• Anonym Co

Ägglossningstest, letrozol

Hej! Jag är ny här på fl. Har för någon vecka sedan spolat äggledarna och det visade fri passage. Nästa cykel ska jag börja med letrozol ifall jag inte blir gravid denna cykel. Har långa cyklar (44 dagar) väntar fortfarande på ägglossning. 

Några mer med långa mens cyklar, svårt att tyda test och ska börja med letrozol.

Jag har en fråga till er alla som kanske vet lite mer än mig. 

Jag använder mig utav rfsu ägglossningstest och idag visades strecket lite starkare än tidigare. Alltså när kan man få ÄL då?

Tar det lång tid när det väl är starkare? Jag vet att strecken ska vara lika starka för positivt. 

• Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2018-11-15 19:07:58 följande:

Jag läste om ovitrelle här, visste inte ens om det förns nu. Men det kommer jag också ta upp om jag behöver ringa för att kontrollera ägglossningen. Oja det är rätt jobbigt med så långa cyklar när man försöker få till det men är glad att jag nu får hjälp med letrozol samt provera för att starta igång den. Ja det hoppas jag med, man hoppas ju på att en blinkande smily ska synas iaf, står ju på testet att den kan känna av 4 dagar innan, men jag kanske hör till den gruppen som har ägglossning precis innan mensen skall komma.

Konstigt att läkaren inte sagt något om det. Ja ta upp det! Jag ska ta upp det i morgon med min läkare om allt ser bra ut vill säga. Om inte äggblåsan växt kommer jag kanske få provera.

Jaa skönt att man får hjälp! Håller tummarna för oss båda!

Kör på cb med antingen tom eller fast smiely ist, känns mycket lättare.
  • SweetCA
    Anonym Co skrev 2018-11-15 17:42:44 följande:
    Men så fruktansvärt jobbigt och ledsamt. Ger typ upp nu. Får kolla i morgon igen men tror det är kört så jag får väl provera för att få en mens sen dubbeldos av letrozol..

Hur såg dina blåsor ut CD 12? När fick du ägglossning?

Åh vad jobbigt! Håller tummarna på att det är en grav och inget annat! Hör av dig!
    Min historik är denna, vet inte om det hjälper men kroppen är ingen maskin (enligt min gyn i alla fall när jag blir frustrerad på att det är så olika...) 

Första gången på letrozol
    CD 12 15+10 mm blåsa
    Mensen kom 1 vecka efter ägglossning, hysteriskt mycket.

Juli
    CD 18 14 mm blåsa
    CD 21 16 mm blåsa
    Blev gravid på denna gång + kollade ägglossning med blodprov

Augusti
    inget alls eftersom jag fick missfall och fick vila och fick dra igång det med primolut igen. 

September
    VUL CD 12 14+10 mm blåsa 5 mm hinna
    VUL CD 14 17 mm blåsa 7-8 mm hinna
    Ovitrell första gången
    ägglossning verifierad med blodprov
    fick mens 3 dagar för tidigt 

September
    VUL cd 16 14 mm blåsa och 4 mm hinna
    VUL CD 18 16 mm blåsa, 6-7 mm hinna 

November
    cd 45 och inget plus, 19-20 dagar efter ägglossning och min gyn sa att vi avvaktar till helgen och testar igen. Inget plus eller kommer inte mensen så ska jag ringa. 

så det är inte alls omöjligt att din växt till sig och det är bara enkel kur nu Glad så det finns en hel del kvar att göra. 
    mina cykler är inte regelbundna som du ser men jag har dem i alla fall 
  • poprocks
    Anonym Co skrev 2018-11-15 23:52:16 följande:

Konstigt att läkaren inte sagt något om det. Ja ta upp det! Jag ska ta upp det i morgon med min läkare om allt ser bra ut vill säga. Om inte äggblåsan växt kommer jag kanske få provera.

Jaa skönt att man får hjälp! Håller tummarna för oss båda!

Kör på cb med antingen tom eller fast smiely ist, känns mycket lättare.

Vart så chockad precis, jag hade nu en fast smily på testet :O :D Jag som gått och väntat på en blinkande. Det enda skillnaden från resten av dagarna är att magen känns så jädra svullen idag. Jag testade igår vid kl 14 på förmiddagen bara för att se, men då visade den ingenting.
  • SweetCA
    poprocks skrev 2018-11-16 09:18:31 följande:

Vart så chockad precis, jag hade nu en fast smily på testet :O :D Jag som gått och väntat på en blinkande. Det enda skillnaden från resten av dagarna är att magen känns så jädra svullen idag. Jag testade igår vid kl 14 på förmiddagen bara för att se, men då visade den ingenting.

Härligt! Ha en mysig helg
  • SweetCA

Inget plus idag heller. Jag blir tokig! Spånar på att det är pga dubbel blåsan men det borde ju komma ändå om det blev fel.

• SweetCA

Blev lite fel på förra inlägget....

Första gången på letrozol

CD 12 15+10 mm blåsa

Mensen kom 1 vecka efter ägglossning, hysteriskt mycket.

Juli

CD 18 14 mm blåsa

CD 21 16 mm blåsa

Blev gravid på denna gång + kollade ägglossning med blodprov

Augusti

inget alls eftersom jag fick missfall och fick vila och fick dra igång det med primolut igen. 

September

VUL CD 12 14+10 mm blåsa 5 mm hinna

VUL CD 14 17 mm blåsa 7-8 mm hinna

Ovitrell första gången

ägglossning verifierad med blodprov

fick mens 3 dagar för tidigt 

Oktober

VUL cd 16 14 mm blåsa och 4 mm hinna

VUL CD 18 16 mm blåsa, 6-7 mm hinna (dubbel blåsa)

VuL cd 20 18 mm blåsa 9 mm hinna (dubbel blåsa)

Ovitrelle 25 oktober cd 23, borde haft Äl 26-27 oktober.

• Anonym Co
    poprocks skrev 2018-11-16 09:18:31 följande:

Grattis!! :D jag fick ovitrelle att ta igår och på kvällen igår fick jag en smilet! Så glad!
  • Anonym Co
    SweetCA skrev 2018-11-17 07:51:00 följande:

Inget plus idag heller. Jag blir tokig! Spånar på att det är pga dubbel blåsan men det borde ju komma ändå om det blev fel.

Hmm :( har du pratat med läkaren?
  • SweetCA
    Anonym Co skrev 2018-11-18 14:01:37 följande:

Grattis!! :D jag fick ovitrelle att ta igår och på kvällen igår fick jag en smilet! Så glad!

Då hade blåsan växt ordentligt? Kul! Mys i helgen alltså :)

Ska ringa läkaren i morgon och se hur vi ska göra!
  • poprocks

Tack :) magen är som en svullen balong och jag känner fortfarande smärta till och från äggledaren. Brösten började ömma som bara den på ägglossnings dagen och blir bara värre och värre för varje dag. Vad roligt att det hänt grejer för flera :)

Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol