommaren har min cykel blivit extremt oregelbunden, de två senaste va på runt 30-40 dagar men nu är jag plötsligt uppe på cd 50, varken mens eller positiva graviditetstest i sikte... tänkte börja med bidrottningsgelè, någon som har någon erfarenhet av dessa?

Jag har testat bidrottninggele ett par cykler nu. Min mens kom inte på ett par månader men gelén hjälpte mig att få igång mensen igen (min cykel är 38 dagar). Inget pluss ännu så den aspekten jag inte uttala mig om.
  • Clemmentina
    TrueLove12 skrev 2019-01-23 02:44:56 följande:

Då har de gått ett år utan att lyckas men nu om ca en månad så ska vi på möte 18:e feb om fertilitetsutredningen är så himla nervös kan man säga

Samma sak här! Vi har inte tagit tag i att boka in ett möte ännu men kommer göra det snart. Förstår att du är nervös men det kommer gå bra. Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Malin Annie Carolina skrev 2019-01-25 09:52:54 följande:

Är det någon som har lite koll på CB ÄL-test? jag fick ett gäng av en kompis (deras Advanced-variant) och förra lördagen fick jag blinkande gubbe. Fått det hela veckan men så tog testen slut i onsdags och jag köpte ett nytt paket och testade det idag med resultatet rund ring = låg/ingen fertilitet. Hade kissat i en burk så bara för att testa tog jag av dom nya stickorna och satte in i den gamla "apparaten" och där fick jag fast gubbe = högst fertil. Hur kan det bli så? Är det att jag tog dom nya stickorna till  den gamla apparaten? Känns ju väldigt märkligt att man inte ska kunna göra så. Hänger ni med på vad jag menar? 

Nästsn samma hände mig en gång...jag fick blinkande i den gamla med nya stickor och rund ring i den nya. Samma urin. Du kan använda nya stickor i den gamla...det står att läsa i instruktionerna. Jag har tänkt som så att CB mäter förändring av hormon i urinet och då är det inte så konstigt att få olika resultat. Den gamla kunde se en ökning jämfört med vad du hade tidigare hade men det kunde inte den nya göra som därför visade icke fertil.
  • Clemmentina
    TrueLove12 skrev 2019-01-27 12:33:57 följande:

Ja förstår de tog ett litet tag innan jag ringde för att boka med men nu är de avklarat fått papper som vi fyllde i. Ja hoppas ändå att vi ska klara de innan dess men har även tankar bakom att de inte kommer ha turen med oss. Många tankar snurrar runt varje dag hur allt kommer gå till och inte typ. Hur länge har ni försökt?

Tackar

Skönt att ni tagit steget! Håller tummarna för att det går innan för er. Vi har försökt ett år nu (slutade med p-piller i januari 2018) även om vi inte försökte helt aktivt de första månaderna. Ni?
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet