• Jagerika

Vi som har BIM november 18

Mia86a skrev 2018-11-09 11:17:41 följande:

Ni som känner av er ägglossning genom att ni får molvärk, slutar värken tvärt efter att ägglossning varit eller hur fungerar det egentligen? Jag brukar inte känna av ägglossningen men har fått rejäla känningar nu så vore spännande att höra andras erfarenheter kring hur länge värken pågår. Det är väl troligtvis individuellt som allting annat, eller?

Jag får ÄL flytningar några dagar innan, och lite molvärk. Sen en dag får jag fruktansvärt ont i några minuter, antagligen då ägget släpper! Sedan får jag starkare molvärk till och från i en hel dag, knappt så man kan sitta rakt! Sen går det bara över tvärt och då vet man att ÄL är slut!
  • Jagerika
    Jsv17 skrev 2018-11-12 22:37:32 följande:

Jag är också tillbaka, plussade i Oktober tråden, men fick ett tidigt missfall Vi får hoppas vi plussar snabbt igen! <3

Nej vad tråkigt! Kommer ihåg när du plussade! Styrkekramar till dig <3
  • Jagerika

Hej allihopa! Hur goda är chanserna till en graviditet? Vi hade sex 9:e-10:e och 11:e och hade förmodad ÄL igår den 13:e. Vi har alltså inte haft sex dagen innan ÄL och på själva ÄL-dagen.

Är det nån som blivit gravid här inne utan att pricka ÄL-dagen? Försökt i 11 månader och mannen är inte lika engagerad som i början så det är inte lätt att få till det prick på ÄL-dagen tyvärr.

• Jagerika
    Jojjans skrev 2018-11-14 07:56:31 följande:

Jag blev gravid i våras när jag hade sex ons, tors, lör. Ägglossning på tisdagen. Så hopp finns!

Åh tack för lite positivt respons! :D man blir ju självklart lite nervös att man missar, tar inga ÄL tester och brukar känna ÄL starkt men inget denna månaden. Hoppas verkligen ÄL har skett och att vi prickat in den :)
  • Jagerika

ÄL+3 idag, och molvärken har börjat lite smått! Annars mår jag toppen :) nån annan som har BIM i slutet på månaden? Jag har den 28:de :)

• Jagerika
    DoriaP skrev 2018-11-16 08:20:16 följande:

Yes runt den 26-27:e lite beroende på hur kroppen sköter sig.

Nu ska man bara försöka att inte bli knäpp dessa veckor !!

Åh vad roligt med fler! Ja denna tiden på månaden är värst Hahaha!! Man blir knäpp speciellt om man får symtom :)
  • Jagerika
    LinaLinnea skrev 2018-11-16 12:41:08 följande:

Jag har BIM samma dag som du! :) Hade ÄL den 13/11 tror jag. Har du några känningar av något?

Jag hade också ÄL 13:de :D jag har haft jätteont i magen idag, mensvärk typ fast mer att det svider! Kanske är efterkänningar från ÄL? Känner du nått?
  • Jagerika
    Tredtopp skrev 2018-11-16 21:22:50 följande:

Hej, säkert JÄTTEDUM fråga men jag undrar hur ni räknar från äl? Jag hade äl smärta för en vecka sen den 9e räknas det som äl+1 eller räknar jag dagen efter som äl +1?

När jag har tagit tester så har jag tagit dagen EFTER positivt ÄL-test som själva äldagen! Men nu när jag inte testar så från det att jag får smärtor räknar jag som Äldagen :) det är lite upp till en själv tror jag! Men FLO app brukar pricka ÄL bra och då tar jag efter vad den säger ungefär :)
  • Jagerika
    LinaLinnea skrev 2018-11-16 22:22:45 följande:

Spännande! :D Jag har också haft lite konstiga smärtor i magen. Kände ju att jag hade lite ont vid ÄL för ett par dagar sedan men brukar inte känna något efter ÄL. Skumt!

Brösten har redan börjat ömma lite också men vet inte om det är pga ÄL eller något annat. Man går ju och känner efter konstant nu :) Hoppas vårt magont betyder att något är på G!

För mig känns det sen klump typ, precis vid livmodern! Jag försöker inte överanalysera det jag känner, för för jah mens blir jag bara besviken!
  • Jagerika
    HejsanJenny skrev 2018-11-19 07:32:57 följande:

För mig var lyckan kortvarig. Efter pluset för ungefär en vecka sedan så kom det en blödning några dagar senare och nu visar testet negativt. Hoppas på december istället, men känner mig så vilse och så, så ledsen nu. Känner att jag inte har någon koll på hur jag ska räkna med ägglossning nu.

