Inlägg från: Okunniglinda |Visa alla inlägg
  • Okunniglinda

Det här med mitt och ditt och allas lika värde

Jag vet inte vart jag ska börja riktigt men jag ska försöka formulera mig kort och gott... Om alla människor är lika värda är det då inte orättvist att inte ge alla människor något av det man äger?? Låt säga att du har ett stort lager med bröd som du äger, är det då inte orättvist att ge bröd bara till en människa och vägra till ge det till alla andra som ber? Det sägs ju att om man äger något så får man ge det till vem man vill, dvs man måste inte ge det till alla människor men är det verkligen så enkelt??? Snälla ge mig ett seriöst svar på den här frågan.. Om ni inte förstått min fråga så upprepar jag det igen med förtydligande.. Om alla människor är lika värda är det då inte orättvist att ge sin mat bara till en människa, måste man inte ge det till alla. Förklara för mig tack.?

• Svar på tråden Det här med mitt och ditt och allas lika värde
  • Okunniglinda
    Akira Öken skrev 2018-10-08 21:11:10 följande:

Värdet definieras inte av antal ägodelar eller tillgångar. Svaret på din fråga är alltså nej.

Du får förklara varför det inte är orättvist att ge mat till bara en människa? Det sägs att man får göra vad man vill med det man äger men ännu har ingen har förklarat varför det inte har med orättvisa om man tex vägrar ge mat till alla människor.
Svar på tråden Det här med mitt och ditt och allas lika värde