• Alllleee

Vi som har BIM november 18

Jojjans skrev 2018-10-30 19:48:42 följande:

Det verkar försvinna en del av texten varje gång du citerar någon, tror det ska stå /quote] i slutet på meddelandet, som lätt faller bort. Inte så konstigt i glädje-yran att det går lite fort såklart hehe :)

Jag vet inte vad jag ska Göra annorlunda Hahag!

Skriver efter quote? Är dr fel?
  • Alllleee
    mangon skrev 2018-10-30 22:48:16 följande:

Måste bara få gnälla av mig.

Vi hade sex i fredags. Igår, måndags fick jag positivt äl test.

Sambon har bara gått och lagt sig varje kväll lördag söndag och måndag. Trots att han vet att jag har äl.

Imorse pratade jag med honom. Dels för att jag gärna vill kramas lite när vi kryper ner men också förklara att jag gärna vill få till det 1 gång nu kring äl.

Han blev sur. Sa att han inte alls blir sugen när jag äns nämner äl. Att han är så trött just nu. Att det finns fler månader att bli gravid på.

Men han sa även att vi kör ikväll.

Ikväll drog nattningen ut på dottern. Jag ville bara somna men höll mig vaken för att få till det ikväll dagen efter positivt äl. Han satte sig och a

Spela gitarr i 1.5 timme. Jag vänta ut honom sen skulle han duscha och gud vet vad

När han kommer in till sägen lägger han sig bara och blundar. Jag försöker pratar med honom. Men han bara säger att han inte kan få för att han är trött.

Vi börja bråka. Blev så sjukt besviken på honom bara!

Nu sover han

Så ja. Här blev det bara sex 1 gång 4 dagar innan äl denna månad. :(

Känns som jag inte äns behöver vänta på att testa.

Om männen ibland bara kunde få uppleva denna längtan och väntan. Hur sakta dagarna går.....

Så bitter ikväll....

Min sambo har varit samma, så jag förstår.

Jag började göra äggtest på egen hand, och inte stressade honom med det för han blev jätte stressad o irriterad. Så jag höll koll och när jag väl hade äggloss så försökte jag göra det på ett naturligt sätt för att få till det, hade lite mys eller förberedde nått bra för varandra. Vi är ganska aktiva överlag så behöver inte kämpa så mycket men har heller ingen bebis hemma sen innan.

Sen fanns det vissa månader som det inte blev på äggloss och ibland närmande jag det men oftadt lät jag det vara för att inte stressa honom o förhållandet.

Nu är jag gravid :)

Så det var ett tips.
  • Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-30 21:40:24 följande:

Jag tror att du råkar radera en del av quote-koden när du börjar skriva... har hänt mig med

Jaha ska bättra mig ^^
  • Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-31 14:44:58 följande:

Hej alla ni som plussar redan, hur tidigt började något kännas annorlunda? När kom dom första symptomen och vad var det ni kände? Jag är bara på äl+6 idag, men går hela tiden och väntar på att något ska kännas. Vet inte riktigt vad dock eller när.

Sist jag blev gravid var jag så inställd på att det inte gått att jag inte kände efter så mycket, minns bara att jag blev så sjukt mycket hungrigare generellt, och fick väldigt ömma bröstvårtor (i vanliga fall brukar det vara hela brösten innan mens). Men det var nog närmre bim.

Jag har molnande värk, lite smått illamående är jag ibland, trög o uppblåst i magen, blev lite finnig tyvärr.. men det kan jag ju blir till mensen annars med. Lite huvudvärk på kvällarna. Och hungrigare, ja juste jag vaknar tidigt av mig själv. :)
  • Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-31 15:33:22 följande:

När började dom här symptomen komma för dig? Alltså hur snart efter äl?

Skulle säga molnande värk började den 24 och fortsatt sen dess, lite finnar kring den veckan/helgen även på ryggen som jag kom på efter jag tog testet. och nu i måndags tror jag var första morgonen att vakna mitt i natten (typ haha) o hungern var i helgen med. Nu e jag hungrig mycket jämt, tidigare än mina vanliga intervaller av att äta haha.

Men jag brukar inte ha molnande värk så lång innan mens så det tyckte jag var det märkligaste.

Dock har jag inte tagit vecko indikator än, så jag ska göra det idag eller imorgon. Jag är lite rädd för det.
  • Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-31 15:33:22 följande:

När började dom här symptomen komma för dig? Alltså hur snart efter äl?

Ja juste, brösten! De har inte slutat ömma sen äggloss, när man tar på vårtorna ^^
  • Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-31 16:33:06 följande:

Tack för svar!

Jag känner igen det där med hungern, det kom tidigt för mig sist.

24e, hur långt efter äl var det? Om du vet vilket datum du hade äl..

Ca 21 kanske.. inte helt 100%.. fick lite rosa på pappret den 24, Så i samband med det kom molvärk
  • Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-31 20:23:41 följande:

Spännande att det kom så tidigt! Inplantation ?ska? ju inte kunna ske innan äl+6, men nu kände du ju så, och var gravid så nåt måste ju ha hänt då!

