• chouette

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 30 och min sambo 34 och vi försöker få vårt första barn nu Glad Vi är inne på vårt andra försök (i september blev det ingenting). ÄL-testen visade positivt kvällen 12/10 och morgonen 13/10 och BIM borde vara runt 24-25/10. Fick en brun flytning idag på ÄL +6/+7 och undrar om det inte kan vara en nidblödning. Hoppas det!

• chouette
    ElissaLevin skrev 2018-10-19 13:31:47 följande:

Spännande , jag tror att du är gravid???????? Håller tummarna!!

Jaa! Solig Hoppas! Mensen borde inte komma såhär tidigt och det har inte blivit något mer efter det som plötsligt var i trosorna. Har känt all världens symptom de senaste dagarna men det blir väl så när man går runt och känner efter antar jag.
  • chouette
    ElissaLevin skrev 2018-10-19 13:47:16 följande:

Det är nog en nidblödning som du säger ,, meeeen man vet aldrig , man kan inbilla sig massa saker också bara för art man så gärna vill tro att man e gravid . Men jag hoppas verkligen du är det . Så slipper du bli besviken varenda månad om o om igen ...som jag blir :( min mens e beräknad idag och känner av så mkt att den kommer senare idag eller inatt..

Håller tummarna för dig! Hjärta Hur länge har ni försökt?
    Personligen är jag nästan förvånad över hur småbesatt jag har blivit av detta bara den senaste tiden. Vi har ju bara försökt på riktigt en gång tidigare, och jag tror nog att jag omedvetet tänkte att det skulle gå på första försöket. Ligga oskyddat precis på ÄL, vad kan gå fel liksom? Lite så. Och sen när mensen kom så kändes det som världens antiklimax. Förstår nu hur jobbigt det måste vara att försöka igen och igen. Tiden mellan ÄL och BIM går ju så jääävla långsamt.
  • chouette

Det kommer säkert gå vägen snart! :) De säger ju att det kan ta cirka ett år för ett friskt par att bli gravida, så man får väl försöka fokusera på det. När har du BIM nästa gång?

• chouette

Tänkte höra med er vad ni tror om det här? Jag fick orgasm i sömnen tidigt imorse och direkt efter det så fick jag som sammandragningar/kramp i livmodern. Det höll i sig i kanske 5 minuter. Kan det vara ett graviditetstecken..? Är på ÄL +8 eller +9 idag och har i övrigt fått en brun flytning i fredags samt en rosa/blodblandad flytning under natten till lördagen. 

• chouette
    Mimmisen1991 skrev 2018-10-23 13:29:43 följande:

Någon mer än jag som överanalyserar ALLT? Hade ägglossning i fredags och sedan dess har jag haft typ som mensvärk nästan konstant.. kan inte minnas om jag brukar känna såhär, kan det vara ett tecken kanske?

Jo tack, det kan man allt säga. Har haft lustiga känslor i kroppen från start sedan ÄL (ca 13-14/10). Har verkligen känt att den här gången gick det nog! Hade en liten blödning den 19:e och natten till den 20:e som helt klart hade kunnat vara en nidblödning, och det fick mig ännu mer övertygad om att det faktiskt hade tagit sig. Idag kom dock mensen, en dag tidigare än beräknat :( Tänker fortfarande att det finns en liten, liten strimma hopp kvar... Man hör ju om dem som får en mensliknande blödning som varar kortare än vanligt och där det visar sig att de faktiskt var gravida i alla fall. Kanske tar ett test imorgon bara för att verkligen se.
  • chouette
    Mimmisen1991 skrev 2018-10-23 13:47:31 följande:

Åhh det är exakt den känslan jag har också.. jag har hört om ganska många som haft en mensliknande blödning så ta ett test för säkerhetsskull tror jag är en bra idé, hoppas hoppas!

Jag slutade med p piller i september och trodde att det gick att bli gravid direkt men nu har jag läst flera som säger att den mensen som kommer för man slutat med piller inte är en riktig, tänk om jag vetat det 10 gravtest tidigare ;(

Jag står verkligen inte ut med detta väntandet, vi har bara försökt 2 månader och jag blir galen! Tänker inte på något annat alls

Då har vi nog försökt lika länge :) Jag slutade med mina p-piller i augusti men hade hört att man helst skulle vänta tills man fått en "riktig" mens innan man började verkstaden, så försökte för första gången i september. Har också svårt för att tänka på något annat, och två försök är ju egentligen ingenting.  
  • chouette
    Mimmisen1991 skrev 2018-10-23 14:34:13 följande:
    Ja jag vet ju det.. när jag och min man blev tillsammans för 4 år sedan så blev jag gravid av misstag men läget var inte rätt alls så det fick bli abort, nu jämför jag hela tiden med den gången för det gick så snabbt samtidigt som jag tänker att tänk om något gick snett den gången så det inte kommer gå :(
    Det behöver du nog inte oroa dig över. Har flera vänner som tidigare gjort abort men som sedan har blivit gravida och allt har gått bra. Man får nog försöka tänka att det kan ta upp till ett år för ett friskt par att bli gravida. Sedan är ju det inte jättelätt då man väl bestämt sig för någonting och vill att det ska hända nu nu nu :)
  • chouette
    ElissaLevin skrev 2018-10-23 15:11:02 följande:

O herregud. Jag är gravid !!! Fick ett plus på stickan.. kan inte fatta det!! 6 månader senare så gick det! Guuud vad jag är chock nu!!

Stort grattis!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet