Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Finns det några vänsterprofiler som är lika högljudda kritiker av massmedia som t.ex. Trump?

Thereisthat skrev 2019-02-07 17:32:46 följande:
    Nu får du komma ihåg att jag aldrig yttrat mig om vad jag personligen tycker om massmedia.

Däremot så tycker jag att det finns kritik som framförallt SVT och hela public service bör ta till sig, t.ex. det här med att de åtminstone uppfattas som vinklade. Att Aftonbladet är vinklade har jag inga problem med eftersom att det ägs av ett privat bolag och är dessutom öppna med var de står politiskt (obundet socialdemokratiskt), likaså Avpixlat och andra högerpopulistiska mediekanaler. Men public service ska ta all kritik om partiskhet på allvar. Inte minst nu då de är skattefinansierade.

Men nu halkade jag lite från ämnet. Frågan är inte om massmedia är bra eller dåligt. Frågan var om det finns vänsterprofiler som är starkt mediekritiska?
    Jag tycker frågan är lite felställd. Finns det någon annan grupp än SD-sympatisörer som är så kritiska till public service? Knappt hälften har ett stort eller ganska stort förtroende för public service.

Om man har Avpixlat/Samhällsnytt som standard så förstår jag varför man är missnöjd med public service och det är ett oerhört gott tecken att man är det. Den dagen man är nöjd med public service är när den ser ut som Avpixlat/Samhällsnytt - en SD-vänlig blogg som beskrivits som en högerextremistisk, främlingsfientlig och rasistisk hatsajt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fortroendet-for-svt-sjunker-till-hoger
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Thereisthat skrev 2019-02-26 13:03:35 följande:
    Det finns många borgerliga som också är kritiska till Public Service i synnerhet. Henrik Jönsson t.ex. är en borgerlig debattör och youtuber som är väldigt kritisk till massmedia.

Förtroendet är hur man än vänder och vrider på det lägre än vad det borde vara. Och detta kan ha många olika orsaker och bevekelsegrunder men är oavsett ett dåligt tecken.
    Dina antaganden verkar inte stämma. Du fick ju statistik på det i länken:

Sverigedemokrater litar inte på SVT

Förtroendet från väljarna från olika partier skiljer sig inte så mycket åt enligt SOM. Omkring fyra av fem har stort eller ganska stort förtroende. Men det gäller inte ett av partierna ? bland Sverigedemokrater har färre än hälften stort eller ganska stort förtroende för SVT.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Finns det några vänsterprofiler som är lika högljudda kritiker av massmedia som t.ex. Trump?