Vi som har BIM november 18
Absolut! Ja jag kör ägglossningstest när Clue säger att jag har fertila dagar. Jag känner också väldigt tydligt av den, men jag har blivit lite beroende av kicken jag får av ett positivt test.. Sorgligt men ack så sant
Absolut! Ja jag kör ägglossningstest när Clue säger att jag har fertila dagar. Jag känner också väldigt tydligt av den, men jag har blivit lite beroende av kicken jag får av ett positivt test.. Sorgligt men ack så sant
Hej, jag hoppar in från jag vet inte ens vilken tråd längre... vi har försökt sedan pillerstopp i augusti 2017. Vi plussade i december 2017 men fick missfall i januari 2018 i vecka 7.
Jag är 24 år och min man är 23 år. Jag har ätit folsyra, omega-3, zink, järn, b+c+d-vitamin. Varken dricker eller röker.
Trodde att vi äntligen plussade igen nu i oktober men verkade vara spökstreck. Mensen kom igår... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...
Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet. Senaste cykeln var 41 dagar (30/8-9/10).
Hur länge har ni andra försökt? Och har ni några tips?
Tiden från mensen till ägglossning är sååå lång :( mer än två veckor kvar för min del och jag vill bara att det ska vara dags igen. Är det någon mer som har ganska lång follikulärfas?
Nästa lör ska vi ha gravsättning för vår son som vi förlorade i v.16...jag hade verkligen hoppats på att jag skulle vara gravid till gravsättningen...
Ska göra en ägginsättning denna månad om allt går vägen...vi har ett fryst embryo efter en tidigare ivf behandling som resulterade i vår dotter som är strax över 2 år
En liten fundering, kom gärna med åsikter.
Jag ha läst att mannen inte ska basta eller bada varma bad för det blir dålig miljö för spermierna.
Dom senaste veckorna å några framåt så ha vi babysim å minisim två gånger varje söndag, varje gång är vi i ca 40 min.
Hur pass mycket skada gör det på spermierna? Om ex man ha ägglossning dagarna efter söndagen.
Förstår ni min fråga eller är den helt snurrig.. :D
Vanligt badvatten tror jag absolut inte är någon fara. Han kan väl bara låta bli att basta? Hade badtemperatur varit farligt skulle ingen ha fått barn i varmare länder...
Men jag är ingen expert, det är bara vad jag tror.
Tror också jag har ÄL idag :D, inga tester tagna och känns lite sent att ta ett för skojs skull, har stickor hemma som jag fick när en kompis blev gravid. Men har känningar i magen och den är planerad nu i dagarna. Så nu ligger vi också i ;D
Hehe roligt att vi är ett par som har samtidigt :D Nej precis så jag känner också, hade ont i ena sidan igår och molande värk i hela tjejmagen när jag vaknade igår så jag tror det skedde då. Jag har turen att vi båda är lediga denna veckan så vi vuxenkramas varje dag, igår blev det två gånger och tror det kommer bli så idag med ^^ Hehe så vi kör på när vi känner för det, inga barn sen innan (som kan störa) och är man ledig har man mer ork :P
Ja precis, såg att jag skrev fel, hade ont på ena sidan på kvällen och molande värk på morgonen när jag vaknade dagen efter så tror det skedde under natten som för dig :) Oj nej då förstår jag att det blir lite svårare att få till det för er, men vad mysig med två småttingar! :) Nu hoppas vi på varsin liten :D
Förra månaden hade jag ända fram till mens, denna gången har det mer eller mindre redan avtagit tycker jag, försöker heller inte känna av för mycket :P
Ah men det är ju bra :D Har ni försökt länge? :) Ja men verkligen, plus till oss alla! :D