Inlägg från: gummsanmadde |Visa alla inlägg
  • gummsanmadde

Vi som har BIM november 18

Då hoppar jag in här, mens ha tagit fart så det är bara att gilla läget. Inte direkt glad för det men va kan man göra :) roligt att det finns en grupp för nov redan, trodde inte att det skulle hunnit skapas någon ännu.

Jag (29) å min man (33) ha börjat försöka med nr 3:an, detta blir försök nr tre så varför inte, tredje gången gillt ;) en son 3år (tog 1 tidigt missfall å 8 månader) en dotter 1år (tog 5 månader). Vi ha varit tillsammans i lite mer än 11år.

Tack för jag får vara med på hänga här med er :)

• gummsanmadde

Glömde skriva BIM 3/11.

Skulle någon vilja/kunna skriva in mig på listan? Det funkar inte med min mobil :/

• gummsanmadde

Hej alla.

Ni är säkert super smarta kvinnor å jag ha några funderingar, känns inget tvång att ni måste svara.

Om man inte ha haft ägglossning å mensen kommer, kan man se nån skillnad på mensen? Ex mindre klumpar eller blod, mm.

Om man inte haft nidblödningar i sina andra 2 graviditeter, chansen kan väl inte vara så stor om man skulle bli gravid för tredje gången? (Inte för jag haft det nu, bara en fundering).

Likadant om inte haft mellanblödningar innan, då borde ju inte chansen vara stor hellre att man skulle få det?

Jag önskar så stark att jag vore gravid så sitter å tänker "tänk om detta vore en mellanblödning för mina bröst slutar inte ömma".. ja ni fattar, knäpp deluxe här! Vill bara att mensen ska ta slut så man kan börja på tredje försöket.

Hur mår ni :D

• gummsanmadde
    MissKelli skrev 2018-10-05 12:29:52 följande:

Om man inte har haft ägglossning kommer ofta mensen på en annan dag än den beräknade och i mindre mängd. Oftast blir den försenad men den kan också komma tidigare.

Jag har under de senaste 15 cyklerna endast haft mellanblödning en gång, har ingen aning om varför men det kan absolut bara dyka upp. Här även förstått det som att man ofta får mer mellanblödningar med åldern pga mindre progesteron.

Har du tagit ett test? För mig försvinner iaf de ömmande brösten redan första mensdagen så det kanske finns anledning att testa? Håller tummarna för dig :)

Okej, intressant. Ja asså min bröst brukar oxå sluta ömma på första dagen. Tänker efter som jag kände mig super gravid innan mensen så gick jag kanske missfall, för jag testade - på BIM -2. Jag blöder ju massor, men det brukar jag oxå göra. Mest önsketänkande :( få se hur jag känner mig om några dagar.. tack för svaret :)
  • gummsanmadde
    Canary skrev 2018-10-05 14:20:55 följande:

Om du är en sån som liksom går vidare efter ett negativt test så kan du väl, för att bli lugnare, ta ett sådant. Annars skulle jag nog utgå ifrån att det är mens, vilket ju innebär att du sannolikt får ägglossning snart igen och därmed en ny chans? Det kan ju kännas lite hoppfullt iaf!

Ja jag vet inte, jag låter bara knäpp. Haha när jag läser mitt inlägg låter jag galen :) ja det är mens, å jag ha haft regelbunden nu sen mensen kom tillbaka efter förlossningen. Så om ett par veckor kommer säkert ägglossning å nya försök.

Tack för att jag fick kräka av mig lite galenskaper här :)
  • gummsanmadde

Tänkte skriva va roligt att fler trillar in här men det menar jag inte, önskar ju att ni hade fått plus istället, jag kunde ju oxå fått det ju ;)

Men trevlig att få lära känna er lite!

Är på 6 dsgen, blöder fortfarande, sen efter jag fick dottern (4:e mensen sen slutat amma) så blöder jag fan i 8! dagar! Innan va det 4, max 5 å då va det pytte lite på 5:e dagen. Drygt att blöda så här länge..

Men skönt att det snart slutar å man kan börja mysa igen :) när ha ni ägglossning? Jag tror jag ha den 18, enligt mens appen jag ha.

• gummsanmadde
    Teresee skrev 2018-10-08 21:01:09 följande:

Ooh jobbigt med lång mens :( !! Hoppas det är din sista på ett tag!

Jag har ÄL runt 20:e så inte så långt ifrån dig! :)

Ja det är så tradigt, hoppas att det minskas efter hand, ännu bättre med ett plus hehe. Kollar du med test när du ha ägglossning eller ha du bara gissar? Jag tänkte köpa ägglossning test men tycker det är dyrt haha ha känner av ägglossning ganska tydligt å så ha vi sex varannan dag så vi borde inte missa det.
  • gummsanmadde
    Em0ma skrev 2018-10-08 21:05:44 följande:

segt med lång mens, men som föregående sa, förhoppningsvis sista på ett tag :D Jag har min den 17e enligt app!

Ja segt som fan. Ja precis man kan ju alltid hoppas :D du ha också app, kör du med stickor å dubbelkollar? Jag tänkte prova stickor men känns för dyrt hehe..
  • gummsanmadde
    Em0ma skrev 2018-10-09 17:57:23 följande:

Ja, jag kör med flo appen :) Nej jag kör inte med stickor, kanske börjar i framtiden om det inte tar sig men tycker också det låter dyrt och vi myser rätt ofta så känns omöjligt att missa helt :P

Jag tänkte köpa stickor nu för att prova men fy va dyrt (tycker jag) det va! Man behöver ju några större varje månad. Nä just nu så kör vi med utan, jag känner med det tydligt å sex varannan dag så borde man ju pricka in det. :)
Svar på tråden Vi som har BIM november 18