Socialtjänsten är ju TOTALT inkompetenta!
Vad tycker du borde motivera ett omhändertagande?
Fruktansvärt jäkla drygt och totalt skrattretande att folk som inte ens har sett socialtjänstens dagliga arbete uttrycker sig kring deras kompetens.
Har du träffat mer än fem socialsekreterare? Har du sett hur de diskuterar och väger beslut med kollegor och chefer flera gånger dagligen? Har du sett hur de jobbar i motvind på måååånga plan? Har du sett hur illa barn far när föräldrar saknar förmåga? Har du sett hur otroligt många anmälningar som kommer in? Majoriteten läggs ned! Har du förstått att VARENDA placering utanför familj går via rätten och inte är nåt som ?bara? soc beslutat lite hipp som happ?
Nej, det har du antagligen inte nån kännedom om alls. Men uttala dig det ska du till varje pris. Hur skulle det vara om du undersökte verkligheten först?
Jag tycker det är bra att vi har en aktiv socialtjänst och hoppas verkligen inte det går tillbaka till som det var förr. Jag är uppvuxen under 70- och 80-talet och har flera gånger frågat mig varför ingen hjälpte mig eller min familj. Men det var mer "sköt dig själv och skit i andra" mentalitet då. Inte bra alls.