• Canary

Vi som har BIM november 18

gummsanmadde skrev 2018-10-05 12:15:11 följande:

Hej alla.

Ni är säkert super smarta kvinnor å jag ha några funderingar, känns inget tvång att ni måste svara.

Om man inte ha haft ägglossning å mensen kommer, kan man se nån skillnad på mensen? Ex mindre klumpar eller blod, mm.

Om man inte haft nidblödningar i sina andra 2 graviditeter, chansen kan väl inte vara så stor om man skulle bli gravid för tredje gången? (Inte för jag haft det nu, bara en fundering).

Likadant om inte haft mellanblödningar innan, då borde ju inte chansen vara stor hellre att man skulle få det?

Jag önskar så stark att jag vore gravid så sitter å tänker "tänk om detta vore en mellanblödning för mina bröst slutar inte ömma".. ja ni fattar, knäpp deluxe här! Vill bara att mensen ska ta slut så man kan börja på tredje försöket.

Hur mår ni :D

Om du är en sån som liksom går vidare efter ett negativt test så kan du väl, för att bli lugnare, ta ett sådant. Annars skulle jag nog utgå ifrån att det är mens, vilket ju innebär att du sannolikt får ägglossning snart igen och därmed en ny chans? Det kan ju kännas lite hoppfullt iaf!
  • Canary
    Z1987 skrev 2018-10-04 09:15:19 följande:

Hej!

Jag hoppar in i denna tråd då det inte blev något denna månad...

Nytt bim 3/11 (enligt FLO-appen). Brukar variera allt mellan 28 och 32dagar. (Denna gång värt det 33...gången innan 29)...

Ser att ni andra har berättat om er själva..så tänkte också göra de.

Är 31år, bor i Norrbotten. Har 2 döttrar (11 & 7) sen ett tidigare förhållande. Blir andra försöket tillsammans med mannen i mitt liv :)

Ni som använder ägglossningstest...stickor eller digitalt? Vad föredrar ni?

Har själv testat båda....men vet inte riktigt vad jag tycker...

Lycka till ni andra och håller tummarna för många plus :)

Jag använder digitalt, dyrare men man slipper gissa

Lycka till!
  • Canary
    Jojjans skrev 2018-10-06 10:27:03 följande:

Jag hade ett sent missfall i september (i vecka 16) och borde få min första mens 10/10, hade äl 27/9. Vi har egentligen inte försökt pricka den första äl efter MF så tror det är kört. Lika bra att satsa på plus i november! Blir isåfall BIM 7/11.

Är 32 år, sambon några år yngre. Missfallet skulle ha blivit vårat första barn. Jag tror att jag har lätt att bli gravid, men det här missfallet tog otroligt hårt på mig och rädslan för att bli gravid igen är så stor. Men längtar så mycket så kommer köra igen så fort det går!

Åh nej, beklagar missfallet! Och lycka till nu!
  • Canary

Sitter och funderar.
    Som tonåring blev jag diagnosticerad med PCO, åt Diane för att stabilisera hormonnivåer och minska acne mm. Blev lite skärrad och grät över att jag, som jag trodde, inte skulle kunna få barn.

Sen var jag ätstörd, blev gravt underviktig och tappade mensen pga det, samt slutade använda preventivmedel. Mensen var borta i flera år,även då jag blev normalviktig igen, tills den plötsligt kom tillbaka och jag blödde i tre månader utan stopp! För att få slut på blödningen sattes det in en hormonspiral som jag hade inne i fem år, när jag tog ut den kom mensen tillbaka och blev regelbunden. Pga att jag ville ha preventivmedel så satte jag in en till som satt i typ tre år tills nu, när jag vill ha barn.
    Både när jag tog ut den första spiralen och när jag satte in och tog ut den andra så sa gynekologen att jag inte hade PCO, utan allt såg normalt ut.
    Men jag hittar ingenstans att PCO faktiskt kan växa bort?
    Nu är mensen regelbunden och äl-testerna ger mig maximal fertilitet dvs LH-stegring, jag tempar dock inte.

Ska man med detta tro att jag kan ha normal fertilitet så länge jag har en normal menscykel?

• Canary
    Canary skrev 2018-10-08 13:10:14 följande:

Sitter och funderar.
    Som tonåring blev jag diagnosticerad med PCO, åt Diane för att stabilisera hormonnivåer och minska acne mm. Blev lite skärrad och grät över att jag, som jag trodde, inte skulle kunna få barn.

