Inlägg från: Mimmisen1991 |Visa alla inlägg
  • Mimmisen1991

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hoppar in här :) jag är 27 och min man är 24, slutade med mina p piller 5/9 och fick blödning direkt. Detta blir första månaden vi försöker på riktigt och enligt ägglossningstest hade jag ägglossning i fredags, BIM är beräknad 5/11, hade vart kul att följas åt!

• Mimmisen1991

Någon mer än jag som överanalyserar ALLT? Hade ägglossning i fredags och sedan dess har jag haft typ som mensvärk nästan konstant.. kan inte minnas om jag brukar känna såhär, kan det vara ett tecken kanske?

• Mimmisen1991

Åhh det är exakt den känslan jag har också.. jag har hört om ganska många som haft en mensliknande blödning så ta ett test för säkerhetsskull tror jag är en bra idé, hoppas hoppas!

Jag slutade med p piller i september och trodde att det gick att bli gravid direkt men nu har jag läst flera som säger att den mensen som kommer för man slutat med piller inte är en riktig, tänk om jag vetat det 10 gravtest tidigare ;(

Jag står verkligen inte ut med detta väntandet, vi har bara försökt 2 månader och jag blir galen! Tänker inte på något annat alls

• Mimmisen1991
    chouette skrev 2018-10-23 13:52:40 följande:

Då har vi nog försökt lika länge :) Jag slutade med mina p-piller i augusti men hade hört att man helst skulle vänta tills man fått en "riktig" mens innan man började verkstaden, så försökte för första gången i september. Har också svårt för att tänka på något annat, och två försök är ju egentligen ingenting.  

Ja jag vet ju det.. när jag och min man blev tillsammans för 4 år sedan så blev jag gravid av misstag men läget var inte rätt alls så det fick bli abort, nu jämför jag hela tiden med den gången för det gick så snabbt samtidigt som jag tänker att tänk om något gick snett den gången så det inte kommer gå :(
  • Mimmisen1991

Är det någon som vet ifall RFSUs tidiga test är något att ha? Jag har köpt men går det verkligen att lita på dom? Är man gravid så har man ju varit det i typ 1 vecka när man testar eftersom man gör det 6 dagar innan BIM, låter nästan orimligt att det går att se så snabbt.. denna väntan alltså!

• Mimmisen1991

Jag har BIM 5/11 och imorse tog jag ett CB tidigt test, visade ingenting. Blev så ledsen att jag knappt ville gå till jobbet. Har känt mig precis som vanligt så jag var förberedd på att det skulle vara blankt, ändå blir jag så ledsen..

• Mimmisen1991
    oshark skrev 2018-10-30 11:11:39 följande:

Nör hade du ÄL? Idag är ju väldigt tidigt att testa om du har BIM på måndag. Ägget kanske inte ens fått en chans att fästa, ännu mindre producera tillräckligt med hcg

Jag hade ägglossning 19/11, är 6 dagar innan BIM och enligt testet är det tidigast 6 dagar innan BIM man kan testa. Vet att det såklart kanske inte stämmer, önskar verkligen att jag kunde hålla emot och inte testa hela tiden men jag blir typ manisk!
  • Mimmisen1991
    oshark skrev 2018-10-30 11:58:29 följande:

Jo jag vet, men det var därför jag frågade om ÄL för testen räknar utifrån en "normal" lutealfas på 14 dagar, så hade du haft en kortare hade det varit ganska o-troligt att få ett resultat. Men nu hade du ju inte det. Däremot är det ändå väldigt vanligt att inte plussa så tidigt. Ägget fäster i genomsnitt runt ÄL+7-10 oxh sen dubblas hcg:et varannan dag. Så ge det några dagar till - även om det är svårt!!

Tack, jag har inte riktigt koll på sånt där än, då kanske det finns lite hopp iallafall.. ska inte ta fler tester försen efter BIM!
  • Mimmisen1991
    sandaler88 skrev 2018-10-30 15:29:16 följande:

Gud vad jag känner igen mig.... Jag började testa redan 4 dagar efter Ägglossning.. Visste att det skulle vara negativt varje dag.. men blev så ledsen varje dag... och när mensen kom (fast jag redan visste att jag inte var gravid) blev en katastrof.. var på jobbet dessutom.. :( 

Varför ska man utsätta sig för all denna plåga? Har gjort slut på alla min gravtest och ska verkligen hålla mig för att testa, så länge min mens inte är sen minst 2 dagar.....

Jag gör precis likadant, förstår inte varför jag gör såhär mot mig själv! Jag har köpt så mycket tester nu så att jag skäms! Jag ska också hålla stenhårt på att inte testa försen 2 dagar efter BIM framöver, jag blir bara ledsen och stressad av att hålla på såhär
  • Mimmisen1991

Efter spöksträck på 2 tester så fick jag mens igår.. känns så tråkigt även om jag verkligen visste att jag inte var gravid.

• Mimmisen1991
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-04 12:31:14 följande:

Åh vad tråkigt det är när hoppet bara rycks ifrån en och mensen lyser med sin ovälkomna närvaro :(:( styrka, kram och bättre lycka nästa gång! Hoppas att det är ett guldägg som släpper då <3

Ja visst är det, går inte beskriva känslan när man går och längtar och längtar, tack, hoppas man kanske får fira jul med med liten liten i magen, än finns det hopp <3.
  • Mimmisen1991

Jag är 27 år och slutade med p-piller i september så vårt första försök var nu i oktober, november blir försök två. Jag trodde däremot att det skulle gå att bli gravid direkt i september och började med ägglossningtest, det känns som försök tre nu men förstod i efterhand att det inte hade gått första månaden.

Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet