Inlägg från: Anonym (anonomyn sign) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonomyn sign)

Vad kan det vara som förklarar dett?

Om du inte är nöjd med er relation och hon verkar nöjd och inte bryr sig vad du tycker så får du ju överväga om du vill vara kvar i relationen eller inte. Jag tycker det låter som att hon utnyttjar dig. Hon låter dig betala, hon kräver att du lyssnar ihärdigt men klarar inte av att lyssna själv. Hon kanske har en diagnos som kan förklara en del av det beteendet men i vilket fall som helst, du kan inte ändra på henne det är bara hon som kan försöka ändra sig själv.
    Se vad som händer om du sätter krav att ni delar på betalningen, du vägrar lyssna i ett utan avbryter ibland, säger att du tycker tvättmaskinen kan vänta tills du pratat till punkt. 
    Jag har en vän som är otroligt dålig på att lyssna men som är medveten om sitt problem. Jag får tänka på att inte vara så snäll jämt och lyssna, ibland är jag ju intresserad men efter ett tag blir man ju trött på att inte få en syl i vädret, och känner sig utnyttjad. Det brukar bli så att ju mer tid vi hinner umgås desto mer chans får jag att prata. Telefon är värdelöst om jag  själv vill prata, hon har mycket intressant o berätta så därför lyssnar jag gärna och ställer frågor och kommenterar och bekräftar det som sagts. Men hon glömmer till och med att fråga hur det är med mig. Och när hon eventuellt gör det så hör man hur hon slamrar med något i bakgrunden även om hon lyssnar så är det ändå störande. Hon har ingen diagnos men i hennes familj så har hon varit tvungen och ta plats för att göra sig hörd. Vi har inte så mycket kontakt för vi bor inte i samma stad längre men egentligen så tycker jag mycket om och umgås med henne. Själv så har jag svårt att ta plats och våga säga till att nu får du fråga mig hur jag mår, jag vill inte visa hur sårad jag blir. Känner ibland att jag är inte lika intelligent och har väl inte så mycket att prata om. Så vänskapen blir inte så bra på grund av detta.

Svar på tråden Vad kan det vara som förklarar dett?