Hjälp! Hur klarar jag av mina barn!
Jag är hemma nu som Föräldraledig med mina tvillingdöttrar på 9 månader. Samtidigt har vi en 3 årig kille som går 15 timmars på förskolan. Med tjejerna är det lugnt, dom är supergoa och1 relativt lätt1a att hålla nöjda fast dom är 2. Men sonen däremot är det tuffare att hålla nöjd. Han är extremt högljudd och har SJUKT mycket energi. Så fort jag rör någon av tjejerna är han där och ska slänga sig på dom och tjoa högt, ibland ta deras saker och kasta iväg osv. Bara terrorisera. Klart jag fattar att han vill ha uppmärksamhet men mitt tålamod har en gräns. Han är sjukligt envis. Vill han ha något tjatar han tills han skriker så det skär i öronen fast man sagt nej 100 gånger (typ glass till frukost eller vill ha alvedon för att det är gott) det händer många gånger om dagen. Han kan inte leka själv hemma över huvud taget utan hänger i mina byxor hela tiden och tjatar och gnatar. Jag känner att jag inte räcker till över huvud taget här hemma. När min fru var hemma fick han henne att börja gråta minst varannan dag för att hon inte orkade med han helt enkelt. Även om tjejerna är snälla så går det ju åt väldigt mycket tid till dom. När man väl får en lucka vill jag kanske ta en kopp kaffe och pusta ut en kvart men då blir det lek med sonen ist pga dåligt samvete. Allt detta kombinerat med dålig sömn pga 2 st bebisar som vaknar några gånger per natt, kan inte vila när dom sover då får brorsan sin tid. Förskolan går han 12:30 till 16:30 mån tis tors. Vi har ansökt om 5 timmar till hos kommunen och blandat in specialpedagog som följt honom på dagis men fått avslag. Helgerna turas vi om att hitta på kul saker med han men så fort man kommer innanför dörrn hemma igen så börjar tjatet och hängandet i brallerna.Hur ska jag få en dräglig vardag utan att gå in i väggen eller utveckla en depression? Börjar bli less..