Inlägg från: Anonym (.-.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.-.)

Han vill inte ha barn ÄN

Ja... Du går väl avgöra om graviditeten är viktigare än relationen med din sambo... Är den viktigare så tycker jag du försöker övertala honom till att vilja det och att ni sedan gör det tillsammans.

Du får dock vara med på att han kanske lämnat dig också. Vilket jag personligen tycker han ska göra om du väljer att gå vidare med graviditeten. Jag skulle inte vilja ha en relation med en kvinna som går vidare med med graviditeten utan min vilja. Givetvis skulle jag finnas där för barnet men inte för kvinnan.

Eller så väljer du att prioritera relationen för att försöka skaffa barn om ett år.

• Anonym (.-.)
    Anonym (mmmm) skrev 2018-10-07 14:11:12 följande:

....

1......det kommer inte göra någon skillnad för er at få detta barnet eller ett om ett år (dessutom inte ......

.2........Och som sagt, vad säger att han inte då förhalar det inte? 

3.......Om han vägrar gå och prata hos barnmorska får du förklara för honom vilket illa intryck han gör,  

1 Vet du något om deras livssituation som vi andra inte vet? Han kanske pluggar, förväntar sig en årslång kommendering på på jobbet till en avlägsen plats m.m.

2 om han senare väljer att förhala det så är det väl hans beslut?

Jag anser att det bör vara båda beslut att skaffa barn gemensamt.

3 Eller så respekterar TS HANS vilja och inte släpar med honom till en barnmorska....

Dock så kan ju TS för tydliga att det det i praktiken nästan är ett års väntan innan barnet kommer ut.....
  • Anonym (.-.)

Jag säger inget om det faktum att de har haft oskyddat sex. Det är deras beslut. Jag förutsätter att killen vet hur barn blir till....

• Anonym (.-.)
    Anonym (Milla) skrev 2018-11-07 12:21:50 följande:

Killen har haft oskyddat sex i två år!! Han har faktiskt gjort ett aktivt val att i två års tid försöka göra ys gravid. Så han kan knappast komma och gnälla över att hon nu är gravid.

Visst är det ett aktivt val att ha oskyddat sex. Jag tycker det var dumt av honom att ha oskyddat sex om han inte var redo för barn. Nu vet jag ju iof inte varför de har oskyddat sex och bör egentligen inte lägga någon värdering där i. Kan ju vara så att killen trodde (felaktigt uppenbarligen) att TS skulle göra abort om inte båda var med på det. Inte så smart i sådana fall.

Men det är också ett val i detta fall att göra eller inte göra abort... Så TS får beroende på val inse att konsekvensen kan bli att hennes kille lämnar henne. Det är inte mer än så.

Du måste ju förstå att det är inte fel av en kille att lämna en tjej som väljer att inte göra abort om killen vill det. Killen ska självklart dra sitt lass när det sedan kommer till omsorg och kärlek till barnet.
  • Anonym (.-.)
    Anonym (K) skrev 2018-11-07 13:49:25 följande:

Klart man får lämna tjejen, såvida man inte lämnar barnet. Men man kan knappast klandra tjejen för att det blev barn. De var två om att göra barnet. Man är bara en om att göra abort. Den andra kan bara gå till jobbet den dagen som vanligt.

Nej. Han ska absolut inte klandra tjejen för att hon blev gravid.... Det var väl förhoppningsvis två medvetna individer vid det oskyddade samlaget...... Han ska inte heller klandra tjejen om hon väljer att behålla barnet och därigenom indirekt väljer att bryta med killen.

Jag tycker att TS ska känna efter vad som är viktigast för henne....vill hon behålla barnet så ska hon absolut göra det... Bara hon är medveten om att killen eventuellt lämnar henne.

Om jag hade varit killen hade jag säkert lämnat henne om hon valde att gå vidare med graviditeten. Jag hade säkerligen varit arg till en början eftersom jag ej fick min vilja igenom. Dock hade det fort svängt och jag hade insett att jag skulle bli far med allt som kommer med det.

Jag hade garanterat varit där för barnet och jag hade eventuellt följt med till mvc och förlossning om jag fick.

Jag hade inte haft en kärleksrelation med TS..... Om jag inte svängt om i min åsikt angående barn innan jag flyttade ifrån TS.......

Men om jag hade varit TS...... Då hade jag känt efter vad som är viktigast för mig och sedan valt det.

Hade jag velat behålla barnet hade jag gjort det med vetskap om att jag blir lämnad av min sambo.... Detta med vetskap om att jag kanske blir extremt ledsen av att bli utan min älskade sambo och lever under en lång tid med ångest och saknad.... Kanske till och med ett år eller två..... Kvar skulle jag stå med ett barn som jag kommer älska hela mitt liv...... Det är extremt sällsynt att man ångrar sina barn. Det händer men det är sällan...

