• MissKelli

Vi som har BIM november 18

Jag hoppar in här. Har följt bimtrådarna i flera månader men vi har inte börjat försöka ännu. Men i november är det dags och jag är övertaggad!

Kort om mig: är 26 år med en sambo som är 27. Vi har varit tillsammans i 4 år. Jag slutade med p-piller för att år sedan och började förbereda mig genom att tempa och äta vitaminer. Har snart den sista äl som vi ska skydda oss på och räknar ner dagarna till nästa månad.

BIM-listan nov

1/11 Canary

15/11 MissKelli

• MissKelli
    Canary skrev 2018-10-02 19:47:57 följande:

Jag tänker nog köra vidare med Apiforce denna omgång, som jag gjorde förra gången. Min tanke är att det kanske ger en mer uttalad ägglossning, eftersom jag varken får äl-symptom som motvärk eller äl-sekret.

Tänker också spara på krafterna genom att försöka varannan dag med blinkande gubbe på äl-testet och så tre dagar i rad när vi fått fast gubbe. Förra månaden så var vi ivriga i början och orkade inte ligga på den dagen jag tror att ägget släppte.

Tror på den här strategin

Vet inte exakt vad apiforce ska göra men kanske är värt ett försök. Enda jag hade varit rädd för är att det ska störa cykeln. Är du regelbunden annars? Låter smart att inte trötta ut sig i onödan så att man inte orkar när det verkligen gäller :)
  • MissKelli
    Canary skrev 2018-10-02 20:52:52 följande:

Förra cykeln störde den inte i alla fall. Det finns dock ingen vetenskaplig evidens som jag känner till på att bidrottninggelé ger ökad fertilitet, tyvärr.

Jag har varit oregelbunden tidigare i livet men till min lycka har det varit mellan 24 och 32 dagar sen jag tog ut spiralen på försommaren

Lycka till på ert första försök

Okej men vad bra då! Då kan det ju inte skada :) vad skönt! Blir så mycket lättare att pricka äl när man är regelbunden ju! Tack, känns bra att få komma igång när det ju kan ta ett tag!
  • MissKelli
    Em0ma skrev 2018-10-03 20:01:15 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här då min bim är Antingen 31/10 eller 1/11 och så tråkigt att vara sist ut i tråden för finns ingen kvar där då :P

Lite om mig, är 27år gammal och min sambo är 29. 5:e försöket med första barnet. Slutade på Cerazette i April, tog mig 8v att börja blöda sen dess har jag varit hyfsat regelbunden mellan 28-32 dagar.

Har mens nu så har börjat ta bisolvon, annars tar jag inga tillskott eller tester, men är lite sugen på att testa ÄL test denna gång.

Spännande med bisolvon! Hur mycket tar man? Tar man i tablettform? Jag tror inte jag behöver att sekretet blir tunnare men om det inte tar sig på några månader kan det vara värt att testa.
  • MissKelli
    gummsanmadde skrev 2018-10-05 12:15:11 följande:

Hej alla.

Ni är säkert super smarta kvinnor å jag ha några funderingar, känns inget tvång att ni måste svara.

Om man inte ha haft ägglossning å mensen kommer, kan man se nån skillnad på mensen? Ex mindre klumpar eller blod, mm.

Om man inte haft nidblödningar i sina andra 2 graviditeter, chansen kan väl inte vara så stor om man skulle bli gravid för tredje gången? (Inte för jag haft det nu, bara en fundering).

Likadant om inte haft mellanblödningar innan, då borde ju inte chansen vara stor hellre att man skulle få det?

Jag önskar så stark att jag vore gravid så sitter å tänker "tänk om detta vore en mellanblödning för mina bröst slutar inte ömma".. ja ni fattar, knäpp deluxe här! Vill bara att mensen ska ta slut så man kan börja på tredje försöket.

Hur mår ni :D

Om man inte har haft ägglossning kommer ofta mensen på en annan dag än den beräknade och i mindre mängd. Oftast blir den försenad men den kan också komma tidigare.

Jag har under de senaste 15 cyklerna endast haft mellanblödning en gång, har ingen aning om varför men det kan absolut bara dyka upp. Här även förstått det som att man ofta får mer mellanblödningar med åldern pga mindre progesteron.