Jag inbillar mig också att jag känner något molande, men det har jag också gjort ibland under cykler när jag inte förakt bli gravid. Men imorse vaknade jag också 04.30 av mig själv med svag hjärtklappning - ett sv mina tidigaste symptom förra gången.

Vissa känner ju äggloss & konstig känsla så kan ju varit det + att ägget fäste, sen fortsatte det väl bara haha!

Jag har nog aldrig fått känningar innan mens innan, möjligen någon dag innan bara en kort stund sen inget mer. Nu var det vare dag o så.

Jasså? Hoppas då det blir för dig med! När ska/kan du testa?

Tog vecko indikator ikväll och jag var även gravid på den haha! Så glad men inte redigt fattat ändå!
  • Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-31 21:01:28 följande:

Har bim nästa torsdag, den 8e. Om jag kan se lika tidigt som signaler borde jag kunna testa på måndag (äl+10). Men har bara vanliga test hemma, inga testa-tidigt, så det kanske får vänta.

Härligt med plus även på dom supertydliga testen! Känns det lättare attt ta in då eller ff overkligt? Vet din sambo/man också?

Ja det kanske skulle kunna gå då ja! Jag kunde hu det med test tidigare :)

Ja verkligen :D ja det gör det men ändå lite overkligt än, när man velat så länge!

Nej jag ska berätta imorgon då han är iväg idag. Tänka ta testet imorgon med honom men så tänkte jag att kanske var det andra testet fel så kunde inte hålla mig,.. men nu ska jag ta ett annat med honom imorgon eller ge han testet om det syns på det än :D
  • Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-31 21:01:28 följande:

Har bim nästa torsdag, den 8e. Om jag kan se lika tidigt som signaler borde jag kunna testa på måndag (äl+10). Men har bara vanliga test hemma, inga testa-tidigt, så det kanske får vänta.

Härligt med plus även på dom supertydliga testen! Känns det lättare attt ta in då eller ff overkligt? Vet din sambo/man också?

Ja det kanske skulle kunna gå då ja! Jag kunde hu det med test tidigare :)

Ja verkligen :D ja det gör det men ändå lite overkligt än, när man velat så länge!

Nej jag ska berätta imorgon då han är iväg idag. Tänka ta testet imorgon med honom men så tänkte jag att kanske var det andra testet fel så kunde inte hålla mig,.. men nu ska jag ta ett annat med honom imorgon eller ge han testet om det syns på det än :D
  • Alllleee
    idaisraelsson skrev 2018-10-31 22:13:28 följande:

Bild

Följ vad din kropp säger! Ser klart possitivt ut. kan säga att när jag hade ägglossning så var stickan mycket mycket ljusare för mig. Men det var min lila stegring.

Så när du märket att det går upp och sen plötsligt ner då har du haft det sen har du 12-24h på dig :)
  • Alllleee
    maria1992 skrev 2018-11-01 08:49:43 följande:

Bim+1 idag. 

Ingen mensvärk men fortfarande ont i brösten. Har mer stick/hugg/bubblig i magen. 

Fick idag bruna flytningar, inget rött i alls. 

Någon som känner igen sig? Någon som varit gravid trots bruna flytningar? Har aldrig haft bruna flytningar innan vad jag kan minnas. 

Angående att jag ej har vanlig mensvärk är konstigt då jag får EXTREMA smärtor vid mens. Nu... knappt något.

Varför testar du inte? :) eller det har du?
  • Alllleee
    maria1992 skrev 2018-11-01 09:18:53 följande:

Jag har inte testat. Inte lätt på jobb och man är lite otålig  

Har försökt få barn i över ett år och har sagt till mig själv att inte testa innan bim. Har en väldigt regelbunden menscykel på 28-30 dagar. Är på dag 32 idag! 

Så får testa imorgon bitti. Ville bara veta andras erfarenheter

Ja det förstår jag verkligen. Hoppas du får plus imorgon!!

Ja då fattar jag :)
  • Alllleee
    Jagerika skrev 2018-11-02 12:20:13 följande:

Dom är negativa! När båda strecken är lika starka så är det positivt :)

Fast det stämmer inte. Mina ökar bara ytterst lite vid ägglossning :)

Så här: den 19 var min äggloss.

• Alllleee
    Tredtopp skrev 2018-11-02 12:07:24 följande:

Hej! Har bim 20 november. Provar äl tester för första gången som jag inte riktigt förstår mig på ?? Är dessa = negativa eller hur funkar det?

Så var min ägglossning :) gravid nu. (19)

• Alllleee
    Tredtopp skrev 2018-11-02 12:26:52 följande:

Ok men då kanske de blir starkare om några dagar då...jag provar annars får det bli digitala nästa månad då.

När du märker stegring så ta test varje dag, så fort stegringen gått ner så har du 12-24h på dig. ? Typ? :)
Svar på tråden Vi som har BIM november 18