Inlägg från: Skitfrustrerad |Visa alla inlägg
  • Skitfrustrerad

Vi som har BIM november 18

Hej, jag hoppar in här.

Kort om mig: 33 år. Sambo sedan 5 år. November blir vårt 5:e försök. Tänkte testa ägglossningsstickor för första gången. Tror jag har ganska bra koll på min ägglossning men man vet ju aldrig! Vi tänkte vi skulle testa sambons spermier med med ett sånt där hemmatest. Apotea har nått som testar både mängd och aktivitet. Nån som testat?

Har BiM 21/11 enligt min app men vet i tusan om jag litar på den längre. Tycker aldrig mensen kommer när jag förväntar mig! Min cykel är normalt runt 28-29 dagar.

• Skitfrustrerad
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-24 21:38:51 följande:

Jag har kört Äl-stickor två månader nu.. tycker faktiskt det är ganska skönt.. då vet man liksom.. även om min app säger samma datum som äl-stickorna blivit positiva,. Så kanske kan sluta egentligen.. men man har utvecklat något form av beroende...

jag är också jättesugen på att köpa ett hemmatest för spermier.. visste inte att det fanns ett som kunde se aktivitet också?

Kanske ska prova.. vet dock inte hur glad min sambo skulle bli....

har du kollat upp så du är ?okej??

Det var sambon som visade mig. Har inte kollat på det så ingående än. Imorrn när lönen kommer ska vi ?storhandla? lite grejer. (Det är knappt så man fattar hur det kunde födas några barn alls förr, utan alla dessa tester och hjälpmedel. ????)

Nej jag har inte kollat mig. Tänker att vi testar nog i ett år själva iaf. Vill tro att det går ändå.
  • Skitfrustrerad

När mensen kom i tisdags blev jag så besviken så jag stampade i golvet och grät en skvätt för mig själv. Vem har jag blivit egentligen?

• Skitfrustrerad

Ville bara lägga till mig själv i listan... :)

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte

5/11 mimmisen1991, Emmas92

7/11 Incognita, CE

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fia

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82

20/11 idaisraelsson

21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ

23/11 Miichaella, lw12

24/11 Persi91

26/11 Mia86a

27/11 Cassandra92

• Skitfrustrerad

Idag inleddes månadens försök. Självklart måste sambon åka bort hela helgen! Missar vi ägglossningen skriker jag!

• Skitfrustrerad

Idag inleddes månadens försök. Självklart måste sambon åka bort hela helgen! Missar vi ägglossningen skriker jag!

• Skitfrustrerad
    Honsomlängtar skrev 2018-11-03 19:22:49 följande:

Behöver få hjälp med en fråga, imorse och nu när jag va på toan och torkade mig så va flygningen så seg och geggig att de blev som en lång tråd mellan underlivet och pappret som jag tog med, vad betyder det?

Låter som ägglossning. Var det genomskinligt?
  • Skitfrustrerad

Grattis och lycka till till er som har plussat!!

En fråga om Äl... gjorde ett test (cb) imorse som inte visade på någon höjning. Idag på eftermiddagen fick jag en väldigt tydlig äl-flytning. Kändes som att jag kissade på mig och det skvätte ta mig tusan överallt när jag gick på toa och drog av mig trosorna. (sorry för detaljerad info)

Har aldrig övervakat min äl särskilt noga tidigare. I hur många dagar brukar ni ha äl-flytningar? Är på dag 14 idag. Är det dags imorgon tro?

• Skitfrustrerad

Tja.. har en fråga till er som varit/är gravida. Hur har era flytningar påverkats, om alls, innan ni plussade? Jag har BiM 21/11. I vanliga fall brukar min pms börja typ nu men jag känner absolut ingenting. Det enda jag reagerar på är att mina flytningar påminner om flytningarna jag brukar ha runt ägglossning, och så brukar det inte vara innan mens. De brukar vara tjockare och krämigare. Nu är de ganska tunna och ?slemmiga?. Jag vet när jag hade ägglossning för jag använde cb ägglossningstest och jag hade det precis då jag förväntade mig (6-7/11) så jag vet att jag inte gått vilse i min cykel.

Har dock inga förhoppningar. Vi fick bara till två försök den här månaden. Vi blev så sjukt osams mitt under ägglossningen att vi missade de två sista fertila dagarna.

Tycker bara det är knepigt med ingen pms och konstiga flytningar!

• Skitfrustrerad

Tog ett test imorse som var negativt. CB digital. Är på BiM -4. Hade lovat mig själv att INTE testa innan BiM den här gången men nog fan kunde jag inte låta bli. Har inga symptom alls. Inte ens pms. Möjligtvis lite molvörk längst ner i magen men det kan ju vara vad som helst. Det känns som att jag aldrig kommer få det där plusset! Varje månad veckan innan mens känner jag mig som en missbrukare som jagar den stora kicken eller vinsten. Tror jag behöver en paus från allt det här!

• Skitfrustrerad
    JohannaLi skrev 2018-11-17 19:30:25 följande:

Innan jag plussade imorse trodde jag aldrig det skulle gå, fem månader är helt normalt, har kompisar som Det tagit allt från ett halvår till ett år och det är helt normalt! Jag vet att det är svårt att ta in, trodde aldrig det skulle gå för oss. Ert plus kommer <3 jag håller alla tummar!

Tack! <3
  • Skitfrustrerad
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-17 22:18:46 följande:

Vi har bim på exakt samma dag! Är också på bim-4, tog också ett cb digitalt imorse.. men det var negativt... :/ det enda som skiljer oss åt är att jag har massssssa symptom. Men det har jag haft alla andra månader oclså.. så det blir nog inget denna månad heller.. jag känner också att jag skulle behöva en paus från allt det här.. men jag vill ju verkligen ha barn. Då känns det så konstigt att ta en paus... ville bara skriva av mig, känns som vi är i exakt samma situation

Man blir ju så besviken när testen visar negativt! Som att man drar en nitlott varje gång... Det är tur att julen snart är på intåg så man får lite annat att tänka på en stund.
Svar på tråden Vi som har BIM november 18