Grisa som namn?
Ja stackars tös. "Grisa, Grisa, hon vill fisa", m.m. solklart mobbningsoffer. Fult är det också.
Ja stackars tös. "Grisa, Grisa, hon vill fisa", m.m. solklart mobbningsoffer. Fult är det också.
Men finns ju många namn som rimmar. Lisa rimmar ju också på fisa, ska man inte heta det då?
Inte gam, men var fan, fick du det ifrån
Man döper/namger inte sitt barn till Grisa. Okay, om du är tvingat att föda henne, och du skall hämnas någon? Nej, ingen got sin lilla babydotter namnet "Grisa". Det är nog det fulaste namnet, har aldrig hört det innan?
Hahaha dör av skratt åt denna tråd. Gissar att du är ett troll men om inte...
Du kan inte jämföra Grisa med namnet björn. Visst båda härstammar från djur men Grisa betyder inte bara djuret gris utan även att grisa ner sig. Alltså något fult/dåligt. Någon som beter sig dåligt kan man säga beter sig som en gris. "Skrek som en gris" kan man säga ovkså. Allt har negativ klang. Någon sådan betydelse har inte Björn.
Men visst. Jag tycker grisar är supersöta och man kan ha det som eget smeknamn på barnet. Min lilla grisunge kan jag kärleksfullt säga till mitt barn.
Men just grisa är inte sött. Låter ganska hårt.
Men en väldigt roande tråd.
Rimaspekten är också viktig. Skulle aldrig döpa mina barn till Ulla, Britta och så vidare.
Inte dom, men som.
Om man vill kalla sitt barn för Grisa, får man skylla sig själv.
Grisa, Grisa, fisa, fisa, stackars barn.
Marguritte, ursula, Maggi, Marianne?