Inlägg från: Anonym (Milla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Milla)

Han vill inte ha barn ÄN

Anonym (.-.) skrev 2018-11-07 11:34:37 följande:

Ja... Du går väl avgöra om graviditeten är viktigare än relationen med din sambo... Är den viktigare så tycker jag du försöker övertala honom till att vilja det och att ni sedan gör det tillsammans.

Du får dock vara med på att han kanske lämnat dig också. Vilket jag personligen tycker han ska göra om du väljer att gå vidare med graviditeten. Jag skulle inte vilja ha en relation med en kvinna som går vidare med med graviditeten utan min vilja. Givetvis skulle jag finnas där för barnet men inte för kvinnan.

Eller så väljer du att prioritera relationen för att försöka skaffa barn om ett år.

Killen har haft oskyddat sex i två år!! Han har faktiskt gjort ett aktivt val att i två års tid försöka göra ys gravid. Så han kan knappast komma och gnälla över att hon nu är gravid.
  • Anonym (Milla)
    Anonym (.-.) skrev 2018-11-07 16:30:21 följande:

Visst hade jag kunnat bli lite arg. Tjejen hade ju med andra ord valt att göra slut med mig genom att fulfölja graviditeten.

Jag anser att din liknelse inte är den skarpaste för just detta fall. Men själva liknelsen kommer jag dock sno från dig och använda till andra tillfällen

Tjejen hade inte alls valt att göra slut med dig! Det är helt och hållet ditt eget ansvar och diitt eget beslut! Om du har valt att ha oskyddat sex så får du också ta konsekvensen att du blir far tilk ett barn, men du får även ta ansvar för de beslut du tar!
  • Anonym (Milla)
    Anonym (Mamma till 2) skrev 2018-11-08 07:22:09 följande:

Man kan bli en väldigt närvarande och bra far även om man lämnar mamman. Det är mamman som han slutar älska pga hennes val, inte barnet.

Pappan får ju halva föräldraledigheten och i och med det så får han en bra relation med barnet och kan snabbt ta halva boendet.

Eftersom de inte är gifta så får pappan ingen automatisk vårdnad och har därför ingen föräldraledighet.
  • Anonym (Milla)
    Anonym (.-.) skrev 2018-11-08 07:21:47 följande:

Precis som hon får ta konsekvenserna för att behålla barnet.... För det är hennes val....

Och ansvaret skulle tas eftersom jag eftersom jag skulle ta hand om barnet.

Det är bådas ansvar att skydda sig vid samlag. Jag förstår inte i detta fall varför killen inte har skyddat sig. Jag har gjort det.

Tjejen har ju valt att ha oskyddat samlag. Hon kanske trodde att killen ville ha barn och bli pappa... Vad vet jag.

Men det lät snarare på TS som om hon visste att han inte ville ha barn under de åren de legat oskyddade.

Det verkar som om denna graviditet är en så kallad olycka... Sådana går att rätta till....

Ett litet tankeexperiment bara:

Låtsas att TS under samma förutsättningar blev gravid utan avsikt eftersom de valde att ligga med varandra utan skydd under väldigt lång tid men att TS inte var reda att bli mamma.

Men för att kunna göra abort krävdes det inte bara hennes vilja utan även killens godkännande.....

Tror du att hon eventuellt till en början kan bli arg över att behöva bli mamma när hon inte är redo...?

Nu lär det vara många som tolkar det som om jag argumenterar mot aborträtten.....men det gör jag inte. Jag anser inte att det på något vis ska krävas killens godkännande.

Jag har inte sagt något om att kvinnan slipper ansvar över sina beslut när det gäller barnet. Men det är inte kvinnans ansvar om du väljer att göra slut pga att du inte vill vara ihop med någon som föder ditt barn. Det är ditt eget ansvar om du gör slut.
Svar på tråden Han vill inte ha barn ÄN