Inlägg från: Johannamari |Visa alla inlägg
  • Johannamari

Vi som har BIM november 18

Skitfrustrerad skrev 2018-10-26 18:33:52 följande:

När mensen kom i tisdags blev jag så besviken så jag stampade i golvet och grät en skvätt för mig själv. Vem har jag blivit egentligen?

Du är inte ensam. Jag bröt ihop totalt förra månaden.. :( 
  • Johannamari
    idaisraelsson skrev 2018-10-28 13:10:56 följande:

Hej

Ni som äter rosenrot, vilken äter ni? Hur äter ni? Var kan man köpa?

Jag köpte på Life, Hälsokost. Tog 1tabl varje morgon från mens-start fram tills i torsdags (beräk. ÄL idag 28/10)
  • Johannamari
    idaisraelsson skrev 2018-10-29 09:47:33 följande:
    Okej:) då kanske jag ska testa det om det inte blir någon bebis denna gång:)

Tack så mycket för svar:)
    Ja, alltså jag vet inte. 
    Jag har testat de på chansning. Däremot pga. olika omständigheter och stress på både mitt och sambons jobb har vi bara tagit ÄL-test lite oregelbundet under de dagar de var tänkt att ÄL skulle ske enl. app. Dock inget positivt svar på ÄL-test så vi har chansat varannan dag med mys. Hoppas bara på tur att vi träffar rätt. 

Förra (och första) mån blev jag manisk av tester. Försöker hålla mig lite mer avslappnad till det hela nu. 
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-10-30 07:04:02 följande:
    Tänkte att ägget lever i 12-24 timmar efter positivt äl test. Då hade det varit kört. Men ju fick jag lite hopp. Hoppas. Pratade med honom imorse om att jag blir ledsen när han inte "vill" under just de dagar vi behöver.

"Ska jag tvinga mig ha sex när jag är helt slut och inte sugen alls" svar JAA! Haha.

Men vi ska ligga ikväll och hoppas ändå en chans finns.
    Åh.. Jag känner igen mig, 
    Ungefär samma här. Men man får bara kämpa på. :)
    Vi har kört ungefär varannan dag under beräknade ÄL-dagar. Hoppas på att det ger oss tur. Än så länge ingen ÄL-känning. Men vore skönt om det kom nu på fm/ idag då sambon jobbar/sover borta inatt och kommer hem imorgonkväll. 
  • Johannamari
    maria1992 skrev 2018-11-01 08:49:43 följande:

Bim+1 idag. 
    Ingen mensvärk men fortfarande ont i brösten. Har mer stick/hugg/bubblig i magen. 

Fick idag bruna flytningar, inget rött i alls. 

Någon som känner igen sig? Någon som varit gravid trots bruna flytningar? Har aldrig haft bruna flytningar innan vad jag kan minnas. 

Angående att jag ej har vanlig mensvärk är konstigt då jag får EXTREMA smärtor vid mens. Nu... knappt något.

Precis så hade jag förra månaden, men testade bara negativt. BIM +3 eller +4 dök mensen upp. Jag brukar också ha väldigt ont av mensen, men den värken kom när det började blöda ordentligt.. 

Hoppas för din del att det bara är en "nidblödning" som avtar :)
  • Johannamari

Plus på ÄL stickan igår 30/11. Något förskjuten ÄL och antar att mensen också kommer bli förskjuten. 

Fördelen är att jag vet att nu är ÄL dags och vi hann få till det lite extra. Hoppas Hoppas på Julibebis :) 

• Johannamari

Hej! 

Jag ÄL-testade pos i onsdags, och har kört på fram till fredag. Har inte haft någon tydlig känsla av ÄL denna månaden (brukar få rejäl värk) men i lördagsnatt så tyckte jag att det var lite molande känsla och var rädd att det var ÄL då. Hur troligt är det att det är senare än 36 timmar efter pos ÄL-test?

Även nu på morgonen molar det i äggstockarna. Vet att man inte borde fundera så mycket. Och är ändå lite inställd på att det inte blir plus denna månad. Men någon som har några hoppfulla ord? :D 

• Johannamari

Ni som går och väntar på BIM, hur mår ni?

Min app (FLO) flyttade fram BIM från 13 nov till 16-17nov. Jag mår precis som vanligt. Några dagar efter ÄL så stramade det lite i äggstockar annars inget märkbart. Har nu upptäckt en hel del småfinnar (röda och jävliga).. Vilket jag brukar få strax innan mens, så känns väl som att den knackar på dörren i nästa vecka. 

• Johannamari
    Onlyme86 skrev 2018-11-09 20:31:55 följande:
    Just nu känner jag inte så mycket. Lite stick i magen ibland. Annars har jag mått illa och haft lite metallsmak i munnen. Men jag vet inte längre. Tempen sjönk i dag. Dock inte under min soverline. I morgon vet jag väl om mensen är på G. Brukar flo flytta fram din BIM så många dagar?
    Nä, alltså mensen har varit regelbunden under tiden jag haft spiral. Kom som en klocka när jag plockade ut den. Vid utplocket gjorde de ett VUL som såg början av ÄL och någon dag efter kände jag vanlig ÄL-värk som när ägget släpper antar jag. Har styrt appen efter de symtom jag haft + när mensen kommit. 

Förra månaden (försök 1) ville jag så gärna ha ett plus. Fick en liten mörkbrun blödning på BIM och tre dagar senare kom mensen. ÄL enligt appen var då 13. Gjorde sedan på chansning ÄL-test lite senare och fick glad gubbe, när man la in det i appen flyttades automatiskt mensen fram. 

Så inväntar mens i veckan. Hade regelbundet sex på ÄL-dagar enl. app. Och sedan när glad gubbe visades. Så får hoppas att något tagit sig, men jag vet inte. Känner som sagt ingenting och ska försöka hålla mig till nästa helg att testa.
  • Johannamari
    EllieJo skrev 2018-11-09 22:12:34 följande:
    Vilken lång framflyttning, men fler dagar att hoppas på! :) har också BIM 16:e november. Inte känt något speciellt förns imorse då jag fick en plötslig järnsmak i munnen, aldrig känt förut. Öm i munnen överlag, kan vara all annans jag ätit dock haha! Småfinnar har letat sig fram även här - ljuvligt!
    Svarade ovan om framflyttningen.. :D
    Vågar ju knappt hoppas på att det ska bli plus även om jag så gärna vill försöker jag ställa in mig på negativt. Helvete vilket bakslag det blir när man inte plussar.. 
Svar på tråden Vi som har BIM november 18