Inlägg från: Johnnyorange |Visa alla inlägg
  • Johnnyorange

Min syn på invandringsfrågan

Som med allt annat så skapar invandring från annorlunda kulturer både goda saker och mindre bra saker. Försämringarna som vi nu ser i välfärden är ett resultat av den invandringspolitik vi fört nu i många år. 

Kritiken ska dock i första hand riktas mot politikerna själva. Hade jag bott i ett otryggt land med krig hade jag också flytt till ett tryggt land som Sverige om jag hade haft chansen. Men det största problemet är den form av politisk korrekthet som länge funnits i Sverige. Argumentationen går ut på att eftersom vi svenskar har det så bra så ska vi skämmas och vi är skyldiga att försöka rädda hela världen. 

Att ställa krav på invandrare som kommer till Sverige att de ska anpassa sig till våran kultur och seder ses som något helt främmande. Men att ställa krav borde inte alls vara några konstigheter. Som boende i Sverige har man rättigheter men även skyldigheter. Men det är som att vi ska ge upp våran kultur och identitet till förmån för invandrana. Det är vi som ska anpassa oss till dem istället för tvärtom. Det finns många invandrare som tillför mycket gott till Sverige och som till och med arbetar hårdare än oss svenskar. Många invandrare är dessutom väldigt trevliga och mer öppna än vad många svenskar är.

Men sen finns det dessa invandrare som inte vill anpassa sig, som bara håller till i Rinkeby eller rosengård och har bott i Sverige i många år utan att lära sig svenska och att skaffa ett jobb. Dessa måste man börja ställa krav på, och vill man inte anpassa sig då tycker jag inte det är mer än rätt att man blir utvisad. Särskilt om man även håller på med kriminalitet och slänger sten på brandbilar och ambulanser m.m.

Svar på tråden Min syn på invandringsfrågan