Inlägg från: Glutten98 |Visa alla inlägg
  • Glutten98

Vem kan vara pappan

Är singel men har dejtat två killar under 2 års tid. Båda har vetat om detta och vi har varit överens. Nu till problemet, jag är gravid men inte riktigt koll på med vem.

Kille 1 inte haft sex med efter 12 juli. Kille 2 sex med från 16 juli och framåt. Min barnmorska beräknade födsel 17 april och på ultraljudet sa hon 16 april. Alltså samma befruktningsdatum typ.
    Då jag har haft en mens som varierar mellan 29-30 dagar men inte kommer ihåg när jag hade mens i juni eller i juli har jag blivit osäker. Känns som man vill ha lite bekräftat vem det kan vara..

Gjorde ägglossningskalendern här men då kommer de upp mc på 28dagar, vilket inte stämmer då den är på 29-30..
    Din graviditet började: Wed 11 Jul 2018
    Din menscykel är: 28 dagar
    Du blev gravid ungefär: Wed 25 Jul 2018 (ägglossning)

Tacksam för funderingar
  • Svar på tråden Vem kan vara pappan
  • Glutten98
    Kronärtskockan skrev 2018-10-12 19:32:25 följande:

Låter som att det är kille nr 2 som är pappan? Kille nr 1 hade du ju inte sex med efter 12e juli och befruktningen skedde 25e juli, det är nästan två veckor efter du hade sex med ettan, tror inte spermier överlever två veckor i fiffin. Är absolut ingen expert på ämnet dock men jag tycker det är logiskt

tack för svaret. Ja alltså..man läser om spermier som överlevt 11 dagar..nu kanske inte det händer 10/10 fall snarare sällsynt men eftersom jag inte kommer ihåg när jag hade mens blir det så svårt att räkna ut ägglossningen. Men borde vara orimligt att den skedde veckan efter 12e Juli..snarare två eller?
  • Glutten98
    Norbottensfia skrev 2018-10-12 20:37:13 följande:

Tror på pappa nummer 2... jobbig sits du satt dig i! de lär ju vela göra dna test när barnet är fött ändå.

thanks. ja och nej. Vet att det är bra killar men känner att jag vill vara förberedd samt förbereda. Ja givet blir det de
  • Glutten98
    orange29 skrev 2018-10-12 21:06:24 följande:

Synd om barnet. 

tack för ditt svar, troll
  • Glutten98
    apuu skrev 2018-10-12 21:40:04 följande:

Stackars barn med en sådan morsa.

tack för ditt svar, men vet inte riktigt vad du syftar till med ''sådan morsa'', troll
  • Glutten98
    IrriteradMamma skrev 2018-10-12 22:01:02 följande:
    Inget fel med det nej. Men att bli gravid med okänd fader som följd, det kan ju diskuteras hur "rätt" det är.

Om du tänker efter en gång till tror jag du förstår att det är det personen menar.

Hur skulle det kännas att veta att man blev till av en sån anledning?
    typiskt kommentar från en ''irriterad mamma'', och tyvärr har du fel. ingen är okänd i detta fall. jag anser inte att någon är en sämre förälder pga det heller...
    det finns så många fler värre fall med KÄNDA FÄDER som kan diskuteras hur rätt det var att de skaffade barn.

jag hoppas inte folk som väljer att behålla sina barn med okända fäder läser detta. helt sjukt, värsta som finns är troll som tror det vet saker. jag hoppas verkligen inte du själv är förälder. hemsk människa isf.
  • Glutten98
    Rabattkoder skrev 2018-10-13 00:59:29 följande:

Synd om barnet. Om du inte bryr dig vem fan ska göra det då?

Men va, vad bryr jag mig inte om? eller hur menar du nu?
  • Glutten98
    GGN skrev 2018-10-13 14:15:45 följande:
    Såvida hon inte skyddade sig rejält så tänker jag dömma för glatta livet. Och om p-medlet failade (det har hänt mig) så gör man väl ändå abort i det läget?? Abort är jävligt tufft men det blir tuffare för flera om man fortsätter graviditeten.

Men det känns lite sjukt att det är därför du kommenterar? för att döma? vilken karaktär, typiskt troll på internet..riktigt sorgligt.

Alltså abort kommer inte vara ett alt, är man överens om vad som kan hända så..plus att alla har varit med på noterna från börjar så förstår inte vart all hets kommer ifrån. Jag har inte ställt frågan ''vad ska jag göra''. Jösses

• Glutten98
    IrriteradMamma skrev 2018-10-13 19:29:45 följande:
    Jag svarade på ett inlägg, gå tillbaka och läs det själv.

Du ställer frågan på familjeliv, ett öppet forum, men diskussion är inte tillåtet? Jag sa aldrig JAG har ett svar om vem som är pappan! Sorgliga människa själv du, som inte tål att det diskuteras kring din fråga och att du överhuvudtaget ställer en sån fråga här säger mycket.

Du kan få min ip-adress, varför du nu skulle vilja det.?

Det finns för övrigt inget i din text som tyder på att det var planerat, men det är alltså så vi ska tolka det?
    men gå tillbaka och läs och säg att det var relevant här?

en sådan kommentar. spelar ingen roll om det är öppet forum.du har ingen aning om hur gammal jag är, hur jag tar ett sådant svar eller om jag är din släkting, pinsamt om det är så och vi firar jul ihop. jag säger upp kontakten med dig helt. du blir downvoted, alla dagar i veckan.

jag hoppas dina barn har ett annat bättre föredöme än dig gällande hur man uttrycker sig mot sina medmänniskor, speciellt när man sitter skyddad bakom en dator. antar att du trycker på att de inte ska säga elaka saker till andra. man vill föregå med gott exempel.

tolka på du. sök på shame shame shame game of thrones på youtube. till en mamma från en mamma.
  • Glutten98
    Kronärtskockan skrev 2018-10-14 11:27:46 följande:

TS, du behöver inte försvara dig, förklara eller ens svara till idioterna som skriver här bara så du vet!!

Tack!! Jag vet, men blir så provocerad.Tänker på alla dom som verkligen inte behöver läsa trams utan behöver läsa om hjälp..
Svar på tråden Vem kan vara pappan