• Heliena

Försöker bli gravid med 1a barnet

Försöker bli gravid med första barnet nu och jag har sååå många hjärnspöken som jag bara vill ha bort! Jag har aldrig någonsin varit gravid trots att jag i tidigare förhållanden kört helt oskyddat ibland. Jag fick även Hypertyreos då jag kom in i puberteten.. Tänk om det kan ha stört min fertilitet då det är bland annat hypofysen som drabbas vid Hypertyreos och det är den som ser till att ägglossning sker! Idag har jag Hypotyreos efter operation och äter Levaxin livet ut. Mina världen är tydligen superbra, men är ändå inte gravid.. Slutade med minipiller i augusti (vet att det inte är särskilt längesen men..) och har nyss börjat testa med ägglossningstest för första gången och ännu visar det inte på någon ägglossning. Dessutom har jag varit så dum så jag googlat blodgrupper och läst att 0+ brukar ha både sämre OCH mindre antal ägg.. Ursäkta mitt babbliga och kaosiga inlägg, men skönt att få skriva av sig när hjärnspöken härjar! Vill ju bara ha det bekräftat att jag ens kan bli gravid.. :/ Jag är 28 år och har sån barnlängtan!

Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet