Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Kostnad

Sharper skrev 2018-10-07 11:24:19 följande:

Vi har en drever, försäkring är lite dyr ligger på 285:-/månad. Maten köper vi en stor säck för typ 200:- som räcker kanske 4-5 månader. Så hunden kostar inte mer än så för vår del. Skulle det behövas veterinär tar vi från vanliga bufferten.

Vad köper ni för "stor säck" hundmat som bara kostar 200 kr? Och tröttnar inte hunden med exakt samma mat så länge som 5 månader?

TS: Min lilla hund kostar ca 700 kr i månaden. Hälften av det är försäkringen resten är mat, godis, tugg. 
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Aniiee
    Sharper skrev 2018-10-07 17:37:09 följande:
    Runt 200:- kostar den säcken, är en grön säck vet jag. Hon tröttnar inte, ibland får hon rester av vår mat istället men nästan aldrig. Någon enstaka gång får vi en säck med annan mat än den vi brukar köpa från mannens föräldrar. Men nej hon tröttnar inte. Hon får 1 plastmugg fr9n ikea 2 gånger om dagen förutom nu under jaktsäsongen, då får hon 2 muggar 2 gånger om dagen. Ibland äter hon inte upp allt.
    Grön säck? Doggy, kanske..... Det är ju hysat billigt. Jag betalar över tusen kronor för en stor säck hundmat. Köper dock sällan en stor eftersom mina hundar vill ha variation.

Hon är inte stor i maten, din hund. 2 muggar torrfoder per dag, vad kan det väga? Hundra gram? Det är vad min min lilla hund äter ungefär (fri tillgång, så svårt att veta exakt).
  • Aniiee
    Sharper skrev 2018-10-07 19:52:35 följande:
    Nej det är hon inte men sen är hon ingen stor hund heller
    Fast det är ju viss skillnad på 14 kg drever kg drever och 4 kg sheltie. 
Svar på tråden Kostnad