• Granskott

Försöker bli gravid med 1a barnet

oshark skrev 2018-10-22 13:10:47 följande:

Hoppar gärna in här också är med i några andra trådar på samma ämne, men ser några namn här jag inte känner igen!

Är 29 och försöker med första barnet. I ett långdistanförhållande men gift, så har inte lika många chanser som vanliga par eftersom ÄL måste komma i närheten av en helg vi ses..

Går och väntar på ÄL nu, hoppas stenhårt på idag. Hade starka men ändå negativa test lördag-söndag och hoppas jag bara missat stegringen för att det inte gick tillräckligt lång tid mellan testen (kunde inte hålla mig). Ska ta ett till i eftermiddag för att jämföra.

Tredje cykeln totalt sen p-pillerstopp, men tidigsre ÄL har varit totalt feltajmade så första riktiga möjligheten om ÄL är idag. Första cykeln med rosenrot och munkpeppar och tempar med Natural Cycles och Fertility Friend.

Hej,

Har en ganska liknande situation. Veckopendlar i jobbet och träffar bara min man på veckosluten. Helt klart svårare att pricka rätt men vi kör på och håller våra tummar på lite tur
  • Granskott
    oshark skrev 2018-11-12 23:21:43 följande:

Eller hur! Har jag tur får jag ÄL på söndag (samma CD som ÄL förra cykeln) vilket skulle vara toppentiming eftersom han är här i helgen.

Var i cykeln befinner du dig?

Jag har bim imorgon eller på torsdag. Inga direkta symtom varken på graviditet eller mens förutom att jag varit ovanligt trött den senare veckan men det kan ju likagärna bero på höstmörkret.. vi får vänta och se helt enkelt. Hade äl en tisdag denna gång och vi fick till det både under helgen och på måndagsmorgon så helt omöjligt är det ju inte:)

Var är du i cykeln?
  • Granskott
    oshark skrev 2018-11-12 23:21:43 följande:

Eller hur! Har jag tur får jag ÄL på söndag (samma CD som ÄL förra cykeln) vilket skulle vara toppentiming eftersom han är här i helgen.

Var i cykeln befinner du dig?

Sorry, såg nu att du skrivit att det är ÄL denna söndag. Bra timing:) det är lite klurigare när man inte ses dagligen
  • Granskott

Bim idag och fortfarande ingen mens i sikte.. tänker vänta med att testa tills lördagmorgon då jag kommit hem till min man, om inte mensen kommit innan dess såklart:)

• Granskott
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-15 22:36:06 följande:

Åh håller tummarna för ett plus! :)

Tack:)
  • Granskott
    oshark skrev 2018-11-16 10:54:23 följande:

Jag avskyr att vara så beroende av att ÄL ska sammanfalla med rätt helger. Om jag får ÄL samma CD som förra cykeln kommer det vara alldeles perfekt timing, för då blir det på söndag natt. Men jag börjar bli så nervös över att ÄL ska komma typ på onsdag istället.

Ska ÄL-testa i eftermiddag och hoppas på ett nästan positivt så det blir ett positivt imorn. Men ett positivt idag skulle inte vara någon fara heller, då skulle ägget troligtvis släppa natten mellan imorn och söndag. Igår var testet dock jättesvagt så tror inte på positivt idag.

Får jag ett svagt test idag också kommer jag må ännu sämre och bli ännu mer nervös. Vi har redan totalmissat två ÄL och förra tyckte jag vi träffade ganska bra med ÄL natten måndag/tisdag efter en helg tillsammans.

Det räcker liksom med oron och ledsamheten vid mens, vet inte hur länge jag kommer orka om vi dessutom missar ÄL. Har man träffat ÄL har man iaf försökt.

Håll tummarna för ett sammarbetsvilligt ägg hörrni!

Förstår precis. Håller tummar och tår!!
  • Granskott
    oshark skrev 2018-11-16 14:03:00 följande:

Tack båda två. Inte lika starkt ÄL-test som jag hade önskat nu på em, men lite starkare än igår. Ska försöka inte dricka så mycket så jag kan testa 17:30 igen, får se hur det går. 

Hur går det för er båda?

Kör hårt, håller tummarna för din äl under helgen!

Bim+1 idag och fortfarande ingen mens för mig.. jag har nu kommit hem för helgen så planen är att testa imorgon bitti. Håll tummarna:)
  • Granskott

Wihoo!! Testade positivt i morse!

Helt overklig känsla!

Nu håller jag alla mina tummar för att ärtan ska trivas hos mig i nio månader <3

Lycka till alllihop! Håller tummar och tår för er

• Granskott
    Hjfkekan skrev 2018-11-17 09:06:46 följande:

Grattis! Vilken dag i cykeln är du. Testade negativt idag. Bim-3 har gett upp nu.. :(

Tack:) Bim+2. Jag veckopendlar så ville inte testa förrän jag var hemma på helgen men jag har nog kännt det på mot innerst inne:)

Ge inte upp, du kan plussa senare
  • Granskott
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-17 09:54:43 följande:

Åh grattis! Så glad för din skull :)

Tack fina du!
  • Granskott
    oshark skrev 2018-11-17 11:56:33 följande:

Gud vad härligt!!! Håll oss gärna uppdaterade

Tack fina du! Det ska jag absolut göra:)
  • Granskott
    dalkulla89 skrev 2018-11-19 21:26:51 följande:

Grattis!! :D

Jag har kanske missat om du skrivit det tidigare i tråden men har du haft några gravsymptom innan du testade positivt? :)

Tack:)

Jag har varit extremt trött (men det kan ju lika gärna vara höstmörkret). Det tydligaste tecknet har dock varit att jag haft en dålig, nästan metallisk smak i munnen, från ett par dagar efter ägglossningen och fram till nu, oavsett hur mycket jag borstat och tuggat tuggummi... annars lite öm om brösten men det får jag alltid innan mens så det var inget att gå på direkt:)

Lycka till!
  • Granskott

Hej, ville bara titta in med en update,

Jag är i vecka 15 nu och var idag på TUL och tittade till lilla tjejen. Allt såg fint ut och nu känns det som man äntligen kan slappna av lite.

Håller alla tummarna för alla er i tråden!

Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet