• Milka21

Vi som har BIM november 18

Hej! Första inlägget här på FL någonsin! Ska ha min mens imorgon 11/11. Känner inte något mer än ömma bröstvårtor och är så nervös. Har kört med CB advanced digital, låg på dagen med fast smiley gubbe och två dagar innan det. Finns det en chans att det kan ha tagit sig?

• Milka21
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-10 16:30:00 följande:

ja såklart det finns chans. det är ju störst chans att bli gravid på ägglossningsdagen och några dagar innan. Så ni har ju prickat in rätt dagar att ha sex. Så chansen att de tagit sig utifrån den aspekten är ju stor. Sen är det ju hundra andra saker som ska stämma för att det ska bli en graviditet. Håller tummarna. Om ni nu inte skulle bli gravida denna gång så skulle jag rekommendera er att ha sex någon dag efter fast smiley också. Ägget släpper cirka 12-48 timmar efter man fått utslag på Äl-tester- 

Oh jag hoppas verkligen. Nu är det bara och vänta och se. Brukar ha menscykel på 25-28 dagar.
  • Milka21
    Selmans skrev 2018-11-10 18:16:17 följande:

Köpte ett digitalt test också på grund av att jag hört lite för många skräckhistorier om testlagrets tester, men mycket riktigt. Jag är GRAVID!! SÅÅ LYCKLIG!

Var helt tvärsäker på att det inte skulle bli något denna månad. Hade inga ägglossningsflytningar what so ever och trodde att kroppen helt enkelt hoppat över ägglossning denna månad. Hade bara lite extra mycket lotionflytningar. 

Sedan har jag inte haft några gravidkänningar. Tycker jag läser att varenda en här inne som blir eller inte blir gravid får ömma bröst och illamående och frossa och allt vad det är, men jag har mått precis som vanligt. 

Så detta är helt klart en överraskning! Åh så glad jag är!

Lycka till alla ni andra och jag hoppas att vi ses i julitråden! :)

GRATTIS!!!! Du ger mig lite hopp som inte har haft några gravidkänningar mer än ömma bröst, vilket jag brukar ha innan mens också.
  • Milka21
    Anonym (Vågarintebliglad) skrev 2018-11-11 18:11:54 följande:

Fick GRAVID med CB digital igår, haft lite svagt rosa/ljus bruna flytningar sen min svaga plus i onsdags. Fick även lite färskt blod igår, bara när jag torkade mig och ett par droppar i trosskyddet, men bara ytterst lite och inga klumpar. Är nu helt inställd på missfall och att det är kört, så tråkigt när vi kämpat så och fått hjälp för kunna få detta plusset :(

Tror inte det behöver vara kört för din del, man läser om fler som haft blödningar i början av sin graviditet och det har gått bra. Håller mina tummar för dig!
  • Milka21

Dag 27 för mig och ingen mens! Fick den dag 25 förra månaden. Hoppas så mycket men vågar inte testa då jag har fick mens på dag 29 i augusti.

• Milka21

Dag 28 idag men ingen mens ännu. Hoppas hoppas hoppas!!! Har som sagt fått min mens efter 28 dagar så tänker vänta tills på ons-tors med och testa. Är så rädd för ett negativt svar dock, hellre att mensen kommer då.

• Milka21

Dag 29 och ingen mens ännu. Min mens har som kortast kommit efter 25 dagar och som längst 28 dagar. Varit förkyld i november månad och tänker att det kan påverka?

Svar på tråden Vi som har BIM november 18