• Izza79

Träning när ?

Min sambo vill gärna komma igång med sin träning. Och självklart tycker jag att han ska få till det... kruxet är att han vill lägga det 2 gånger i veckan pus en dag på helgen. Han jobbar 7-16 varje dag och vill alltså ta 2 kvällar el 2 eftermidagar i simhallen el springa (brukar ta ca 1h 1/12 h med ombyte,uppvärmning,träning mm)

Saken är att då blir det 2 kvällar åtminstone hemma till ca 17:30/18:00/18:30.

Då får jag ta alla lämningar på morgonen samt hämtingar,matlagning mm.

Även när jag slutar sent.

Känner att det inte känns ok. För jag behöver även tid tid till mitt pluggande. Som knapt hinns med.

Vi har barn i fsk alltså små.

Han säger att det blir ju innom arbetstid till 17....men han jobbar ju inte 8-17 utom 7-16...så jag fattar inte hur han menar med det.

Sen sa jag om han kunde efter 20 så kan man iaf få lite avlastning med kvälls rutiner. För det är inte lätt att ta varje morgon innan jobb två ungar själv 5 dagar i veckan. Han drar ju innan 06.30.

Så några tips på hur man kan få lägga upp träning.

• Svar på tråden Träning när ?
  • Izza79

Jag ska ta det med honom igen. Tycker ju att han ska göra det på kvällen. Badhuset håller jag mig gärna ifrån om jag kan är inte någon som gärna vistas på sådana anläggningar. ????

Även en tidig morgon på helgen ,då hans sovmorgon,inte min som det har hänt många gånger att han säger vad bra att du är vacken (då med minstingen hängandes över en) tängte ut och springa tar max 40 min...mmm klar 2h senare. Lite trött på det.

Har sagt ifrån där...men då blir han bara sur. Jag känner att han inte kan få sovmorgon sedan ut och springa till lunch. För han drar på mina sovmorgnar gärna så fort man kommer upp till 9. (Vi har bestämt varsin so morgon till 9 eller 10 då vid behov.)

Sååå tröttsamt bara.

Men tack iaf för tipset.????

• Izza79

Jag ska ta det med honom igen. Tycker ju att han ska göra det på kvällen. Badhuset håller jag mig gärna ifrån om jag kan är inte någon som gärna vistas på sådana anläggningar. ????

Även en tidig morgon på helgen ,då hans sovmorgon,inte min som det har hänt många gånger att han säger vad bra att du är vacken (då med minstingen hängandes över en) tängte ut och springa tar max 40 min...mmm klar 2h senare. Lite trött på det.

Har sagt ifrån där...men då blir han bara sur. Jag känner att han inte kan få sovmorgon sedan ut och springa till lunch. För han drar på mina sovmorgnar gärna så fort man kommer upp till 9. (Vi har bestämt varsin so morgon till 9 eller 10 då vid behov.)

Sååå tröttsamt bara.

Men tack iaf för tipset.????

• Izza79

Alltså tack för all info. För jag har verkligen gråten i halsen nu. Han tycker jag är så ego och fortfarande att inga tränar efter 20. Och synligen inte kan han göra det.

Han verkar inte förstå mig överhuvudtaget och att jag ska ta barnen är väll inte tungt...jag tar ju bara alla5 morgnar och 4 hämtningen oftast 5 eftersom han jobbar 7-16. Själv jobbar jag 8-15.30 eller 9-15 el 9-17 på fsk. Varken han el jag kan flexa el han skulle nog kunna göra det...Om han nu lägger upp det tidigt till sin chef.

Men nu sa jag oki kör dina pass 3 dagar i veckan en månad du fixar maten så den är färdig(Hur han nu ska få till det kan man ju undra...men hans förslag). Så får vi utvärdera. Så får jag ta 3 dagar att plugga...när du kommer hem. Roligt för barnen bara...not.

Är riktigt förbanad nu!!!

Svar på tråden Träning när ?