• Glutten98

Vem kan vara pappan

Är singel men har dejtat två killar under 2 års tid. Båda har vetat om detta och vi har varit överens. Nu till problemet, jag är gravid men inte riktigt koll på med vem.

Kille 1 inte haft sex med efter 12 juli. Kille 2 sex med från 16 juli och framåt. Min barnmorska beräknade födsel 17 april och på ultraljudet sa hon 16 april. Alltså samma befruktningsdatum typ.
    Då jag har haft en mens som varierar mellan 29-30 dagar men inte kommer ihåg när jag hade mens i juni eller i juli har jag blivit osäker. Känns som man vill ha lite bekräftat vem det kan vara..

Gjorde ägglossningskalendern här men då kommer de upp mc på 28dagar, vilket inte stämmer då den är på 29-30..
    Din graviditet började: Wed 11 Jul 2018
    Din menscykel är: 28 dagar
    Du blev gravid ungefär: Wed 25 Jul 2018 (ägglossning)

Tacksam för funderingar
  • Svar på tråden Vem kan vara pappan
  • Glutten98
    orange29 skrev 2018-10-12 21:06:24 följande:

Synd om barnet. 

tack för ditt svar, troll
  • Glutten98
    apuu skrev 2018-10-12 21:40:04 följande:

Stackars barn med en sådan morsa.

tack för ditt svar, men vet inte riktigt vad du syftar till med ''sådan morsa'', troll
  • Glutten98
    IrriteradMamma skrev 2018-10-12 22:01:02 följande:
    Inget fel med det nej. Men att bli gravid med okänd fader som följd, det kan ju diskuteras hur "rätt" det är.

Om du tänker efter en gång till tror jag du förstår att det är det personen menar.

Hur skulle det kännas att veta att man blev till av en sån anledning?
    typiskt kommentar från en ''irriterad mamma'', och tyvärr har du fel. ingen är okänd i detta fall. jag anser inte att någon är en sämre förälder pga det heller...
    det finns så många fler värre fall med KÄNDA FÄDER som kan diskuteras hur rätt det var att de skaffade barn.

jag hoppas inte folk som väljer att behålla sina barn med okända fäder läser detta. helt sjukt, värsta som finns är troll som tror det vet saker. jag hoppas verkligen inte du själv är förälder. hemsk människa isf.
  • Kronärtskockan
    Glutten98 skrev 2018-10-12 22:51:52 följande:

tack för svaret. Ja alltså..man läser om spermier som överlevt 11 dagar..nu kanske inte det händer 10/10 fall snarare sällsynt men eftersom jag inte kommer ihåg när jag hade mens blir det så svårt att räkna ut ägglossningen. Men borde vara orimligt att den skedde veckan efter 12e Juli..snarare två eller?

Man kan ju inte veta säkert, men ja jag tycker det verkar rimligt. Eftersom bm räknat ut beräknad förlossning så vet man ju på ett ungefär när befruktningen skedde så med största sannoliket kille nr 2.

Enligt en sida jag kollade nu så borde befruktningen ägt rum någonstans mellan 24-29e juli, så det styrker nog att det är kille nr 2
  • Glutten98
    Rabattkoder skrev 2018-10-13 00:59:29 följande:

Synd om barnet. Om du inte bryr dig vem fan ska göra det då?

Men va, vad bryr jag mig inte om? eller hur menar du nu?
  • GGN

Det beror väl på vid vilket ligg kondomen sprack eller när du glömde p-piller?

• Honsomlängtar

Blir så förbannad när jag läser va alla skriver här inne?

Vilka är ni att dömma?

Hon skrev här inne för hon ville ha HJÄLP inget dömande eller något.

Killarna vet om Varandra, dom är inte okända.

Vi lever i 2018 inte 1700 talet.

Bara för folk sitter bakom en skärm då jäklar kan man sätta pekpinnar men hade ni haft the balls nog att säga det framför ts ansikte?

• GGN
    Honsomlängtar skrev 2018-10-13 11:35:05 följande:

Blir så förbannad när jag läser va alla skriver här inne?

Vilka är ni att dömma?

Hon skrev här inne för hon ville ha HJÄLP inget dömande eller något.

Killarna vet om Varandra, dom är inte okända.

Vi lever i 2018 inte 1700 talet.

Bara för folk sitter bakom en skärm då jäklar kan man sätta pekpinnar men hade ni haft the balls nog att säga det framför ts ansikte?

Såvida hon inte skyddade sig rejält så tänker jag dömma för glatta livet. Och om p-medlet failade (det har hänt mig) så gör man väl ändå abort i det läget?? Abort är jävligt tufft men det blir tuffare för flera om man fortsätter graviditeten.
  • Glutten98
    GGN skrev 2018-10-13 14:15:45 följande:
    Såvida hon inte skyddade sig rejält så tänker jag dömma för glatta livet. Och om p-medlet failade (det har hänt mig) så gör man väl ändå abort i det läget?? Abort är jävligt tufft men det blir tuffare för flera om man fortsätter graviditeten.

Men det känns lite sjukt att det är därför du kommenterar? för att döma? vilken karaktär, typiskt troll på internet..riktigt sorgligt.

Alltså abort kommer inte vara ett alt, är man överens om vad som kan hända så..plus att alla har varit med på noterna från börjar så förstår inte vart all hets kommer ifrån. Jag har inte ställt frågan ''vad ska jag göra''. Jösses

Svar på tråden Vem kan vara pappan