• JohannaLi

Vi som har BIM november 18

Alltså jag blir inte klok på min kropp, förra månaden var min mens fem dagar sen, har inte vart mEr än en dag sen på åtta år, troligtvis var det min ägglossning som blev sen (fick aldrig utslag på äl-stickorna veckan jag trodde jag skulle ha äl plus att jag fem dagar senare fick sega flytningar) och nu är jag på första mensdag plus nio och fick igår och idag känningar i äggstockarna precis som jag får vid äl... kan detta vara så verkligen, knappt tio dagar efter mens, får heller inte utslag på äl-stickor.

Så undrar nu när tusan man får känningarna i äggstocken innan äl, när ägget släpper eller efter?

Kan tillägga att jag testar rosenrot första gången denna cykel, vet inte om den kan påverka så jag får äl så tidigt..

• JohannaLi
    cassandra92 skrev 2018-10-30 11:12:05 följande:

Jag också. Har det riktigt tufft nu. Jag vet inte hur många fler månader jag orkar med.... Är jämt ledsen känns det som. Folk säger sluta tänka på det men snälla. Hur ska man göra det???? 

Håller med! Är ?bara? på vårt fjärde försök (ägglossning i veckan) men har ju blivit helt personlighetsförändrad den här hösten, känner mig ledsen och nedstämd hela tiden,kan inte ens föreställa mig för er som hållit på i snart ett år. Är ju heeelt omöjligt att inte tänka på det när det är allt man vill. För mig är det första barnet också och har aldrig blivit gravid av misstag så för varje månad blir man ju mer och mer oroad att det är ngt fel på någon av oss.
  • JohannaLi
    LillaElementet skrev 2018-10-30 13:23:03 följande:

Jag kan verkligen relatera, är i samma sits. Fjärde försöket och ingen av oss har barn tidigare eller råkat bli gravida/göra nån gravid så blir ju en slags stress när man legat på äl och omkring men ändå inte lyckas.

Ja verkligen! Vet ju många av mina vänner som försökt i ett halvår eller mer och sen blivit gravida plus att man ju såklart läser att snittet för att bli gravid är sju månader av försök men hjärnan kan ju ändå inte låta bli att kria sig över om det är ngt fel på en...
  • JohannaLi

Blir inte riktigt klok på min ägglossning och undrar när tusan den inträffar! Förra månaden blev den fem dagar sen så missade totalt både att testa med stickor och att ligga så inte så konstigt när mensen kom.

Dock säger min app att min ägglossning kommer bli ganska sen denna månad med (på måndag) idag är 14 dagar sen föra mensens första dag..

Har nu haft känningar i båda?!? Äggstockarna sen i lördags, men inget utslag på äl-stickor eller förhöjd temperatur så troligtvis har ägget inte släppt än. Men varför dessa starka känningar i äggstockarna? Kan det ha att göra med att jag börjat käka rosenrot denna månad? Hade dock hoppats att det även slulle få min cykel att bli lite kortare än 35 dagar som det var sist...

• JohannaLi

Någon som fått kortare tid mellan mens och ägglossning efter att ha använt rosenrot? Min cykel är så lång dvs lång väntan från mens till ägglossning, sist 21 dagar och nu beräknad till 18 dagar

• JohannaLi

Tycker också det är så svårt med äl-stickor, mina blir alltid starka så det är så svårt att se när det blir stegring (se bild nedan) en gång har strecken blivit lika starka som kontrollstrecket och det var två månader sen, vet att jag haft ägglossning sen dess då min temp gått upp. Är så osäker nu om jag har haft eller ska ha för har rejäla känningar i äggstockarna och har haft till och från sen i söndags men mina streck är helt jämna.. min temp höjdes också från 36,5 till 36,7 imorse så antingen har ägget släppt eller så har jag sovit dåligt..

• JohannaLi
    Pemmelie skrev 2018-11-03 07:29:01 följande:

BIM -1 idag och vi har fått ett plus.

Nu håller jag alla tummar för er andra de närmsta veckorna.

Grattis!! :)
  • JohannaLi
    Va1kyrja skrev 2018-11-03 11:49:17 följande:

Bim -3. Ett svagt plus. (:

Det där ser definitivt positivt ut, grattis!!
  • JohannaLi

Börjar trilla in lite plus nu, kan inte alla som plussat skriva in sig i BIM-listan, är så peppande att se alla som lyckas :)

• JohannaLi
    EllieJo skrev 2018-11-03 13:44:45 följande:

Haha det är precis sånt här jag behöver från denna grupp ;D det är så svårt när man inte pratar med vänner/familj om det för man vill inte känna press!

Åh håller med!! Har inte ens berättat för min mamma att vi försöker som Jag berättar allt för. Pallar inte med pressen att folk ska undra hur det går...
Svar på tråden Vi som har BIM november 18