Har du tagit ett test? För mig försvinner iaf de ömmande brösten redan första mensdagen så det kanske finns anledning att testa? Håller tummarna för dig :)
  • MissKelli

Mensen kom tidigare än beräknat så jag flyttar min bim för november. Första försöket närmar sig med skräckblandad förtjusning. Är sååå taggad, samtidigt som jag är jätterädd för att något ska vara fel på mig eller min sambo. Vi kör iallafall all in direkt och håller tummarna att det inte tar allt för länge att lyckas. Jag längtar ihjäl mig efter en liten!

BIM

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli

• MissKelli
    cassandra92 skrev 2018-10-31 08:49:07 följande:

Nyfiken. Vad är det för B-vitamin du äter som ska hjälpa för lutealfasen?

Nu var det inte mig du frågade. Men B6 ska ha den effekten. Dock först efter 3 månader. Precis som med alla vitaminer som är till för att gynna att ägget växer bra behöver man äta det under hela mognadsfasen, som är ungefär 3 månader. Även därför man ska äta folsyra 3 mån innan.

Men som jag förstår det så kan bla magnesium och b6 göra att ägget mognar bra, vilket ger en bra gulkropp, vilket då kan ge en lite längre lutealfas. Tror dock bara att det gör någon skillnad om man har en defekt lutealfas. Men skadar ju inte att äta :)
  • MissKelli
    Teresee skrev 2018-10-31 09:20:13 följande:

B-vitamin forte från apoteket hjärtat. Står att man ska ta en om dagen men jag fick råd om att ta dubbla. Det är helt ofarligt att ta för mycket då det är vattenlöslig vitamin (man får ruggigt gult kiss haha). Och som sagt på första månaden fick jag plus! Kan ju såklart vara sammanträffande men ändå! :)

Jag har samma! Och ja man får verkligen ruggigt gult kiss! Hahahah! Det enda jag har varit lite orolig över är om jag får i mig för mycket folsyra. Har du hört något om det?
  • MissKelli
    cassandra92 skrev 2018-10-31 09:43:09 följande:

Jag har nyss fått reda på att jag har en kort lutealfas. Hade inte ens funderat på det tidigare. Så är lite orolig nu och tänkte jag kunde testa. Jag äter både magnesium och folsyra :) 

Det skadar ju absolut inte iaf! Och ofta blir man piggare av b12 så det är ju ännu ett plus av att äta b-complex :) Hjälper inte det så är ju progesteronkräm en genväg som förlänger direkt. Men verkar ju vara slutsålt överallt.. jag lyckades få tag på en från måbranaturligt men har inte bestämt mig om jag ska smörja eller inte. Har beräknad äl idag så jag måste bestämma mig snart!
  • MissKelli
    Teresee skrev 2018-10-31 10:09:13 följande:

Nä jag tror inte det kan vara farligt om man inte överdrivet helt och hållet. Jag tar bara en tablett folsyra om dagen och litar på att det räcker :)

Nä kanske inte! Ska googla lite :) jag äter multivitamin gravid som ju innehåller folsyra. Men tyckte inte den innehöll nog med magnesium och B-vitamin så la till det. Men får ju då också typ dubbel folsyra :/ hoppas att det inte är farligt!
  • MissKelli
    Mia86a skrev 2018-10-31 11:07:01 följande:

Nu vet jag inte alls speciellt mycket om detta men vid min senaste graviditet började jag äta folsyra i samband med att jag plussade, en tablett om dagen. När jag skrev in mig på mvc ca 2-3 veckor senare fick jag lämna lite blodprover och fick order om att sluta äta folsyra omgående pga höga värden. Jag frågade inte mer om det så vet tyvärr inte vad det kan ha för effekter. Men det har i alla fall resulterat i att jag kommer vara försiktig med folsyra denna gång.

Intressant! Jag ska som sagt googla innan jag gör något. Men har för mig att i usa har de mycket högre rekommendationer än i Sverige när det gäller folsyra. Du tog alltså endast en tablett om dagen i 3 veckor och fick för högt? Låter väldigt konstigt. Äter du specialkost och får i dig det genom annat? Eller andra multivitaminer?
  • MissKelli
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-06 16:21:51 följande:

Vilket försök är alla på här i tråden? 

Vi är på första försöket. Superspännande!!
Svar på tråden Vi som har BIM november 18