Finns det några vänsterprofiler som är lika högljudda kritiker av massmedia som t.ex. Trump?
Thereisthat skrev 2019-02-07 17:32:46 följande:
Nu får du komma ihåg att jag aldrig yttrat mig om vad jag personligen tycker om massmedia.Däremot så tycker jag att det finns kritik som framförallt SVT och hela public service bör ta till sig, t.ex. det här med att de åtminstone uppfattas som vinklade. Att Aftonbladet är vinklade har jag inga problem med eftersom att det ägs av ett privat bolag och är dessutom öppna med var de står politiskt (obundet socialdemokratiskt), likaså Avpixlat och andra högerpopulistiska mediekanaler. Men public service ska ta all kritik om partiskhet på allvar. Inte minst nu då de är skattefinansierade.
Men nu halkade jag lite från ämnet. Frågan är inte om massmedia är bra eller dåligt. Frågan var om det finns vänsterprofiler som är starkt mediekritiska?
Om man har Avpixlat/Samhällsnytt som standard så förstår jag varför man är missnöjd med public service och det är ett oerhört gott tecken att man är det. Den dagen man är nöjd med public service är när den ser ut som Avpixlat/Samhällsnytt - en SD-vänlig blogg som beskrivits som en högerextremistisk, främlingsfientlig och rasistisk hatsajt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fortroendet-for-svt-sjunker-till-hoger