Hipphurradu skrev 2018-10-25 22:14:29 följande:
Hej och tack för svar,
Jag och min sambo har bara använt kondom, så har inte haft p-piller eller spiral eller något. Jag har bara haft min mens varje månad. Så därför jag blir så ledsen och stressad att den bara försvinner utan något plus när vi ville börja försöka få barn.
Jag är jätte rädd att det hänt något nu, för jag har känt mig helt normal i kroppen innan. Något annat jag är rädd att jag har är ju att jag är skengravid, för att jag vill och tänker på det så mycket hela tiden. Å att kroppen liksom luras och det försvårar allt. Men det kanske är osannolikt att mensen försvinner länge då.
Men jag ska verkligen ringa imorgon innan jobbet och hoppas jag kommer fram innan jag börjar jobba.
Men man är så in i norden rädd för vad det ska vara för fel, om det är något fel.
Det behöver inte vara nått fel, 6 månaders uppehåll räknas som normalt. Enligt de jag pratat med kan det bara bli så ibland.
Min mens har också alltid kommit i tid aldrig haft nått problem och jag känner i kroppen att nått är konstigt. Tror det i början var lite önsketänk och skengraviditet.
Hoppas du får komma in och lugna din oro men annars kan de förhoppningsvis kolla på cellprovet och mest sannolikt är det inget att oroa sig för bara vänta och sitt lugn i båten.
Berätta gärna vad som händer. Har inte hitta nån som haft så lika problem som mig.