Inlägg från: LinaLinnea |Visa alla inlägg
  • LinaLinnea

Vi som har BIM november 18

Hej tjejer! 

Tänkte hänga med er i denna tråden om det är ok!  
    Jag är 33 år och har tillsammans med min man två barn på 5 och 9 år. Öppnar bebisverkstaden för nummer 3 nu i november Skrattande. Jag och mannen "fuskade" lite i okt men tror inte att vi träffat rätt på ÄL ändå.
    BIM antingen nu den 1/11 men med större sannolikhet blir det att börja försöka på riktigt i november med BIM den 28/11. 

Har redan köpt ÄL-stickor som jag hoppas ska funka lika bra som de senaste två. Känner mig så pirrig och förväntansfull inför detta! Glad

• LinaLinnea

PS: Lägger till mig i tråden på en gång Flört

2/11 Nova92, Ma18

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18 

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte 

5/11 mimmisen1991, Emmas92 

7/11 Incognita, CE 

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda 

9/11 ero13 

11/11 Livethänder, Selmans 

12/10 Missempi 

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fia 

14/11 mangon 

15/11 saraholm, April2 

16/11 SofieElise 

17/11 Clemmentina 

19/11 JohannaLi, Evi 82 

20/11 idaisraelsson 

21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad 

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ 

23/11 Miichaella, lw12 

24/11 Persi91 

26/11 Mia86a 

27/11 Cassandra92

28/11 LinaLinnea

• LinaLinnea

Ni som testar med ÄL-test här. Hur snart efter mensen är slut brukar ni börja testa? Jag körde med ÄL-tester innan jag blev gravid med sonen och det funkade bra, men har helt glömt när man ska testa för att vara säker på att pricka in allt. Känns som att börja om på nytt nästan Tungan ute 

• LinaLinnea
    cassandra92 skrev 2018-10-30 11:24:23 följande:
    Jag använder mig av clearblues digitala test och då ska man börja testa lite olika beroende på hur lång cykel man har. Jag som har 29 dagar ska börja på dag 9. Hur lång har du? 
    Ok! Är de testerna bra? Jag har de där billiga stickorna från Testlagret. 
    Min cykel brukar ligga på ca 27 dagar i snitt ungefär. 
  • LinaLinnea
    Jojjans skrev 2018-10-30 14:56:26 följande:
    Det är omöjligt att säga om jag inte vet hur lång cykel du har, eller om du vet på ett ungefär när du har äl.

Men jag brukar börja 5-6 dagar innan äl. Jag använder också billiga stickor, tycker det räcker jättebra.

Mina sträck blir inte lika starka som kontrollsträcket, men enligt en barnmorska jag pratade med så behövde inte det, bara man ser en tydlig ökning så är det en stigning. Såhär ser testerna från min senaste cykel ut!

Jag tempar också, så vet med säkerhet att jag faktiskt hade äl den 26/10.
    Tack för svar! Jag ligger på 27 dagar i snitt skulle jag tro. Pendlar mellan 26 och 28 dagar. 
    Vad använder du för termometer? Funderar också på att samtidigt köra med temp men har inte så bra koll på om det måste vara en speciell typ av termometer eller vilken temperatur som indikerar att ägglossning är på G. Som sagt, jag är ganska grön på detta trots två barn Flört
  • LinaLinnea
    Vilmavilma skrev 2018-10-30 15:24:57 följande:

Hejsan! Hittade denna tråd och bestämde mig för att bli medlem :)

Jag är 26 och jag och min man försöker nu att få barn, jag trodde att jag hade blivit gravid denna månad. Min mens innan denna kom den 14 september och har varit regelbunden med exakt 29 mellan varje månad i minst ett halvår, har iaf haft regelbunden mens i många år. Och denna månad var den 10 dagar sen, tänkte först att jag var gravid, för jag hade två gånger fått ett akut illamående som jag aldrig fått förut och jag hade totalt tappat aptiten, känns liksom som att man är lätt åksjuk (vill tillägga att jag har en oerhört god aptit annars hahah). Hur som helst kom mensen 10 dagar för sent, det var mindre än vanligt men ändå en mens tror jag, har visat negativt på gravtesterna men jag har fortfarande ingen aptit och mår lätt illa. Är trött som ett odjur och har börjat få huvudverk. Jag tror inte att jag är gravid men man spökar ju till det när man så gärna vill!! Vi får se denna månad vad som sker :)

Hej! Jag har två barn och ska påbörja bebisverkstan för nr 3 nu i november :) 
    Just det där åksjukeillamåendet som du beskriver kände jag när jag var gravid med min yngsta. 
    Det är liksom en ganska vag känsla av illamående men den finns där. Minns också att tröttheten var brutal! Du kanske är en låghormonare? Håller tummarna! Glad
  • LinaLinnea

Hej! Ska ha ÄL när som helst nu tror jag. CB digital har visat blinkande gubbe 4 dagar i rad men på Testlagrets ÄL-stickor tycker jag mig se en stegring. Betyder detta att ÄL är på G tro?

De två testen längst ned på bilden är tagna idag med ca 5 timmars mellanrum.

• LinaLinnea

Hej! Ska ha ÄL när som helst nu tror jag. CB digital har visat blinkande gubbe 4 dagar i rad men på Testlagrets ÄL-stickor tycker jag mig se en stegring. Betyder detta att ÄL är på G tro?

• LinaLinnea

• LinaLinnea

http://www.familjeliv.se/user/gallery/view/5344771#

Sista stickan jag hade kvar på CB advanced ÄL-test visade fast glad gubbe idag!

Nu gäller det att hugga tag i mannen ikväll ;)

• LinaLinnea
    Jagerika skrev 2018-11-16 08:17:25 följande:

ÄL+3 idag, och molvärken har börjat lite smått! Annars mår jag toppen :) nån annan som har BIM i slutet på månaden? Jag har den 28:de :)

Jag har BIM samma dag som du! :) Hade ÄL den 13/11 tror jag. Har du några känningar av något?
  • LinaLinnea
    Jagerika skrev 2018-11-16 20:46:01 följande:

Jag hade också ÄL 13:de :D jag har haft jätteont i magen idag, mensvärk typ fast mer att det svider! Kanske är efterkänningar från ÄL? Känner du nått?

Spännande! :D Jag har också haft lite konstiga smärtor i magen. Kände ju att jag hade lite ont vid ÄL för ett par dagar sedan men brukar inte känna något efter ÄL. Skumt!

Brösten har redan börjat ömma lite också men vet inte om det är pga ÄL eller något annat. Man går ju och känner efter konstant nu :) Hoppas vårt magont betyder att något är på G!
  • LinaLinnea

La nyss upp en tråd i hopp om svar men tänkte fråga här också eftersom jag är med på BIM-listan.

Fick idag en svagt rosa/ något brunaktig flytning. Jag hade ÄL den 13/11 enl ÄL-test så ganska exakt en vecka sedan. Någon som har en aning om vad det kan betyda? Har en vecka kvar till BIM och har aldrig annars några spottings etc innan mensen. Blir lite fundersam!

• LinaLinnea
    Jagerika skrev 2018-11-20 19:47:41 följande:

Kanske nidblödning? :)

Evi82 skrev 2018-11-20 19:56:12 följande:

Nidblödning

Jag hoppas verkligen ni har rätt! :)
  • LinaLinnea

Här är en till som är kvar! Har BIM mellan den 25/11-28/11. Är lite osäker på vilken dag. 

Fick en svagt ljusrosa/brun flytning igår, brösten ömmar och idag värker ryggen och magen lite dovt. Känner mig också trött men vet inte om detta är symtom på graviditet eller något annat. Brukar inte ha speciellt mycket känningar innan mens. 

Hur går det för er andra som är kvar här? Några känningar? När ska ni testa? :) Många frågor på en gång, haha. 

• LinaLinnea
    Anonym (Stressen) skrev 2018-11-21 15:08:13 följande:
    Jag är trött och ömma bröst. har nyligen gått in i väggen och fått ångest så skyller ju självklart tröttheten på det och inbillar mig att inget vill/kan möjligen leva i en såhär stressad kropp, Bim i slutet av månaden testar nog inte innan bim för känns som det kan bli ännu en stressfaktor :) 
    Usch nej jag förstår att du vill vänta med att testa om det känns stressande. Jag försöker också tänka att symptomen måste bero på något annat för att inte ha för höga förhoppningar, men man blir antagligen lika besviken över ett neg test oavsett :( 
  • LinaLinnea
    Anonym (Stressen) skrev 2018-11-21 18:42:33 följande:

Ja, det blir man ju, men då recker det iaf bara med en besvikelse än att man börjar testa varje dag och får besvikelsen gång på gång :) Har du försökt länge? :)

Jo men precis. Vi har precis bestämt oss för att försöka skaffa barn nr 3 och denna månaden är första riktiga försöket. Tror inte att det kommer gå direkt men man kan ju alltid hoppas! Hur länge har ni försökt?
  • LinaLinnea
    Tirin skrev 2018-11-23 19:42:21 följande:

Starkare än igår, något är helt klart på gång. Vill inte fira förän jag fått ett väldigt tydligt streck, förhoppningsvis på söndag:)

Men ditt är ju starkt och tydligt!! Grattis! :D
Svar på tråden Vi som har BIM november 18