• Z1987

Vi som har BIM november 18

Hej!

Jag hoppar in i denna tråd då det inte blev något denna månad...

Nytt bim 3/11 (enligt FLO-appen). Brukar variera allt mellan 28 och 32dagar. (Denna gång värt det 33...gången innan 29)...

Ser att ni andra har berättat om er själva..så tänkte också göra de.

Är 31år, bor i Norrbotten. Har 2 döttrar (11 & 7) sen ett tidigare förhållande. Blir andra försöket tillsammans med mannen i mitt liv :)

Ni som använder ägglossningstest...stickor eller digitalt? Vad föredrar ni?

Har själv testat båda....men vet inte riktigt vad jag tycker...

Lycka till ni andra och håller tummarna för många plus :)

• Z1987

BIM-listan nov

1/11 Canary

3/11 gummsanmadde, Z1987

15/11 MissKelli

• Z1987
    Canary skrev 2018-10-06 12:19:33 följande:

Jag använder digitalt, dyrare men man slipper gissa

Lycka till!

Ja man in ju inte misstolka med digitalt :)

Blev trots allt stickor....42st...gäller och vara förberedd...blir intressant och se när stegringen kommer...

Lycka till själv :)
  • Z1987

Alltså...jag vet inte hur jag ska tolka detta...

Förra perioden hade jag en tydlig uppgång och nergång av LH.

Dvs en dag visade det starkare, nästa dag positivt, och dagen efter det var det svagare streck.

Denna period så har jag hållt på och testat en hel vecka utan resultat (inte ens ett svagt streck)..samtidigt sex varannan dag med pojkvännen....

Då pojkvännen åkt till andra sidan landet för jobb till på fredag...så dök det upp tydligare streck..såklart.... (då det torkat så ser de ut att ha blivit svagare men det var starkare då det togs).

Vad säger ni? Finns det något postivit test? Eller är allt bara helt upp och ner....

Och ja...jag vet att man bör kolla samma tid varje dag...men...det har inte varit helt rätt pga diverse olika möten osv...

• Z1987
    Jojjans skrev 2018-10-23 13:45:17 följande:

Jag tycker att du ser ut att ha en stegring på dag 20, är det idag?

Min äl sköts fram när jag höll på att försöka bli gravid sist. Kanske pga all stress kring att få till sexet.

Ja alltså enligt flo appen som räknade ut ett snitt så skulle jag ha äl 18e-19e...

Jo dag 20 idag... är fortfarande starkt...

Jobbigt då vi kämpade på som sjutton förra veckan...och nu är han 120mil hemifrån måndag till fredag i 8v...

Känns lagomt kul.....oddsen är inte direkt på vår sida... :/
  • Z1987
    Jojjans skrev 2018-10-23 17:44:00 följande:

Usch vad frustrerande! Men isåfall kanske du har äl imorgo. Fick ni till det i söndags innan han åkte?

Nope i fredags var senast...

Så rätt troligt att det blir mens denna gång också......

Tur jag beställde 42 stickor inför denna period....
  • Z1987
    Jojjans skrev 2018-10-23 21:14:25 följande:

Å vad frustrerande det känns kan jag tänka mig. Är ju inte omöjligt men chanserna är nog ganska små.

Ja...känns riktigt surt...

Skönt att han är lika frustrerad och tycker de är lika trist att vara borta...men...bara härda ut...

Jag har ju 2 barn sen innan medans han inte har barn...å han har varit redo längre än mig för att försöka få gemensamma...

Så nu när jag äntligen är redo...då går de inte alls vägen...
  • Z1987
    Jojjans skrev 2018-10-24 06:46:50 följande:

Jag har mer glömt den risken för egen del. Väntar just nu på äl imorgon, och hoppas verkligen att den inte skjuts fram för jag och sambon ska vara på olika håll över helgen.

Håller tummarna:)

De är inte lätt alltså...men nån gång så ska de väl lösa sig och bli bra :)
  • Z1987
    Jojjans skrev 2018-10-24 10:10:00 följande:

Får försöka lugna mig med att när jag blev gravid i maj så sköts äl också fram från fre/lör till tisdag. Vi hade sex sista gången på lördag morgon men fick ändå till det!

Förra månaden så kände jag tydligt ägglossningen....å vi hade sex före under och efter...

Men har inte känt något nu men enligt stickorna så sjunker LH nu...

Skulle gärna tempa men jobbar sovande natt så stiger aldrig upp samma tid...och ibland sover jag inte alls.....så känns lite svårt då...

Nä är bara sikta på nästa månad....

Håller tummarna att det går vägen för dig Nu:)
Svar på tråden Vi som har BIM november 18