Beklagar :/ kanske börja använda ägglossningstester? Jag hade börjat använda tester 1 vecka efter blödningen och fortsätta tills positivt resultat <3 skickar styrkekramar!!
  • Jagerika
    LinaLinnea skrev 2018-11-20 17:20:08 följande:

La nyss upp en tråd i hopp om svar men tänkte fråga här också eftersom jag är med på BIM-listan.

Fick idag en svagt rosa/ något brunaktig flytning. Jag hade ÄL den 13/11 enl ÄL-test så ganska exakt en vecka sedan. Någon som har en aning om vad det kan betyda? Har en vecka kvar till BIM och har aldrig annars några spottings etc innan mensen. Blir lite fundersam!

Kanske nidblödning? :)
  • Jagerika
    Mia86a skrev 2018-11-21 07:21:22 följande:

Och jag är kvar! BIM 26:e

Jag är kvar med! Bim 28:de så är på ÄL+8 idag :D
  • Jagerika
    Liit skrev 2018-11-21 07:47:22 följande:

Spännande! Jag vill bara veta, nu på en gång. Den här tiden går så långsamt ????????

Hahaha jag känner samma!! 15 december har vi försökt i 1 år så känner att jag vill GÄRNA bli gravid innan 1 årsdagen! Känns som en evighet men samtidigt kan jag inte fatta stt det är snart 1 års sen min sambo snodde mina piller och sa * dom här vill jag att du kastar* haha :)
  • Jagerika
    DoriaP skrev 2018-11-21 11:00:04 följande:

Haha så gulligt av honom!!

Men förstår du vill plussa nu !! 1 år är en lång tid att goppas och vänta. Håller tummarna för er !!

Jag minns fortfarande den dagen när klockan slog 13.00, tiden jag brukade ta mina p-piller på. Vi hade haft sex dagen innan och när klockan slog 13 satt vi i bilen och så sa jag till honom att nu ska jag egentligen ta mina piller, med världens störta smile på läpparna. Då höll han mig i handen och sa att dom behöver du inte mer, du kommer bli världens bästa mamma. Tänk vad glad och pirrigt det va, nästan som det va förbjudet att inte skydda sig! Idag är det inte lika glatt, men ändå spännande! Tänk att man skyddat sig typ halva livet och va livrädd för att bli ung mamma. Så skiter man i skydd och inget händer ändå! Livet är bra konstigt ibland
  • Jagerika
    Anonym (Hoppas) skrev 2018-11-22 16:12:49 följande:

Hej! Har beräknad bim i nov enligt appen flo.

Men datumet föyttas hela tiden o jag blir inte klok.

Kan någon banka vett i skallen på mig!

Slutade med minipiller i juli.

Fick första blödningen 30/7, varade 7 dagar. Blödde som stucken gris.

Andra kom efter 35 Dagar o varade 5

Tredje kom efter 27 Dagar o varade 6

Fjärde kom efter 26 dagar o varade 5 dagar.

Nu är vi uppe i 28 dagar men neg på test i morse.

Appen sa äl den 6 el 7/11 och vi hade oskyddat den 6/11.

Nu skjuts ägglossningen bara fram eftersom mensen inte kommit.

Har inga jättesymtom men jag blir knäpp eftersom jag vill ha ett plus. Det är sista försöket.

Någon som kan förklars?

Det är helt normalt när man slutar med piller. Min mens gjorde så också men nu efter 1 år är den regelbunden. Tror den blev regelbunden vid typ månad 4-5 efter pillerstoppet :) varför är det sista försöket?
  • Jagerika

Bim idag, inte minsta symtom, varken pms eller nått! Negativt test så mensen kommer säkert snart. Nästa försök blir det 12 försök.

• Jagerika
    MaalinJ skrev 2018-11-30 09:28:00 följande:

Efter att ha försökt i 21 månader med bara en fungerande äggstock, pcos och troligtvis endmetrios kom. Äntligen vår morgon också. Man har pendlat mellan hopp å förtvivlan så många gånger men idag plussade vi på BIM+2

Känns overkligt och vi är fortfarande i chock och kommer nog vara ett tag framöver.

Lycka till och fortsätt att kämpa alla ni andra där ute! Dom här nästan 2 åren har varit en otroligt tuff resa med mycket känslor och tårar och det är svårt att fortsätta att blicka framåt och fortsätta att kämpa när man bara månad efter månad får negativt. Jag tänker på er <3

Jag blir så glad när jag ser detta inlägg! <3 har själv försökt i 1 år nu och förstår din förtvivlan som äntligen är över!! Stort stort grattis Malin! Fy fan vad roligt :D<3
Svar på tråden Vi som har BIM november 18