Tycker inte att honska tjata på sin sambo utan respektera hans vilja. Men hon ska göra det hon vill.... Han kanske till och med ändrar åsikt i frågan.
  • Anonym (.-.)
    Anonym (K) skrev 2018-11-07 14:39:48 följande:

Men varför bli arg? Om du släpper styret när du cyklar, blir du arg på lyktstolpen du krockar med då du inte väjer?

Visst hade jag kunnat bli lite arg. Tjejen hade ju med andra ord valt att göra slut med mig genom att fulfölja graviditeten.

Jag anser att din liknelse inte är den skarpaste för just detta fall. Men själva liknelsen kommer jag dock sno från dig och använda till andra tillfällen
  • Anonym (.-.)
    Anonym (Sofie) skrev 2018-11-07 16:33:57 följande:

Nja, är du helt 100 på att du verkligen skulle reagera såhär? Om det gällde en person som du älskade och faktiskt ville försöka skaffa barn med inom ett års tid? Skulle du verkligen lämna om personen inte gjorde en abort (som inte är en liten grej att göra alla gånger), bara för att börja med barnverkstad nån månad senare? Du tycker inte att det är lite skevt?

Eller tycker du verkligen att du ska få din vilja igenom är viktigare än din älskade partners kropp och hälsa?

Läs meningen efter den du fetmarkerade
  • Anonym (.-.)
    Anonym (På riktigt?) skrev 2018-11-07 17:12:58 följande:

Men ja- om du var en kille som aldrig i ditt liv vill ha barn så förstår jag att man lämnar. Men lite mer ödmjukhet inför livet får man ha, hur kan du se det så svart-vitt? Det här är ett par som tänk skaffa planerat barn om sådär 6 månader! Och bara för att det inte blev på pricken så, så ska ts genomlida en abort vilket för många är fruktansvärt, och ett barn ska aborteras i onödan, för att sedan ett halvår senare göra henne på smällen igen??! Inser du inte hur skevt det är? Jag tycker det låter extremt egoistiskt och väldigt skumt att killens vilja är viktigast här. Han behöver inte offra nåt av att det blir ett barn 6 månader tidigare än tänkt. Men det motsatta? Hon kanske aldrig ens kan bli gravid igen? Hur tro du hon kommer må då? Blev tvingad till abort för annars lämnar killen henne, sen förbli barnlös resten av livet. Nej fy alltså, det här var bara för magstarkt

Läs näst sista stycket igen.....
  • Anonym (.-.)
    Anonym (Milla) skrev 2018-11-08 06:57:28 följande:

Tjejen hade inte alls valt att göra slut med dig! Det är helt och hållet ditt eget ansvar och diitt eget beslut! Om du har valt att ha oskyddat sex så får du också ta konsekvensen att du blir far tilk ett barn, men du får även ta ansvar för de beslut du tar!

Precis som hon får ta konsekvenserna för att behålla barnet.... För det är hennes val....

Och ansvaret skulle tas eftersom jag eftersom jag skulle ta hand om barnet.

Det är bådas ansvar att skydda sig vid samlag. Jag förstår inte i detta fall varför killen inte har skyddat sig. Jag har gjort det.

Tjejen har ju valt att ha oskyddat samlag. Hon kanske trodde att killen ville ha barn och bli pappa... Vad vet jag.

Men det lät snarare på TS som om hon visste att han inte ville ha barn under de åren de legat oskyddade.

Det verkar som om denna graviditet är en så kallad olycka... Sådana går att rätta till....

Ett litet tankeexperiment bara:

Låtsas att TS under samma förutsättningar blev gravid utan avsikt eftersom de valde att ligga med varandra utan skydd under väldigt lång tid men att TS inte var reda att bli mamma.

Men för att kunna göra abort krävdes det inte bara hennes vilja utan även killens godkännande.....

Tror du att hon eventuellt till en början kan bli arg över att behöva bli mamma när hon inte är redo...?

Nu lär det vara många som tolkar det som om jag argumenterar mot aborträtten.....men det gör jag inte. Jag anser inte att det på något vis ska krävas killens godkännande.
  • Anonym (.-.)
    Anonym (Gravid) skrev 2018-11-08 08:11:05 följande:

Folk verkar helt omedvetna om att aborter kan försvåra chansen att få barn senare i livet. Idiotiskt att göra abort om tanken är att skaffa barn om ett halvår. Ffa om det dessutom finns misstanke om svårigheter att bli gravid.

Väldigt små risker.

Mindre än en promille tror jag
  • Anonym (.-.)
    Anonym (Pepp) skrev 2018-11-08 08:55:16 följande:

Han vill ju bli far, men inte just nu. Han tycker att det är lämpligare att barnet behagar komma om ett halvår eller så.

Man kan ju tolka meningar på olika sätt...

Han vill inte ha barn just nu.....

Din tolkning : Han vill inte ha barn JUST NU.

Min tolkning : Han vill INTE ha barn just nu.
Svar på tråden Han vill inte ha barn ÄN