• Lillamiia

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hoppar också in här! Är 31 år, jag och sambo har verkstan igång, detta är vårt andra försök efter mini piller stoppet i augusti. Inväntar mensen som skulle kommit i tisdags. Men mensen kan ju vara oregelbunden efter mini piller har jag hört. Någon som har erfarenheter där? Har haft en mens och den kom precis 4 veckor efter pillerstopp. Och nu är den bortom synhåll? Vad roligt att få vara med och dela tankar och läsa era erfarenheter!

• Lillamiia

Grattis!! Vad roligt :) hoppas det är fler som plussar!

Min mens skulle kommit förra tisdagen men har inte kommit ännu. Jag börjar tro det är någon cysta eller något liknande för jag är hård och svullen i nedre delen av magen och har haft ont till och från. Tog gravtest senast igår negativt.

• Lillamiia
    oshark skrev 2018-12-14 12:09:38 följande:

Det låter vettigt.

Munkpeppar ska kunna jämna ut hormonella obalaser, potentiellt öka progesteronnivån om behovet finns och lindra PMS enligt Internet. Jag har haft kort lutealfas efter p-pillerstopp så ville försöka se om den lunde bli lite längre. BIM idag är ÄL+11.

Vart köper ni denna munkpeppar? Piller form eller är de nåt pulver? Hittar bara för djur?
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-12-14 18:05:54 följande:

Jag tar piller. Tror man kan köpa pulver också. Hår även under namnet agnus castus eller vitex något.

Okej! Tack har precis börjat ta maca pulver, rosenrot och bidrottninggelé så jag avvaktar lite med att köpa munkpeppar, kanske får bli nästa cykel då ver jag vart jag hittar dom iaf!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet