Inlägg från: cassandra92 |Visa alla inlägg
  • cassandra92

Vi som har BIM november 18

fian82 skrev 2018-11-02 13:33:05 följande:
    Tredtopp skrev 2018-11-02 12:22:16 följande:

Tack, men vad innebär stegring? :) är det inte att det ska bli starkare varje dag. Bör ha ägglossning den 6e november ca....så när isåfall borde strecket bli starkt? Den 6e eller lite innan? Tycker detta är svårt! ????

Jag har hört att det inte alls måste vara lika starka streck utan att bara set är en tydlig skillnad så räknas det som ägglossning:)
    Skönt om man hade vetat det tidigare! Det står ju på paketen att det måste vara det! Tack för infon!! 
    Alllleee skrev 2018-11-02 13:20:09 följande:
    Fast det stämmer inte. Mina ökar bara ytterst lite vid ägglossning :)

Så här: den 19 var min äggloss.
  • cassandra92
    JohannaLi skrev 2018-11-02 14:12:43 följande:

Tycker också det är så svårt med äl-stickor, mina blir alltid starka så det är så svårt att se när det blir stegring (se bild nedan) en gång har strecken blivit lika starka som kontrollstrecket och det var två månader sen, vet att jag haft ägglossning sen dess då min temp gått upp. Är så osäker nu om jag har haft eller ska ha för har rejäla känningar i äggstockarna och har haft till och från sen i söndags men mina streck är helt jämna.. min temp höjdes också från 36,5 till 36,7 imorse så antingen har ägget släppt eller så har jag sovit dåligt..

Och ska man gå på streck så ser ju tisdagens starkast ut och då kan du ju ha haft ÄL nyss ja,. 
  • cassandra92
    EllieJo skrev 2018-11-03 11:33:16 följande:

Hej! :)

Tänkte vara lite modig & hänga med i denna november-sväng! BIM 16 nov.

26år sambo med min pojkvän (34) sen fem år tillbaka.

Vi har bestämt oss för att försöka baka vårt 1:a barn! Så otroligt spännande, pirrigt & oroligt på samma gång.

Välkommen! Va roligt att ni precis har börjat försöka! Är november er första månad? :)
  • cassandra92
    EllieJo skrev 2018-11-03 11:59:28 följande:
    Åh ja pirrigt är det! ???? jag slutade med p-piller i augusti, & haft oskyddat sex sedan dess! Men nu när de gått ett par månader så tänker man ju mer & mer på det så nu börjar man smålängta! Antar att det blir försök nr.3 då jag haft regelbunden mens sedan dess :)

-Vilket försök är ni på Cassandra92? :)
    Jaa okej. Vet du om ni har prickat in ÄL de gångerna? :D Spännande, håller alla tummar för er :D Vi är på vårt 11e försök den här månadeen. 
  • cassandra92
    EllieJo skrev 2018-11-03 12:15:17 följande:
    Vad gullig du är, tack! Nja, gjorde några försök med stickor för att utläsa ÄL, förstod NOLL av det! Enligt Flo så hade jag ÄL igår. Så jag famlar lite mörkret än så länge. Får aktivt sätta mig in i det om det inte fungerar med att gissa. Har super trofast mens, alltid på pricken dag 32! Haha!

Håller verkligen en tumme för er med! Ska bli kul att följa dig! :)
    Okej dåså!! Så när dag 33 kommer så vet du att något är skumt ;) Man kan ju tänka att det är vanligt att man har ÄL 14 innan mens, men det kan ju variera. Men om man ska ha ett litet hum. Jag kan rekommendera digitala ägglossningtest, jag har kört stickor och fattade ingenting hahaha 

Tack!! :D 
  • cassandra92
    EllieJo skrev 2018-11-03 13:25:41 följande:
    Haha ja men lite så ;D men vilket bra tips! Tack. Ska verkligen prova det nästa gång! Trodde att det var jag som virrig, skönt att höra att jag inte är ensam!

Tack snälla du för ett så varmt välkomnande in i gruppen!
    Det tycker jag. För då får du liksom svart på vitt och slipper hålla på och tolka. Lite dyrare va klart, men mycket bättre enligt mig ^^ Nej gud nej, det är MÅNGA här som lägger upp bilder på ÄLtester och tycker det är svårt! :D

Haha ingen orsak, tycker bara det är roligt med nya medlemmar. Kul när det är aktivt här :D 
  • cassandra92
    piffan87 skrev 2018-11-06 12:48:56 följande:

Hej allihopa! 

