Inlägg från: Anonym (AnonymSL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AnonymSL)

Vi som har BIM november 18

Hej!

Jag skulle fått mens i söndags 28/10. Men fortfarande inte dykt upp. Har ingen som helst symptom på att vara gravid, förutom att mensen inte kommer. Tog ett test för en vecka sen som man kan ta 4 dagar innan förväntad mens, och det var negativt. Väntar på nya test som inte kommit.. Har haft på känn förut att mensen ska komma, men nu börjar jag bli fundersam.

Gjorde ett "hemmagjort test" imorse, med socker och urin. Är man gravid skulle sockret inte lösas upp, men det gjorde det, blev inget socker kvar. Vet ju att det inte är så pålitligt, men ville testa ändå.

Vet ju att mensen kan vara försenad eller hoppa över av olika anledningar. Har varit rätt ångestfylld av personligasaker men vet inte om det har påverkat mensen.. Detta är andra försöket och hade sex en dag innan ÄL, på äl och två dagar efter..

• Anonym (AnonymSL)
    Johannabrunzell skrev 2018-11-26 20:16:20 följande:

Hej experter!

Har nyligen hittat hit. Jag slutade med p-ring vid sista mensen i september. Hade äl den 12/10 efter tydliga tecken i kroppen trots att appen visar äl den 13/10. Efter har jag haft ont i brösten mer eller mindre till och från. Molnande värk i magen och ryggslutet. Har även kännt av stickande känslor i magen. Huvudvärk som kommer och går, illamående på em och börja känna dofter starkare än tidigare. Och hade förra veckan en extrem trötthet.

Vi slutade med p-ring för att jag kände att jag behövde komma tillbaka till mitt eget jag utan hormoner. Vi är fullt medvetna om vad som händer vid oskyddat sex och sagt att vi tar det som det kommer då är det meningen. Men nu kan jag inte sluta tänka på att jag vill ha barn med Nin framtida man.

Kan det vara gravidsymptom? Jag har bim i morgon, tog ett test i fredags som var negativt men det var tidigt testat också. Men det känns inhela kroppen att något nytt händer. Nu har jag inte varit utan preventivmedel på drygt 15 år så kommer inte riktigt i håg hur det känns heller...

Vad tror ni?

Rent spontant låter det som gravidsymptom i mina öron! Vänta någon dag till och gör test. Annars vänta ytterligare några dagar och gör ett test igen om mensen inte kommer. Lycka till! :)
Svar på tråden Vi som har BIM november 18