Vi som har BIM november 18
Vad tror ni? Jag ser två streck.
Vad tror ni? Jag ser två streck.
Hej Alla!
Nu i november-tråden.
Försök nr 1 i oktober misslyckades så nu satsar vi på försök nr 2.
BIM
1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87 2/11 Nova92 3/11 gummsanmadde, Z1987, carola187/11 Jojjans 8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda9/11 ero1311/11 Livethänder, Selmans13/11 onlyme86, Johannamari 15/11 MissKelli
Håller tummarna för en juli-bebis.
Ja, nånstans tänker jag att det var meningen att jag skulle få vänta tills nu med barn, så jag hann träffa rätt person för att verkligen kunna göra det Tillsammans :)
Jag känner av min äl lagom mycket. Det går aldrig att missta sig, men jag behöver inte värktabletter för att stå ut. Skönt att känns att kroppen fungerar tycker jag.
Har trolig äl den 25/10, om min cykel är som den ska efter MF. Jag blödde i 10-12 dagar, och fick äl 3 veckor efter MF. Så ändå snabb återhämtning av kroppen. Känner mig precis som vanligt nu.. bim 7/11 :)
Ja jag började tempa i våras, men hann bara 1 månad innan jag blev gravid. Så denna månad är andra månaden. Men kan ju liks gärna använda testerna jag har kvar, varför inte när jag ändå köpt dom...
Hoppas på oss alla i nov!!
Så spännande. Min mens kom igång helt igår, men haft småsmå blödningar under helgen som gav mig misstanke om nidblödning men endast negativa tester så var det skönt att mensen kom till slut så man kan börja om på ny cykel.
Enl. FLO är ÄL: 29/10 och Bim 13/11. Så vi ligger precis i närheten av varandra. Jag testar rosenrot för första gången och hoppas på positivt resultat fram till ÄL. Kommer du testa när exakt ÄL är? Har läst att rosenrot kan påverka ÄL både framåt och bakåt..
Hej, jag har använt flo sedan länge, även innan vi började försöka. Är på tredje försöket nu och började använda ägglossningstest och natura cycles. Enligt flo har jag ägglossning imorgon men testerna visar negativt, men enligt NC har jag ägglossning på lördag. Jag har även haft ont i tjejmagen idag så ägglossning g borde vara på g. Är det någon annan som haft olika ägglossning enligt olika appar? Och vad betyder det om man har negativa ÄL test men känner av ägglossningen i magen??
Åh vad roligt att följas åt.
Nu hoppas vi på julibebisar.
Jag använder upp mina digitala ägglossningstester. Till saken är den att jag i morse fick en blinkande smiley. Frågan är väl om vi borde ha sex ikväll eller avvakta till det är en fast smiley. Vi har den här månaden tänkt att ha sex varannan dag tills pos äl-test. Enligt detta så ska vi inte mysa ikväll. Hur hade ni andra tänkt i den här situationen?
Det kan ju vara blinkande i flera dagar innan det blir fast, så om ni hade sex igår så kan ni säkert vänta till imorgon. Får ni sen positivt test så kör på den dagen också och några dagar framåt efter det varje dag.
Bild
Visst är det positivt ?
BIM-lista nov:
1/11 Canary, teresee, kstadtjej87, minnie768, mallllllin
2/11 Nova92, Ma18
3/11 gummsanmadde, Z1987
4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte
5/11 mimmisen1991, Emmas92
7/11 Incognita, CE
8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda
9/11 ero13
11/11 Livethänder, Selmans , Carola18
12/11 Missempi , Mezzy, Pixma
13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82
14/11 mangon,
15/11 saraholm, April2, Granskott
16/11 SofieElise
17/11 Clemmentina
19/11 JohannaLi, Evi 82
20/11 idaisraelsson, Ängel
21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad
22/11 väntarpåplusset, CarrooJ
23/11 Miichaella, lw12
24/11 Persi91, Tirin
26/11 Mia86a
27/11 Cassandra92
28/11 LinaLinnea, Jagerika
30/11 em0ma, Canary, Ma18
Tiden mellan ÄL och BIM känns nog lite extra lång denna gång. Bara på ÄL+5 än så länge.... någon mer som tycker det känns lite segare än vanligt?
Inatt/imorse kom mensen. All min molande känsla och spänningar i svank/blygdben är nog bara nya starkare pms-symptom som kommit efter missfallet. Det var väl väntat efter alla negativa test dock, samt att jag hade ägglossning från min dåliga sida - den sidan det inte tog sig på i våras när vi började försöka.
Ingen juli-bebis för mig, så jag lämnar gruppen nu. Lycka till alla!
Alltså WOOOOW !!!!
Har legat vaken sedan ca 05.15 .. vaknade av att jag vart kissnödig men ville inte ta gravtestet nu så tidigt så försökte somna om men det gick sig verkligen inte
Så 05.30 blir testet gjort och WOW vilken känsla !! :))
Att det syns så stark hoppas jag på att det är ett starkt embroy som stannar kvar <3
Har såklart inte kunnat somna om fast att hjärnan är trött ..
Legat och funderat och sökt på Hur jag ska berätta det för mannen ?! Jag hoppas ju på att kunna hålla tyst om det fram till söndag.
Men hur ska jag göra ? Något tips ?
Tack så mycket :))
När har ni BIM ?
Håller tummarna :))
Spännande! Duktigt av dig att vänta på bim. Sååå svårt tycker jag.
Jag tjyvtestade igår på äl +9 ( se bild tidigare i tråden) men misstänker jag fick spökstreck då jag har lite småblödningar och känner mig pms:ig i största allmänhet. Nästa månad ska jsg göra som du och testa på bim!
Ni som går och väntar på BIM, hur mår ni?
Min app (FLO) flyttade fram BIM från 13 nov till 16-17nov. Jag mår precis som vanligt. Några dagar efter ÄL så stramade det lite i äggstockar annars inget märkbart. Har nu upptäckt en hel del småfinnar (röda och jävliga).. Vilket jag brukar få strax innan mens, så känns väl som att den knackar på dörren i nästa vecka.
Mina spökstreck var inga spökstreck och nu har det bruna börjat avta och ett svagt illamående börjat infinna sig. Verkar som om vi kanske får en julibebis ändå :). Tack alla fina här inne för pepp och stöd. Önskar er alla finfina plus. Nu hoppas jag bara att denna lilla håller sig kvar. Imorgon blir det fin present till ?far?!