Hoppar gärna med här för att få lite stöttning och sällskap. Kan bli så ensamt att gå omkring med sina inre tankar ibland. Jag och min sambo är båda 31 år och jag slutade med p-ring i maj/juni Har tyvärr inte gått vägen för oss än så länge men vill så gärna tro på 7:e gången gillt. Beräknad BIM 26/11. Jag testar med clearblue ägglossningstest med glad gubbe för att hitta ägglossning då jag inte upplever några större känningar. Har även börjat med Natural Cycles denna månad för att få lite bättre förståelse för min kropp. Heja oss nu och stort grattis till er som redaan har plussat!

Hej och välkommen i gruppen. Va spännande, jaa jag tror på 7e försöket för er :D Va kul att du har börjat tempa, man lär verkligen känna sin kropp på ett helt annat sätt!! Håller tummarna för er!!! :D 
  • cassandra92
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-06 16:21:51 följande:

Vilket försök är alla på här i tråden? 

11e blir det i november nu :) Frustrerande men det är bara att fortsätta kämpa!
  • cassandra92
    mysius skrev 2018-11-06 20:27:18 följande:
    Ser du bilden nu? :)
    Jag ser, men det är svårt att säga :) Hoppas!
  • cassandra92

Andra månaden med digitala ägglossningstest, 11e försöket. Konstigt att man trots en sån lång väntan kan bli lite peppad när det där ägglossningstestet blinkar. Nu är 11e försöket igång, fy fasiken va jag hoppas nu!! Kommit igång med träning och kost och känner mig piggare än någonsin. Kom igen bebis, flytta in i mig haha! (Y)

• cassandra92
    mysius skrev 2018-11-07 11:21:08 följande:
    Uppdatering! Tog ett digitalt test och jag är gravid :D
    STORT GRATTIS!! Va roligt!!
  • cassandra92
    mysius skrev 2018-11-07 11:21:08 följande:
    Uppdatering! Tog ett digitalt test och jag är gravid :D
    Vilket försök?
  • cassandra92

Fråga. MASSA ÄL flytningar idag haha men kan det stämma att jag ska ha ÄL på tisdag då??? Kan man ha det så långt innan?

• cassandra92
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-08 19:15:04 följande:
    Ja, jag har hört att det kan vara jätteolika. men för att inte missa ÄL så hade jag nog börjat testa med ÄL-test typ idag/imorgon. Jag fick Äl mycket tidigare denna månad. 
    Jag hade blinkande gubbe imorse så därför jag är lite förvirrad...? Hade blinkande 5 dagfar innan fast förra månaden. Jaa du, man blir så förvirrad. Får bli att förföra mannen ifall om att ;) 
  • cassandra92
    Miichaella skrev 2018-11-08 19:38:24 följande:
    Kör kör kör från och med nu! Spermierna simmar enklast upp i den typen av sekret. Kul! Jag har också det idag men mannen kommer hem på lördag kväll... han blev också besviken att det är idag. Förhoppningsvis har vi ändå en chans men tror inte det.
    Ja jag får göra det. Åh nej, hoppas ni får till det ändå!! <3
  • cassandra92
    Evi82 skrev 2018-11-09 22:46:26 följande:

Behöver eran hjälp.

Ägglossningstestet visade glad blinkande gubbe 1 november och fick fast gubbe 2 november sen kunde jag inte ta fler tester. Jag hade min senaste mens 20 oktober. När har man bim då?

Svårt att säga. Fast gubbe betyder oftast ägglossning inom 48 timmar. Och sen har ju alla olika lång lutealfas så kan ju dröja allt från runt 10-16 dagar typ till mens! :)
  • cassandra92
    Selmans skrev 2018-11-10 18:16:17 följande:

Köpte ett digitalt test också på grund av att jag hört lite för många skräckhistorier om testlagrets tester, men mycket riktigt. Jag är GRAVID!! SÅÅ LYCKLIG!

Var helt tvärsäker på att det inte skulle bli något denna månad. Hade inga ägglossningsflytningar what so ever och trodde att kroppen helt enkelt hoppat över ägglossning denna månad. Hade bara lite extra mycket lotionflytningar. 

Sedan har jag inte haft några gravidkänningar. Tycker jag läser att varenda en här inne som blir eller inte blir gravid får ömma bröst och illamående och frossa och allt vad det är, men jag har mått precis som vanligt. 

Så detta är helt klart en överraskning! Åh så glad jag är!

Lycka till alla ni andra och jag hoppas att vi ses i julitråden! :)

Stort grattis!!!!
  • cassandra92
    nathel skrev 2018-11-13 15:44:32 följande:

NC har flyttat min Bim till 22/11 nu? Positivt äl-test den 5e och ont som bara den, men enligt NC hade jag ÄL så sent om den 9e? Stämmer inte alls med tidigare cykler :(

Hur länge har du mätt? 
  • cassandra92

ÄL uteblev den här månaden.... Så försök 11, på riktigt, får skjutas upp till december. Lycka till alla!! <3

Svar på tråden Vi som har BIM november 18