Anonym (Milla) skrev 2018-11-08 06:57:28 följande:
Tjejen hade inte alls valt att göra slut med dig! Det är helt och hållet ditt eget ansvar och diitt eget beslut! Om du har valt att ha oskyddat sex så får du också ta konsekvensen att du blir far tilk ett barn, men du får även ta ansvar för de beslut du tar!
Precis som hon får ta konsekvenserna för att behålla barnet.... För det är hennes val....
Och ansvaret skulle tas eftersom jag eftersom jag skulle ta hand om barnet.
Det är bådas ansvar att skydda sig vid samlag. Jag förstår inte i detta fall varför killen inte har skyddat sig. Jag har gjort det.
Tjejen har ju valt att ha oskyddat samlag. Hon kanske trodde att killen ville ha barn och bli pappa... Vad vet jag.
Men det lät snarare på TS som om hon visste att han inte ville ha barn under de åren de legat oskyddade.
Det verkar som om denna graviditet är en så kallad olycka... Sådana går att rätta till....
Ett litet tankeexperiment bara:
Låtsas att TS under samma förutsättningar blev gravid utan avsikt eftersom de valde att ligga med varandra utan skydd under väldigt lång tid men att TS inte var reda att bli mamma.
Men för att kunna göra abort krävdes det inte bara hennes vilja utan även killens godkännande.....
Tror du att hon eventuellt till en början kan bli arg över att behöva bli mamma när hon inte är redo...?
Nu lär det vara många som tolkar det som om jag argumenterar mot aborträtten.....men det gör jag inte. Jag anser inte att det på något vis ska krävas killens godkännande.