Sen var jag ätstörd, blev gravt underviktig och tappade mensen pga det, samt slutade använda preventivmedel. Mensen var borta i flera år,även då jag blev normalviktig igen, tills den plötsligt kom tillbaka och jag blödde i tre månader utan stopp! För att få slut på blödningen sattes det in en hormonspiral som jag hade inne i fem år, när jag tog ut den kom mensen tillbaka och blev regelbunden. Pga att jag ville ha preventivmedel så satte jag in en till som satt i typ tre år tills nu, när jag vill ha barn.
    Både när jag tog ut den första spiralen och när jag satte in och tog ut den andra så sa gynekologen att jag inte hade PCO, utan allt såg normalt ut.
    Men jag hittar ingenstans att PCO faktiskt kan växa bort?
    Nu är mensen regelbunden och äl-testerna ger mig maximal fertilitet dvs LH-stegring, jag tempar dock inte.

Ska man med detta tro att jag kan ha normal fertilitet så länge jag har en normal menscykel?

Kan tillägga att jag idag snarast är något underviktig, väger 54 kg till 170 cm, men detta utan att försöka gå ner i vikt - äter precis det jag vill äta och har inte kvar några ätstörda mönster. Detta verkar vara min normalvikt nu i 30-årsåldern. PCO förknippas ju med benägenhet att gå upp i vikt.
  • Canary
    Em0ma skrev 2018-10-08 14:26:57 följande:
    Jag är inte insatt alls, men skulle nog vilja påstå att så länge du har normal menscykel så har du normal fertalitet, och jag har familjemedlemmar med PCO som har fått barn på egen hand, tog lite längre tid bara :) Har du försökt länge? Ta tempen om du vill på ÄL svart på vitt, det verkar många gilla :D
    Fjärde försöket nu :)
    Vet inte om jag skulle orka tempa... Vill testa utan först.
  • Canary
    Em0ma skrev 2018-10-08 21:02:08 följande:
    Okej, jag förstår dig helt, tempar inte heller :) Så lycka till, 4 är inte så mycket så du får nog ditt plus snart ska du se :D
    Det skulle vara så sjukt nice, jag skulle känna det som att jag bar runt på en stor skatt tror jag!
    Snart går jag in i mitt fertila fönster enligt appen! På torsdag börjar jag testa efter ÄL. Har vi tur inträffar den redan på måndag så att vi kan mysa järnet på helgen och på mån kväll.
  • Canary
    saijda skrev 2018-10-10 07:54:06 följande:

Hej, jag hoppar in från jag vet inte ens vilken tråd längre... vi har försökt sedan pillerstopp i augusti 2017. Vi plussade i december 2017 men fick missfall i januari 2018 i vecka 7.

Jag är 24 år och min man är 23 år. Jag har ätit folsyra, omega-3, zink, järn, b+c+d-vitamin. Varken dricker eller röker.

Trodde att vi äntligen plussade igen nu i oktober men verkade vara spökstreck. Mensen kom igår... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet. Senaste cykeln var 41 dagar (30/8-9/10).

Hur länge har ni andra försökt? Och har ni några tips?

Åh nej, har följt dig i några andra verktyg och det verkade så lovande. Beklagar hur det blev.
    Om ni ser detta som ett spökstreck så kan ni ju snart göra en koll hos läkaren, för att kolla att allt är som det ska? Om ni inte plussat då. Hur skulle det kännas?

Jag kör med äl-test, men jag kör den dyra varianten som kostar typ 300 kronor för bara tio stickor. Det kanske inte är att rekommendera om man har en så pass oregelbunden cykel som du verkar ha just nu. Hur känns förslaget att börja tempa?
  • Canary
    Onlyme86 skrev 2018-10-13 12:47:15 följande:

Mensen kom med besked i dag. Otroligt illamående och spyfärdig när det började. Aldrig varit med om den kombon förut. Detta blir vårt tredje försök med vårt första barn. Förra månaden började jag att tempa och att använda digitala ägglossningstester. Vi fortsätter väl på samma igen och håller tummarna. Är det någon annan här som testade SMEP förra månaden?

BIM-listan nov

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

13/11 onlyme86

15/11 MissKelli

Försökte med SMEP förra månaden men på själva äl orkade vi inte (blev avbrutet) och sen hann vi inte förrän typ 36 h senare.

Denna månad har varit mycket jobb och hittills har vi bara fått till det 2 gånger innan äl. Men mina stickor visar fortfarande tom ring. Tänk om äl hoppar över.
  • Canary

Tror att jag precis lyckades få spökpositivt på ÄL-test!

Efter tomma ringar i typ en vecka inkl imorse så testade jag nu på eftermiddagen och fick fast gubbe. Tidigare cykler har jag antingen fått blinkande gubbe en dag och sen fast gubbe redan samma dag, eller bara blinkande gubbe i massa dagar tills jag slutade testa.

Clearblue säger att man kan få falskt positivt om man testar på eftermiddagen utan att ha fått blinkande med morgonurin innan. Men jag kunde självklart inte hålla mig.

Aja, vi ligger väl på då, försöker få till det i några dar nu och sen typ varannan fram till BIM... kan väl inte skada.

Nån annan som har/har indikationer på äl nu?

Svar på tråden Vi som har BIM november 18