• Biet

40+ och vill ha barn?!

Jag har fungerat som privat donator tidigare med lyckat resultat och kan tänka mig att göra det igen.

Hör gärna av dig om du vill veta mer så kan vi alltid prata om det och ser vad det kan leda till?

• Biet
    2barnsmorsan skrev 2018-11-20 12:04:33 följande:

Jag skulle gå via storkkliniken i Danmark. Då vet man att det inte blir problem med pappan sedan.

Större chans att bli gravid vid kontrollerad insemination också eftersom de dels bara använder den bästa sperman och de kollar att det faktiskt finns ett ägg redo att befruktas vid inseminationen.

Jag har två vänner som blivit gravida den vägen. Den ena blev gravid direkt, den andra gjorde två eller max tre försök.

Varför skulle det bli problem med donatorn?

Se det istället som att vill du ha den tryggheten att donatorn aldrig kan spåra dig eller barnet så gå via Dk av den anledningen. Vill du kunna möta donatorn i framtiden med ditt barn eller vill du kunna ha kontakt med honom även under barnets uppväxt? Beroende på vad du tycker där kan påverka ditt val.

Det är lika sannolikt att du blir gravid privat som på klinik, finns det som talar för eller emot båda.

Privat lever de längre och de flesta privata donatorer har bevisat pigga o effektiva simmare.

Fundera på vad som känns bäst för dig. Lycka till framöver.
Svar på tråden 40+ och vill ha barn?!