Inlägg från: Anonym (anti-soc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anti-soc)

Socialtjänsten är ju TOTALT inkompetenta!

Anonym (Skärpning) skrev 2018-10-12 16:16:23 följande:
    Eller så kanske föräldrar skulle börja behandla sina barn bättre. Kanske Soc borde få befogenhet att ingripa tidigare och hårdare (dvs omhänderta tidigare) så kanske man skulle kunna rädda många barn som annars växer upp i hemska miljöer. Eller som riskerar att död pga att det finns dåliga vuxna i deras omgivning. 
    Så du menar att barnen ska tas ifrån sin familj lättare?
    Vad tycker du borde motivera ett omhändertagande?
  • Anonym (anti-soc)
    Anonym (Socionom) skrev 2018-10-13 17:18:49 följande:

Fruktansvärt jäkla drygt och totalt skrattretande att folk som inte ens har sett socialtjänstens dagliga arbete uttrycker sig kring deras kompetens.

Har du träffat mer än fem socialsekreterare? Har du sett hur de diskuterar och väger beslut med kollegor och chefer flera gånger dagligen? Har du sett hur de jobbar i motvind på måååånga plan? Har du sett hur illa barn far när föräldrar saknar förmåga? Har du sett hur otroligt många anmälningar som kommer in? Majoriteten läggs ned! Har du förstått att VARENDA placering utanför familj går via rätten och inte är nåt som ?bara? soc beslutat lite hipp som happ?

Nej, det har du antagligen inte nån kännedom om alls. Men uttala dig det ska du till varje pris. Hur skulle det vara om du undersökte verkligheten först?

Socialtjänst... jo jag tackar. Himla fin tjänst. Verkligen.
  • Anonym (anti-soc)
    Anonym (Nej usch) skrev 2018-10-14 14:31:24 följande:

Jag tycker det är bra att vi har en aktiv socialtjänst och hoppas verkligen inte det går tillbaka till som det var förr. Jag är uppvuxen under 70- och 80-talet och har flera gånger frågat mig varför ingen hjälpte mig eller min familj. Men det var mer "sköt dig själv och skit i andra" mentalitet då. Inte bra alls. 

Va?
    Jag är uppvuxen under 60- och 70-talet och vet att folk blev anmälda. Enda skillnaden var att det inte anmäldes till soc utan till något som hette barnavårdsnämnden.

Hade en kompis vars storebror blev anmäld när han råkat sparka en boll tvärs genom grannes fönster.

Så det där med "sköt dig själv och skit i andra-mentaliteten", nej det stämmer inte.
  • Anonym (anti-soc)
    Anonym (Skärpning) skrev 2018-10-14 22:21:59 följande:
    Om du inte kan förstå varför soc behöver ingripa så är du oförbätterlig.... och det är inte rätt att låta dig skada ett barn för att du ska få försöka bättre dig när du inte förstår varför du är en dålig förälder. Det är för barnens bästa som de omhändertas!

Jag föraktar de som behandlar sina barn illa och som dessutom inte fattar att det är för barnens skull som soc ingriper. Det är jordens avskum som behandlar barn illa!
    Du förstod ingenting, ingenting alls.
    Jag har inte sagt att soc inte någonsin behöver ingripa. Jag reagerade på ditt idiotiska resonemang om att ungar ska kunna adopteras bort via soc.

Att du anser att människor är oförbätterliga.
    Det var DET jag reagerade på
    Men det förstod du inte.

Men sitt du där och blås upp dig du, akta så du inte spricker bara.
  • Anonym (anti-soc)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-14 22:23:31 följande:
    Gå in och titta lite i diverse grupper och forum där föräldrar som fått sina barn omhändertagna så lär du upptäcka varför de inte anses som lämpliga och förstå varför socialtjänst i allra högsta grad behövs
    Behövs inte.
    Jag har sett deras maktmissbruk på nära håll.

Är evigt tacksam att själv klarat mig undan dem, jag vet nämligen hur illa det kan gå när okynnesanmälningar tas på allvar.
  • Anonym (anti-soc)
    Anonym (PappaBarn) skrev 2018-10-14 23:31:40 följande:
    Det finns kanske Socionomer som brinner för sitt jobb och försöker göra rätt men hittills har jag inte träffat på någon som fortfarande är kvar i jobbet som Socialsekreterare.

Det är ett systemfel i hela socialtjänsten, där alldeles för mycket makt ges till den enskilda socionomen som i många fall inte är kvalificerad att hantera denna enorma makt över andra människors liv.

Jag har hittills inte sett en enda socialtjänst som vet vad vetenskapliga utredningsmetoder är, utredningarna blir därför i många fall otroligt rättsosäkra.

När det gäller "VARENDA placering utanför familj går via rätten". Visst men hur går det till, det säger du ingenting om vilken lätt förleder den som inte har insikt i hur det fungerar i verkligheten.

Och jag har mycket ingående kännedom, kanske mer än vad du besitter - vem vet.

Legitimation skulle möjligtvis sålla bort en del Johanna Möller typer från yrket.
    Du har så rätt.

Hur kan de t ex sätta en helt nybakad socionom på ca 23-25 år att utreda ungdomar som är kanske bara 7-8 år yngre?
    Jag anser att man rimligtvis borde vara gammal nog att vara förälder själv till det barn eller den ungdom de ska utreda.

Att ta stora beslut över en familjs existens, det borde krävas en bra tid av livserfarenhet också. Enbart en utbildning räcker inte.

JAg har också sett mycket, jag lovar.
Svar på tråden Socialtjänsten är ju TOTALT inkompetenta!