Inlägg från: IrriteradMamma |Visa alla inlägg
  • IrriteradMamma

Vem kan vara pappan

Kronärtskockan skrev 2018-10-12 21:48:56 följande:

Oj, är du med i jehovas vittnen eller vad är det frågan om? Ganska många har en period i livet när man ligger runt lite extra! Inget fel med det herregud.

Inget fel med det nej. Men att bli gravid med okänd fader som följd, det kan ju diskuteras hur "rätt" det är.

Om du tänker efter en gång till tror jag du förstår att det är det personen menar.

Hur skulle det kännas att veta att man blev till av en sån anledning?
  • IrriteradMamma
    Glutten98 skrev 2018-10-12 23:01:26 följande:

typiskt kommentar från en ''irriterad mamma'', och tyvärr har du fel. ingen är okänd i detta fall. jag anser inte att någon är en sämre förälder pga det heller...

det finns så många fler värre fall med KÄNDA FÄDER som kan diskuteras hur rätt det var att de skaffade barn.

jag hoppas inte folk som väljer att behålla sina barn med okända fäder läser detta. helt sjukt, värsta som finns är troll som tror det vet saker. jag hoppas verkligen inte du själv är förälder. hemsk människa isf.

Med okänd i detta fall menar jag ju att det inte är klart vem som är fadern? Det var väl det frågeställningen var från början?

Bara för att det finns värre betyder inte att det är rätt.

Och ja jag är förälder, till barn som inte var olyckor med nåt engångsligg.

Jag är en hemsk människa? För att jag anser det fel att knulla runt och bli gravid som följd? Visst, tyck det då.

Vänd den kritiken mot sig själv.
  • IrriteradMamma
    Trollbeppe skrev 2018-10-13 15:53:05 följande:

Om det kan vara en av två olika män man känner som är pappan är det verkligen "fader okänd"? Går ju snabbt att få reda på detta efter ungen fötts.

Fader okänd är väl mer om man kanske åkt utomlands och haft sex med en massa killar man inte vet namnet på och såna grejer?

Om man inte vet vem fadern är så är han ju just okänd. Visst har hon fördelen att kunna ta reda på vem av de två senare. Men hon kommer ändå behöva fylla i "fader okänd" på papper tills dess.
  • IrriteradMamma
    Glutten98 skrev 2018-10-13 18:23:42 följande:

Men snälla..det du kommenterade hade inte ens med frågan att göra? ''om det är rätt''..ursäkta irriterad mamma..men du är och skriver på helt fel sida.

ja jag tycker nog ändå det, hemsk människa. och jag har absolut inte påstått att detta är en olycka. inget tyder på det i min text:) och inga ons här heller, knulla runt? nä jag får en känsla av att du inte riktigt läst vad detta handlar om utan bara vill slänga in TROLLkommentarer, skulle vilja spåra din ip adress. så vad är det du vill komma fram till? som är ett SVAR på min fråga. eller jag antar att du glömt vad du gett en kommentar på. sorgliga människa!

Jag svarade på ett inlägg, gå tillbaka och läs det själv.

Du ställer frågan på familjeliv, ett öppet forum, men diskussion är inte tillåtet? Jag sa aldrig JAG har ett svar om vem som är pappan! Sorgliga människa själv du, som inte tål att det diskuteras kring din fråga och att du överhuvudtaget ställer en sån fråga här säger mycket.

Du kan få min ip-adress, varför du nu skulle vilja det.?

Det finns för övrigt inget i din text som tyder på att det var planerat, men det är alltså så vi ska tolka det?
  • IrriteradMamma
    Glutten98 skrev 2018-10-13 23:46:05 följande:

men gå tillbaka och läs och säg att det var relevant här?

en sådan kommentar. spelar ingen roll om det är öppet forum.du har ingen aning om hur gammal jag är, hur jag tar ett sådant svar eller om jag är din släkting, pinsamt om det är så och vi firar jul ihop. jag säger upp kontakten med dig helt. du blir downvoted, alla dagar i veckan.

jag hoppas dina barn har ett annat bättre föredöme än dig gällande hur man uttrycker sig mot sina medmänniskor, speciellt när man sitter skyddad bakom en dator. antar att du trycker på att de inte ska säga elaka saker till andra. man vill föregå med gott exempel.

tolka på du. sök på shame shame shame game of thrones på youtube. till en mamma från en mamma.

Du tycker inte att det är relevant, jag får svara och diskutera precis som jag vill oavsett. Sen att jag inte har svar på din fråga är en annan sak.

Mina barn har flera bra föredömen i sina liv, inklusive mig. Bara för att man har en annan åsikt eller lever sitt liv annorlunda behöver man inte reagera som du gör, eller? Hur föregår du själv med gott exempel?
Svar på tråden Vem kan vara pappan