Anonym (E.) skrev 2022-04-15 10:11:05 följande:
Jomen då FANNS det ju en anledning att de skulle lägga sig i ditt liv, i ditt fall. Tur att du fick hjälp, för vänder man sig till soc så kan det gå åt båda hållen. Det är ett vågspel.
Ibland hugger de utan anledning, och lägger ner enorma resurser på att bevisa att en viss normalfamilj är dysfunktionell på något allvarligt sätt, och då kan allt man har sagt vändas emot en. Typ om man har gått och bett om en kontaktfamilj varannan helg, så kan man få höra att "du har ju själv sagt att du inte orkar med dina barn, du har till och med varit här och begärt att få en kontaktfamilj".
Precis så.
Jag har levt i en nästan exakt likadan verklighet som personen du citerade. Skillnaden är bara att trots att jag lämnade mannen som misshandlade oss (mig "bara" fysiskt) så tog de mitt barn och placerade i familjehem.
Som tur var så var denna familjehemsfamilj godhjärtade och såg själva att soc tagit fel beslut och hjälpte mig att få hem barnet. Dock satte det djupa spår i mitt barn och trots att det passerat tio år så har barnet tappat sin tro på myndigheter.
Jag har inte påverkat detta men känner likadant. Jag litar inte på mydigheter för fem öre. Som tur är har jag bara vuxna barn idag.