Inlägg från: Funderar81 |Visa alla inlägg
  • Funderar81

Försöker bli gravid med 1a barnet

Helt ny med detta. Hoppar in i er tråd.
    Jag hade samtal med kliniken idag och har eventuellt möjlighet för en speed-variant med första försöket. IUI alltså.
    Ägglossning nästa vecka och om det går vägen kan jag testa mitt livs första insemination då.
    Vet att chanserna för att lyckas är relativt små varje gång så jag försöker lugna ner mig och ställa in mig på att detta är ett långtidsprojekt.

Har ni tänkt på när en evt graviditet ska ha slutdatum. Jag kom på att dec-jan-feb-mars är de jobbigaste månaderna pga jul och att nästan alla familjens födelsedagar sker de tre första månaderna på året, så till den grad att mina brorsbarn de senaste gångerna fått fira tillsammans med deras föräldrar i EN jättefest istället för sina egna. Dessutom har det blivit till att mina föräldrars födelsedagar hoppas över eftersom barnen fyller år typ samtidigt.

Fast i för sig hellre ett barn på julafton en inget barn alls....

• Funderar81

haha oj krogen, så långt har jag verkligen inte tänkt. Jag är januaribarn så var alltid äldst beroende på grupp jag hängde i. Grundskolan var jag äldst (kunde börjat i ettan året före, men fick själv välja att vänta ett år, som tur var. Hamnade i skolans bästa klass ;) )
    I många år tänkte jag att det måste bli ett jan-feb-mars-barn för att jag nån gång i min ungdom läste att de smartaste barnen föds då. Förmodligen totalt ovetenskaplig källa.
    Vore trevligt med födelsedag under skolåret för då är det lättare att få klasskompisar hem till kalas. Svårare typ mitt i sommarlovet. Har kompis som aldrig firat med klasskompisar pga detta o hon tyckte det var jättetråkigt.

Har inte heller funderat på vinterkläder. Så många detaljer som dyker upp hela tiden.

Drömmen vore ett april-majbarn. Födelsedag med vårblommor och första dagarna i sommarkjol. Men det innebär att satsa först i juni-juli i år.
    Jag ser om jag kan testa nu som tidigare skrivet. Mars kommer jag antagligen inte kunna testa pga jobb och flytt etc så jag inte är helt lika flexibel. Kanske på't igen i april o så tror jag det får bli varenda gång jag kan beroende på jobb o sånt där.

• Funderar81

och ja visst vore det roligt att göra detta tillsammans med en väninna. Har en som försöker få en nr 2. Jag har ännu inte berättat för henne om mina planer eftersom jag inte ens vet om jag kommer att lyckas. Hon kommer explodera när hon får veta det. Väntar tills jag vet om det funkar. Men ojoj om det kunde ske samtidigt. Vore så roligt

Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet